Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Kalimeras hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-09-28, 16:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Kreta. Dag 3. Moshari Kokinisto. Lendas. Ditiko.

Idag blir det en kort rapport. Här är otroligt varmt, och orken att skriva finns liksom inte.




Middagen igår kväll var som alla måltider vi ätit här helt outstanding. Bland annat åt vi den godaste Moshari Kokinisto i mannaminne.




Idag har vi varit i Lentas på sydkusten. Där var ännu varmare än i bergen där vi bor. Dessutom var det fuktig luft som gjorde att man knappt kunde andas.




Fläktarna på lunchtavernan gick på högvarv. Tack för det!




Fasolakian smakade mums-mums trots värmen.




Efter lunch badade vi på Ditiko beach som ligger nära Lentas. Jag kan lova att det badet satt fint, trots att det säkert var 30 grader i vattnet.




Vi bor som jag skrev i en annan tråd i en liten ”eko-by” utanför Zaros. Vi bor där jag har ritat en röd cirkel. Stället heter Eleonas Cottages.

Nu är det dags för en dusch, och sedan en kall Amstel på altanen med utsikt de över vackra bergen. Kan inte ha det bättre än så här. I morgon ska vi vandra. Det blir till att gå upp tidigt för att undvika hettan.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-09-28, 17:28
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: Kreta. Dag 3.

Herregud, vad maten ser god o genuin ut, sjövattnet rinner. Förstår att ni hittat en riktig pärla. Blir lite avis och längtar till min nästa resa, fast jag nyss kom hem från just Kreta. Bara njut och ha det bäst.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-09-30, 14:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kreta. Dag 3.

Citat:
Ursprungligen postat av Åsa Visa inlägg
Blir lite avis och längtar till min nästa resa, fast jag nyss kom hem från just Kreta.
Ja, så är det när man drabbats av Kretasyndromet.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-09-30, 19:39
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Kreta. Dag 3.

Måste bara kommentera att bilden från Lentas ser superhärlig ut, och maten också. Värme, ja det har vi inte här nu så det har man ju liksom lite svårt att förstå... hehe.

/ Anne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT