Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-08-04, 14:58
angu66 angu66 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 4
Standard Ö-luff Kykladerna start och slut Mykonos

Har bokat flygstol till och från Mykonos och ska göra min första ö-luff i Grekland 8-29/8.
Finns det någon som har förslag på lämplig rutt att följa, enda önskemålet är att jag vill gärna besöka Amorgos i några dagar och avsluta med ca 3-4 dagar på Mykonos. Däremellan 3-4 andra öar.
Bor gärna på små enkla pensionat och vill gärna åka färjor/båtar som inte kostar en förmögenhet.

Är inte ute efter att partaja utan mer av att se fina vyer, mysiga bad och trevliga tavernor.
Har studerat tidtabeller fram och tillbaka men tar tacksamt emot alla tips från er som ö-luffat i Kykladerna.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-08-04, 15:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Ö-luff Kykladerna start och slut Mykonos

Det går en båt till Amorgos samma dag som du landar. Den går 15.05, och det är en snabbfärja. Om jag hade varit du så hade jag lämnat Mykonos så snabbt det går. Du åker under den absoluta högsäsongen, och det är mycket folk överallt, inte minst på Mykonos som är en omåttligt populär ö, och priserna är skyhöga där i augusti, inte minst boendet är dyrt. Du bör boka hotell i förväg, det gäller även Amorgos, och troligen måste du boka båtbiljett i förväg också.

När landar du på Mykonos?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-08-04, 16:01
angu66 angu66 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 4
Standard Sv: Ö-luff Kykladerna start och slut Mykonos

Landar 10:55 så då bör vi väl hinna till den färja du rekommenderar.
Lämna Mykonos tänkte jag definitivt göra så fort det går, där hinner man vara innan flyget går hem.
Alternativet till Amorgos direkt är kanske Naxos i några dagar.
Boka boende första nätterna tänkte jag göra, något du kan rekommendera?
Trodde inte det skulle vara nödvändigt med att boka färja men det kanske är säkrast att göra det.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-08-04, 17:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Ö-luff Kykladerna start och slut Mykonos

Citat:
Ursprungligen postat av angu66 Visa inlägg
Alternativet till Amorgos direkt är kanske Naxos i några dagar. Boka boende första nätterna tänkte jag göra, något du kan rekommendera?
Det går en snabbåt till Naxos 14.20 som är framme 15.00. På Naxos är det enklare att hitta boende eftersom utbudet är större där. På Naxos brukar jag bo på Pension Sofi i Naxos stad ,eller Hotel Agios Prokopios i Agios Prokopios. Om du bokar vi exempelvis booking.com kanske det står att det inte finns några rum ledigt, det betyder oftast att booking inte har några rum, men det kan finnas ledigt ändå, därför är det bra att kontakta ägarna direkt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT