Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-03-07, 19:03
34an 34an är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2008
Inlägg: 5
Standard Vilkethotell är "bäst"?

Hej på er Samosexperter! Nu har vi bokat resa till Votsalakia. Vi har bokat Villa Angela, hur ligger det och hur "är" det? Det står i katalogen att trafikljud kan uppfattas som störande, är det en stor väg som går förbi?

Är det någon som känner till Livanina och dess läge? Skall jag byta?
Hur är Votsalakia? Vi reser med en 1-åring och en 3-åring, är stranden fin? Finns det något att titta på om man vill promenera lite? Har förstått att där är lugnt, frågan är om vi får lappsjuka i 2 veckor.

Vet någon vad det kostar att hyra bil? Har de bilbarnstolar? Bakåtvända?
Hur är matpriserna?
Om någon vill dela med sig av info och erfarenheter blir jag mycket tacksam!!!!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-03-08, 00:56
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Sv: Vilkethotell är "bäst"?

Har inte bott på Angela men på Veronica som ligger lite längre upp på tvärgatan. Vi sa då att det vore inte helt fel att bo på Angela. Fin utsikt över havet och nära till allt. Voutsalakia är toppen kommer säkert att åka tillbaka dit någon gång. Hoppas ni får en trevlig och bra semester!

Kerstin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-03-08, 11:20
Malena Malena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 116
Standard Sv: Vilkethotell är "bäst"?

Stranden i Votsalakia är lång och barnvänlig. Omsöm sand och ömsom mindre sten. Den är också på sina håll bred vilket borde passa små barn bra. Vi bodde på Livanina vilket var bra men utan utsikt. Så om ni har utsikt på Angela så är det nog ett bättre alternativ.
Votsalakia är lugnt, mycket lugnt. Vi var i och för sig där i September då säsongen är på upphällningen överallt, inte bara i Votsalakia. Vi åt väldigt gott i Votsalakia och vi upplevde också priserna som bra. Eftersom Samos är en stor ö och ni ska stanna i två veckor hade jag absolut hyrt bil i några dagar. Det finns flera uthyrare i Votsalakia.
Votsalakia är egentligen en lång gata med affärer och tavernor längs med den. Man kan dock gå långt åt båda hållen och hitta nya stränder o dyl.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-03-08, 11:55
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Vilkethotell är "bäst"?

Om det är den Angela jag tänker på, så är det helt okej att bo där. Man hör i o f s flyget, eftersom flyplatsen ligger en bit i från bara. Men nära till affär och köpa bröd i och nära till klapperstensstrand o tavernor. Det är väl en bit att gå in till själva centrum, men har ni moppar eller bil är det snabbt gjort. Fina och stora rum och lägenheter på Angela.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-03-08, 17:29
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Vilkethotell är "bäst"?

Vi var i Votsalakia 2006 och bodde på hotell Aspres längst bort i byn. Vi hade vår terass mot huvudgatan men blev inte störda av bilarna, för det var inte mycket trafik om man jämför med t ex storstäder. Vi blev inte ens störda av de lastbilar som passerade. Så jag tror inte att du behöver oroa dig för trafiken. Jag tror inte att det har ändrats så mycket på några år.

Det var verkligen superlugnt där! Och bra strand/stränder i näheten. Jag råder er att hyra bil, annars är risken för lappsjuka stor .

Trevlig resa!

Helena S - som kan tänka mig att åka till Samos (också)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-03-14, 15:51
Lillstrumpa Lillstrumpa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: Åland
Inlägg: 68
Standard Sv: Vilkethotell är "bäst"?

Har bott både på Veronica och Villa Angela.
Bodde på Villa Angela Juni 07 och tyckte verkligen om det charmiga lilla hotellet och familjen som driver det.
Vägen som går utanför är ju inte stor, ingen motortrafikled direkt men mkt trafik, bilar, charterbussar, mc mm mm. Och man såg ju skräck exempel tex en messande mcförare med matpåsarna på styret och hjälmen hängandes på armen. Inga ögon på trafiken och människor runt omkring.
Vi ska tillbaka till Villa Angela i Sep, 2 veckor.
Har aldrig varit där med små barn. Sist vi var där var bara ena sonen med och då 16 år gammal. Han hade urtråkigt i 2 veckor.
Denna gång åker bara maken och jag
Det är ju inget håll i gång ställe direkt och det är väl därför jag älskar Votsalakia så mkt.
Stranden nedanför hotellet är stenig så badskor rekomenderas verkligen. Djupt blir det ganska snabbt.
God mat hittar man överallt.Priser som i Sverigen ungefär.
Eftersom ni har så små barn skulle jag tipsa om att ni bor en trappa upp med tanke på trafiken.Så lätt hänt att de springer ut på gatan. Finns ingen grind vid varje terass att stänga.
Jag älskar i alla fall byn och hotellet och längtar så tills det är dax att sticka i väg.
Hyra bil, sist hyrde vi en stor minibuss och det var dyrt, bokade hemifrån den gången eftersom vi var så många. Vad de tar på plats där nere vet jag tyvärr inte.
Hoppas ni får en härlig semester.
Själv längtar jag till våran
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-03-14, 17:31
34an 34an är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2008
Inlägg: 5
Standard Sv: Vilkethotell är "bäst"?

Tusen tack för era svar. Nu har vi gjort en helomvändning och kommer att åka till Tunisien istället. Det blev liksom "mer för pengarna". Jag som älskar Grekland känner mig lite skeptisk, men med alla hotell som finns i Hammamet så lär det väl vara ett fint ställe. Kanske inte så genuint. Men, men, bekvämligheten får gå först när barnen är små och Grekland finns ju kvar. Hoppas vi kan åka dit nästa sommar.
Tusen tack allihop och ha en skön semester! (och hälsa Grekland!)
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-03-23, 19:32
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Vilkethotell är "bäst"?

Vill bara påminna om att tråden här handlat om Samos och därför är några inlägg raderade. Vill man diskutera andra länder som t ex Tunisien, kan man göra detta under "Andra länder".

//Zanét
moderator
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT