Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-12-07, 12:54
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Det var kul!

Har ett bestämt minne av att jag (i något förhastat ögonblick) skrivit att jag inte är intresserad av att se bilderna som blev 10+ i fototävlingen. Nu är det bara att krypa till korset och erkänna att det faktiskt var roligt att se dem

En riktig favorit dök upp bland bästa bilder, nämligen Rubys grönsaksbord med alla härliga färger. Vilket liv och så livgivande

Mette, jag anade hela tiden att det var du som fotat olivlundarna utanför Skopelos - troligen på nästan exakt samma ställe som min olivlundsbild i gråare höstgröna toner. Din bild är jättefin i den ljusgröna skimret!

Mina favoriter i Roligaste och Möten lyser dock fortfarande med sin frånvaro. Har man så egen smak...?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-12-07, 13:10
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Det var kul!

Mindre kul Bilden på Matilda och Vasilis mar inte med där heller SÅ dålig var den ju inte

Riitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-12-07, 13:35
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Det var kul!

Tänkte också som så att det var värst vad jag måste ha konstig smak, men där kom i alla fall roligaste bild som jag röstat på (menyn)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-12-07, 13:56
babsans avatar
babsan babsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 475
Standard Sv: Det var kul!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Mina favoriter i Roligaste och Möten lyser dock fortfarande med sin frånvaro. Har man så egen smak...?
Det var samma för mej.
Varken mötesbilden och roligaste bild, var med .

Barbro
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-12-07, 15:04
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Det var kul!

Ja Elisabet det kan jeg se. Jeg er forbavset over, hvor mange billeder, der er taget på Skopelos
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-12-07, 18:39
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Det var kul!

Jag tycker bilderna överlag höll en mycket hög kvalitet i år. Kanske för att jag själv inte hade skickat in några...

Men jag fick nästan en chock när jag såg bild 83 i Möten. Mannen som stryker en röd-vit katt över huvudet. (Mycket fin bild ) Jag fick gå och leta rätt på min Ossie för att kolla att han var hemma och inte hade smitit...

Jag misstänker att han tagit semester från "Husse" och åkt ner till Rhodos på semester alldeles själv... Den katten är så otroligt lik min Ossie så det är osannoligt! Det är inte bara den exakt lika vita teckningen i ansiktet och den lite mörkare röda färgen på kroppen, den har t o m samma njutningsfulla uttryck i ansiktet när den blir smekt...

Hmm... Måste nog räkna in katterna igen...

Peter
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-12-07, 22:14
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Det var kul!

Citat:
Ursprungligen postat av LN Visa inlägg
Tänkte också som så att det var värst vad jag måste ha konstig smak, men där kom i alla fall roligaste bild som jag röstat på (menyn)
Översättningen är kanon!!!!
// Helén
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-12-08, 07:10
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Det var kul!

Tur att ingen av mina tre bilder inte ens var med bland de 20. Då har jag ju en anledning att återigen konstatera att jag bör sluta med att hoppas på pallplats varje gång tävlingen startas. Bli en bättre fotograf är vad som krävs helt enkelt..........eller bara konstatera att jag är jäkligt nöjd med mina 3 tävlingsbilder och alla andra jag tar varje sommar.

De är kanske inte menade att tävla med alls, bara ha som minnen och DET är nog mitt egentliga syfte när allt kommer omkring.



Hasse (överdrivet flummig en fredag)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT