Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > lugnagatans hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-06-09, 15:39
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Sv: Minnesdagarna, kökultur och livet går vidare

Instämmer Karin och jag håller med Peter i sin kritik. Det finns andra sätt att bemöta en oförrätt än att använda obscena gester
  #22  
Gammal 2011-06-09, 16:06
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Minnesdagarna, kökultur och livet går vidare

Inte tycker jag att just denna kommentar från Peter är så farlig, inte personangrepp i alla fall utan väl en ganska sund reaktion på Din, i detta fall, överreaktion på en som trängs i kön. Vi är nog många som reagerade på just denna situation Du beskrev, men fortsätt skriva och berätta! Härlig läsning är det....OCH det är ju Du själv som Chaniabo som ev. får ta konsekvebserna framöver av Din gest

Lissi
  #23  
Gammal 2011-06-22, 09:20
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Minnesdagarna, kökultur och livet går vidare

Ibland gör man fel och ibland gör man rätt. Här hemma likväl som i andra länder så får man lära sig att "se mellan fingrarna" med betydelser av gester och dylikt av nya medmänniskor från andra kulturer. Även om grekerna har sina mycket allvarliga gester undrar jag nog inte om dom har lite överseende när man är "gäst i deras land. Hur ska vi veta exakt var och när allting är lämpligt? Jag jobbar med människor som många andra här och vet att jag inte behöver uppröras till max av de fel som kan uppstå. Vi lär ju så länge vi lever. Min svärson kommer från Azerbadjan, min man från Norge och jag själv är svensk, en av mina kollegor är finska och halva bekantskapskretsen är multinationell. Vi är alla människor men med olika erfarenheter och olika värderingar. Jag brukar inte gå in och döma andra medlemmar på forumet för alla har vi våra fel och brister, men ville bara lägga till detta i tråden.
Det är härligt att följa de som bor i Grekland och speciellt Kreta. Så tack lugna gatan för dina betraktelser.
Myssa...
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT