Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-12-16, 09:31
Malena Malena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 116
Standard Sv: Skopelos/Alonissos i maj

Citat:
Ursprungligen postat av Minx Visa inlägg
Rekommenderar Alonnisos om ni vill ha det lite enklare o lite mindre turistigt. Men är det uteliv(party) och shopping som drar är det nog Skopelos som passar bättre.
Men utflyker till Skopelos/Alonnisos (beroende på vilken öm ni beslutar er för) eller varför inte en natt på skiathos rekommenderas varmt! (Plus att det kan vara skönt att sova sista natten på Skiathos eftersom man då är säker på att inte missa flyget pga inställda båtar!)

Lycka till
Uteliv (party) och shopping?? Nu har jag inte varit på Alonissos så jag kan inte jämföra men Skopleos är då ingen partyö i mina ögon Inte heller tycker jag att Skopelos bjuder på shopping i ordets rätta bemärkelse
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-12-16, 11:31
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Skopelos/Alonissos i maj

Citat:
Ursprungligen postat av Malena Visa inlägg
Uteliv (party) och shopping?? Nu har jag inte varit på Alonissos så jag kan inte jämföra men Skopleos är då ingen partyö i mina ögon Inte heller tycker jag att Skopelos bjuder på shopping i ordets rätta bemärkelse
Kanske inte i ordets rätta bemärkelse, men om man jämför med Alonissos!
Skopleos har mycket mer av allt även ifall det kanske inte är en partyö som Skiathos!
Förra året märkte vi att det var mycket fler turister även på Skopelos, säkerligen en "Mamma Mia effekt" som förhoppningsvis lugnar ner sig. Men det går ju inte att jämföra med Skiathos som har gaaalet många besökare!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-01-24, 11:23
mimmi61 mimmi61 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 6
Standard Sv: Skopelos/Alonissos i maj

Hej!

Vi har biljetter till Aten i början på juni och skulle vilja ta oss till Skopelos och Alonissos (ev Skiathos) . har någon gjort den resan: Aten- buss till Ag Konstantionos och sedan båt.. Är det långt? dyrt?
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-01-24, 11:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Skopelos/Alonissos i maj

Resan Aten-Ag-Konstantinos med buss gjorde vi i juli 2006. Det tog väl ca 3 tim tror jag MEN det var söndag förmiddag och "en miljon" Atenare skulle ut till havet med bil så resan blev nog längre än tänkt då det var trångt på vägarna. Vi älskar bussresor i Grekland så vi tyckte det var kul att åka den turen. Väl framme hade vi precis missat eftermiddagsfärjan till Skopelos(den billigare av båtarna) så sen gick bara highspeed á 44euro/pp Bussresan minns jag inte vad den kostade...inte mer än 20 euro tror jag...Mitt råd är: Var inte rädd för bussresan, men se till att ni reser dagar då även vanlig färja går på kvällen!

Lissi -som gärna tar den vägen igen
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-01-24, 19:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Skopelos/Alonissos i maj

Citat:
Ursprungligen postat av mimmi61 Visa inlägg
Vi har biljetter till Aten i början på juni och skulle vilja ta oss till Skopelos och Alonissos (ev Skiathos) . har någon gjort den resan: Aten- buss till Ag Konstantionos och sedan båt.. Är det långt? dyrt?
Här är en färsk tråd om samma fråga.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT