Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > lugnagatans hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-03-27, 19:58
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Kreta
Inlägg: 539
Standard Visst har jag "kommit hem" !

Wardakis favoritställen med dom fanasieggande namnen Doloma och Mavro Provato ska jag se om jag kan se på mina vandringar.

Positivhalaren som drar genom gränderna, det frenetiska ringandet i kyrkklockorna till aftonsången, allt detta är som något jag känner igen från en svunnen tid, från ett tidigare liv.
Det fattas bara minaretutroparna i dom gamla tornen, som står som ledfyrar, och leder mig hem på kvällen när jag gått bort mig.

Visst känns det spännande. Jag har egentligen inte flyttat in ännu, eftersom första hyran gäller april, men det är ingen som säger något om det.

Det är visst inte så dåligt som en "grotta", men lika mysigt. Husägaren som bodde här förut har murat lite, lagat och målat på så den gamla muren ser fin ut, och bakat in nya eluttag och uttag för tv-antenn, men hur den fungerar vet jag ännu inte.
Fönstret är också nymålat men det går inte att stänga helt, inte luckorna heller, men det enda som hörs är ibland katterna som låter som barn som ropar eller jollrar, och någon gång en hund som passerar i gränden och skäller till.

Nu kommer jag få så många bäddplatser att jag skulle kunna driva hotellverksamhet , en gammal utdragssoffa billigt på annons, en helt ny säng plus en enkel ihopfällbar säng som jag hittade sent på kvällen ute på stan, när jag kom hit i onsdags.

Så nu är det bromsen som gäller för inköp. Bara en stor balja för tvätten. Det går utmärkt att torka tvätten utomhus dessa dagar, då det blåser friskt och inte regnar. Ett enkelt snöre uppspänt så att katterna inte når duger gott.
  #2  
Gammal 2011-03-27, 22:29
Luckys avatar
Lucky Lucky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Holland
Inlägg: 369
Standard Sv: Visst har jag "kommit hem" !

Härligt att höra (läsa) att du kommit hem .

Ser fram emot foton, tagna med din nya kamera,
på ditt nya "grekiska" hem.



/Lucky
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT