Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Symi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-05-15, 09:08
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Natur på Symi.

Jag har blivit så inspirerad av alla fina naturbilder som många medlemmar har lagt in på Forumet den senaste tiden..

Naturligtvis även Kalimeras fågelbilder från Tilos. Den grekiska påsken i år upplevde vi att naturen vaknade och de snöklädda bergstopparna i bakgrunden gjorde att vi fick fina naturupplevelser på Kreta. Samma njutning fick vi även förra påsken på Zykladerna. Det är en sann fröjd att åka till vårt älskade Grekland tidigt på våren, när snödrivorna ligger höga i Umeå!

Jag gick nyligen in på Symis hemsida "Symi Visitor", som Adriana skriver och lägger ut bilder på. Hon är en förträfflig fotograf men samtidigt en bra skildrare som ömt berättar om sin älskade ö.

Hon har även fått hjälp av andra fotografer, som frekventerar Symi. Jag rekommenderar er alla som vill sen fina naturbilder att går in på denna sida. Ett aber dock:

Det är mängder med ormbilder (kanske inte alla gillar dettta). Men också fantastiska bilder på ödlor, grodor, fåglar, träd och blommor.Håll till godo! Jag fann verkligen ögongodis där. Vi väntar ju fortfarande på att våra fina björkar ska slå ut sina löv här uppe i Björkarnas Stad!

Birgitta.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT