Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Kalimeras hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2010-07-01, 22:11
ioslinajrs avatar
ioslinajr ioslinajr är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: västerås
Inlägg: 134
Standard Sv: Dag 37. Ios. Mylopotas. Kolitsani.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jomen, det finns, men man märker dem inte. De går till stranden vid tre-fyra, och till barerna sent på kvällen.

Idag ska vi hyra moped och ta många bilder så ni alla får se hur vackert här är.

De går inte dit sent på kvällen, utan tidigt på morgonen ! Säger som du, det var väldigt få turister i år. Bosatta iosianer som vi pratade med trodde att det berodde på den ekonomiska krisen. Men bra för oss var det, eftersom hotellrummen var billigare än någonsin.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2010-07-02, 16:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Dag 37. Ios. Mylopotas. Kolitsani.

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Vad skulle du ha valt som din sista ö att se?/
Hej Theresa

En så sorglig fråga är lika svår som enkel att besvara. Jag vet inget om din vän så det är omöjligt att ge ett bra svar. Kort kan jag säga att jag själva skulle ha valt Amorgos, om jag hade haft kraft att ta mig dit. Om du skickar mig ett mejl där du berättar om förutsättningarna så kan jag ge dig ett bättre svar. Mejla till kalimera@kalimera.nu

Hälsingar Janne
Svara med citat
  #23  
Gammal 2010-07-03, 20:33
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Dag 37. Ios. Mylopotas. Kolitsani.

Tack för svaret Janne....jag ska maila dej om förutsättningarna.

theresa/
Svara med citat
  #24  
Gammal 2010-07-03, 21:17
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Dag 37. Ios. Mylopotas. Kolitsani.

Det är lustigt Janne, men känner samma känsla för Ios som du verkar..
Varje gång man går i de gamla gränderna lite utanför byn, känns det som man bott där förr..i ett tidigare liv.
Pithari där har man ätit förr på 80 talet, lite enklare mat o billigare.. Har tom en kort på tanten utanför restaurangen. Har ätit där senare hos de yngre paret som tog över, en god kycklinggryta med okra, den var god, men dyr...

Var på Ios första gången 1986 och första gången dottern var med var 1997, nu har hon avverkat sitt 7:e besök på Ios. Varav 3 gånger utan moder...
Ang Kolitizani beach, var det en tjej från Stockholm som talade om för oss, när vi där, att Diana dött, så det tänker jag alltid på, när jag hör Kolitziani....
Ha så jätteskönt Janne o Camilla på Ios. Hälsa ön så mkt från mig! Om ni inte ätit på The Nest tidigare, så lova mig att äta där innan ni sticker!!
//ioslina
Svara med citat
  #25  
Gammal 2010-07-04, 14:57
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Dag 37. Ios. Mylopotas. Kolitsani.

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
Om ni inte ätit på The Nest tidigare, så lova mig att äta där innan ni sticker!!
Vi har ätit där tidigare, men inte under denna vistelse. The Nest är jättebra, men tyvärr har de inga bord ute, och vi vill sitta ute nu när det är så varmt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT