Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-11-02, 08:10
*Nicki* *Nicki* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 66
Standard Apollos one-way?

Hej,
jag sitter och väntar på att Apollo ska släppa sina one-way-tickets. Är det någon som vet när dessa släpps för nästa sommar?

Längtar till Grekland!

*Nicki*
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-11-02, 14:30
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Apollos one-way?

Ärligt talat vet nog ens ej Apollo när envägsstolarna släpps!!!

De ruva varje år likt värphönor på lämpligt datum. Detta baserat på hur bra helcharterbokningarna för 2006 går nu under hösten.

Men, oftast ligger stolarna ute runt första veckan i December eller däromkring.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-11-03, 07:24
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Apollos one-way?

Oj är det så sent?

Imorse vaknade jag med en föraning gnagande.. hoppade upp ur sängen och slog på datorn då jag kom på att en av Apollos säljare sagt "Ja, one-waybiljetterna är inte bokningsbara förrän den 3 november i alla fall...".
Men icke fanns det några onewayare. Jo, till Kanarieöarna och Egypten, men det är ju inte dit jag vill.

Måste tillägga att jag för en vecka sedan ringde Apollo igen och frågade (3 novemberbeskedet hade jag fått tidigare) när biljetterna skulle släppas. Då sa de "inom 1-3 veckor"... Så kanske kommer de tidigare i år?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-11-03, 08:41
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Apollos one-way?

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Oj är det så sent?

Imorse vaknade jag med en föraning gnagande.. hoppade upp ur sängen och slog på datorn då jag kom på att en av Apollos säljare sagt "Ja, one-waybiljetterna är inte bokningsbara förrän den 3 november i alla fall...".
Men icke fanns det några onewayare. Jo, till Kanarieöarna och Egypten, men det är ju inte dit jag vill.

Måste tillägga att jag för en vecka sedan ringde Apollo igen och frågade (3 novemberbeskedet hade jag fått tidigare) när biljetterna skulle släppas. Då sa de "inom 1-3 veckor"... Så kanske kommer de tidigare i år?
Vad bra Janet att du ringer Apollo lite då och då! Och att du vidarebefordrar vad de svarar till oss.

Ruby - som också hoppas på oneway-biljetter
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-11-03, 10:28
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Apollos one-way?

Jag är eran Apollocentral kan man säga
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-11-03, 10:44
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 304
Standard Sv: Apollos one-way?

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Jag är eran Apollocentral kan man säga
Ingen dårlig sentral det!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-11-03, 10:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Apollos one-way?

Bra jag lovar att skicka ett meddelande till din inbox Janet om jag hittar biljetterna före. Kollar varje morgon vid 6-7 tiden och hoppas att dom inte läggs ut sent på kvällen. Jag vill själv antingen till Skiathos för avfärd mot Skopelos eller till Santorini för att åka vidare till någon eller några av öarna Amorgos, Naxos, Folegandros och Syros. Folegandros står mycket högt på önskelistan då det var några år sedan förra besöket. Mina biljetter måste bli billiga eftersom jag handlat en del möbler till den nya lägenheten och även åker till Amazonas i januari. Har mycket kul att se fram emot och det känns väldigt spännande med ett så för mig annorlunda och exotiskt resmål. Ska bo privat hos goda vänner i Manaus stad samt även några dagar på deras lantställe utanför staden så vi kommer säkert att få uppleva mycket spännande.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-11-03, 16:38
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Apollos one-way?

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Jag är eran Apollocentral kan man säga
Till dig Janet så du kan hantera ditt viktiga värv ännu bättre. Mottog detta mail idag 08:2:

"Tack för ditt mail. Tyvärr är inget datum klart för detta ännu. När allting annat ligger upplagt i bokningsystemet kommer onewaybiljetterna att läggas upp. Om ca 3 veckor skulle vi tro att det är klart men jag kan inte ge dig ett exakt datum. Du får hålla utkik lite då och då!"

Erik
odiplomatisk sådan
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-11-03, 19:25
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: Apollos one-way?

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenholm
Till dig Janet så du kan hantera ditt viktiga värv ännu bättre. Mottog detta mail idag 08:2:

"Tack för ditt mail. Tyvärr är inget datum klart för detta ännu. När allting annat ligger upplagt i bokningsystemet kommer onewaybiljetterna att läggas upp. Om ca 3 veckor skulle vi tro att det är klart men jag kan inte ge dig ett exakt datum. Du får hålla utkik lite då och då!"

Erik
odiplomatisk sådan
Exakt samma varje år, omöjligt att få ett korrekt svar. Bara att ligga ständigt uppkopplad på deras hemsida

bosse
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-11-03, 19:46
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Apollos one-way?

Citat:
Ursprungligen postat av Bossew
Exakt samma varje år, omöjligt att få ett korrekt svar. Bara att ligga ständigt uppkopplad på deras hemsida

bosse

Men det är du ju bra på iaf
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-11-03, 19:56
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: Apollos one-way?

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler
Men det är du ju bra på iaf
Nästan bara tur
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-11-03, 22:33
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Apollos one-way?

Det är nog bäst att vi hjälps åt med att hålla utkik. Den som ser dem först får boka åt sig själv och sedan hojta högt här på Kalimera så blir det nog rusning till Apollos sida.
Hoppas de har en hållbar server eller så.....

Eva L, vad kul att du ska åka till Amazonas; visst har det väl varit lite av ett drömresmål för dig? Kanske har jag drömt men har för mig att du pratat om det..
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-11-04, 09:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Apollos one-way?

Klart det är speciellt att åka till Amazonas men utan min vän som flyttat hem till sitt födelsland och hans nya fru skulle en resa dit aldrig planerats in. Det är speciellt glädjande att få bli gäster i deras hem och få tillång till mycket som vi säkert skulle missa utan deras guidning. I övrigt vill jag gärna upptäcka mer av Asien och Kina står också på önskelistan.

Eva
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-11-04, 09:32
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Apollos one-way?

Hoppas i allla fall att du får en väldigt trevlig resa, du får berätta senare hur den blev.

Senast redigerad av Janet den 2005-11-04 klockan 09:33. Anledning: tillägg
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-11-04, 10:14
Kjell50s avatar
Kjell50 Kjell50 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Farsta
Inlägg: 147
Standard Sv: Apollos one-way?

Citat:
Ursprungligen postat av *Nicki*
Hej,
jag sitter och väntar på att Apollo ska släppa sina one-way-tickets. Är det någon som vet när dessa släpps för nästa sommar?

Längtar till Grekland!

*Nicki*

Var igår och kollade om katalogen hade kommit men det har den inte gjort! Kommer troligtvis nästa vecka! Kjell
Svara med citat
  #16  
Gammal 2005-11-04, 16:55
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Apollos one-way?

Var nyss inne på Apollos hemsida och det fanns iallafall biljetter att boka till Santorini i juni. Inte billigt om man jämför med ex. Sterling.
Vi har bokat 3 biljetter med Sterling fr Köpenhamn till Aten i mitten av juni. För det gav vi 4800 kr och det är vad Apollo tar för 3 enkla biljetter direkt till Santorini.
Kicki
Svara med citat
  #17  
Gammal 2005-11-04, 17:29
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Apollos one-way?

Citat:
Ursprungligen postat av kize
Var nyss inne på Apollos hemsida och det fanns iallafall biljetter att boka till Santorini i juni.
Ja de måste ha lagt ut dem idag. Jag kollade nämligen tidigare idag och då fanns inget till Grekland, men nu finns det ju en del. Inget billigt dock, precis som du säger.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2005-11-04, 17:42
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Apollos one-way?

Nä.... ska de inte ha några såna superpriser som de hade förra året?
Svara med citat
  #19  
Gammal 2005-11-04, 18:02
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Apollos one-way?

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Nä.... ska de inte ha några såna superpriser som de hade förra året?
Jag gissar att de kommer. De säljer ju inte billiga resor för att vara bussiga, utan nu hoppas de förmodligen på att få sälja en hel del till dessa priser och sedan ska de nog göra en analys av försäljningsläget så de kan placera ut billiga biljetter där det verkar bli många platser över.
Fast jag gissar ju bara - och jag har haft fel förr...
Svara med citat
  #20  
Gammal 2005-11-04, 19:09
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Apollos one-way?

Aahh.. så är det nog. Du är klok du Elisabet, såklart de gör så. Vi får hålla ögonen öppna och hoppas att de sänker dem åt oss längre fram
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT