Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > lugnagatans hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-01-12, 12:23
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Kreta
Inlägg: 539
Standard Bra Eld !

Bra Eld !


Så här såg Julafton ut, ganska mysigt i ett f.d. Hamam.





Den 6:e Januari , "Ljuset, Elden" , var det bra väder , och det gick mycket fint när simmarna skulle hoppa i och simma efter korset som prästen kastat i. På Rhodos hoppade en 60-årig kvinna i , med kläder och allt, och snabbt som tusan var hon framme och tog korset, före simmarna, och sedan stod hon och skällde på prästerskapet ! Hon simmade mycket snabbt !


Inne i Chania huserar två väldigt fina hundar. Dom är så lugna och går att klappa hur mycket som helst. Man har dom liksom i ens eget vardagsrum. Här har den ena lagt sig på busstationen, och låter sig inte störas.








Efter vinter-solståndet, och sedan det var 17 grader varmt nu en kväll, har det blivit så mycket liv och kiv, utanför i naturen, och inne, och då syftar jag på den lilla katten.





Nu var det bara ca ett kvartal sedan den var ute, och klarade sig. Den är bara präglad på människor , och stora-systern, som inte finns kvar, men blir så högröstad när hormonerna sätter in, att det blir outhärdligt. Det passar sig inte för en söt liten katt att låta som en kloak-groda ! Så jag önskade henne lycka till igen, och släppte ut henne, nu med bakdelen insprayad med herrparfym, som lite hjälp på traven. Att se den stora tjocka marsvins-liknande katten jaga runt henne är fruktansvärt sårande. Han har ett svart fält över vardera öga och ser ut som ett svin ! Jag måste överväga att operera henne under kommande kvartal, men det står och väger: Det är att ta bort en del av hennes person, att stympa henne.


******


Jag har blivit botad från min kroniska trötthet. Det var en lång resa som slutade helt oväntat på Kreta. Det firar jag med att ta in på ett litet pensionat.





Till pensionatet hör ett litet kök. Att sitta med hos Stella en hel dag är att uppleva livet !

Senast redigerad av lugnagatan den 2014-01-12 klockan 12:24. Anledning: rubrik
  #2  
Gammal 2014-01-12, 17:34
lenamarie1s avatar
lenamarie1 lenamarie1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 40
Standard Sv: Bra Eld !

Hej Lugna gatan!
Min katt blev opererad för fyra år sedan och det är det bästa beslut jag tagit. Det enda som har ändrats är att hon är lugn när våren kommer annars beter hon sig som vanligt. Jag behöver inte vara orolig för henne när hon är ute för hon hamnar aldrig i slagsmål. Det enda jag behöver tänka på är att hålla koll så hon inte äter för mycket.
  #3  
Gammal 2014-01-16, 09:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Bra Eld !

Citat:
Ursprungligen postat av lugnagatan Visa inlägg
Jag har blivit botad från min kroniska trötthet. Det var en lång resa som slutade helt oväntat på Kreta.
Grattis! Kreta är bra medicin.
  #4  
Gammal 2014-01-27, 15:54
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Kreta
Inlägg: 539
Standard Sv: Bra Eld !

Citat:
Ursprungligen postat av lenamarie1 Visa inlägg
Hej Lugna gatan!
Min katt blev opererad för fyra år sedan och det är det bästa beslut jag tagit. Det enda som har ändrats är att hon är lugn när våren kommer annars beter hon sig som vanligt. Jag behöver inte vara orolig för henne när hon är ute för hon hamnar aldrig i slagsmål. Det enda jag behöver tänka på är att hålla koll så hon inte äter för mycket.
Nu tog jag steget också och gick till veterinär. Bara några dagar efter operationen var hon samma katt igen , lika högröstad vid matningen , och alla andra hennes olika läten och vanor .
Veterinären upptäckte dock att hon var gravid, han bedömde att fostren kan ha varit en månad gamla, men jag vet att det var exakt tio dagar innan som hon kom hem efter att ha varit ute två nätter. Hon klarade sig alltså inte den här gången, och jag gjorde misstaget att inte säga till veterinären att hon varit ute, men han antydde också att hon är så liten att det kanske inte hade gått bra med tanke att det var så många ungar som växte så fort.
Det går alltså inte att komma ifrån att jag kan ha tagit ifrån henne en dröm om lycka och mycket liv.
  #5  
Gammal 2014-01-28, 17:17
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Bra Eld !

Jag tycker att du gjorde rätt!
Ha det gott!
  #6  
Gammal 2014-02-19, 22:10
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Kreta
Inlägg: 539
Standard Sv: Bra Eld !

Operationen var väldigt lyckad. Nikola är nu precis samma katt som innan operationen
  #7  
Gammal 2014-02-20, 05:36
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Bra Eld !

Så skönt att höra, Stefan.
Birgitta.
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT