Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-05-23, 07:59
Bitte63 Bitte63 är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Tollarp
Inlägg: 3
Standard Buss från Georgiopoulis?

Hejsan!
Jag och mina två flickor ska resa till Georgiopoulis för fösta gången i slutet av juli. Vi längtar redan och räknar ner dagarna . Jag undrar om det är möjligt att ta en buss direkt från G-poulis till Chora Sfakion? Vi hade tänkt åka dit över dagen, verkar vara nice där. När man kollar busstidtabeller så blir jag inte riktigt klok på om bussarna går inom G-poulis eller om man får ta sig till Vrisses först? Kanske någon kan göra mig lite klokare ?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-05-23, 10:31
Marcos avatar
Marco Marco är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Vänersborg
Inlägg: 211
Standard Sv: Buss från Georgiopoulis?

Hej!
Bussen till Chora Sfakion från Chania passerar inte G-poulis. Det enklaste för er är att ni ta er till Vrisses för att hoppa på bussen. Rekommenderar verkligen ett besök till Chora Sfakion!

/Marco
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-05-23, 22:30
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Sv: Buss från Georgiopoulis?

Vill bara gratulera till ett jättebra val på Kreta! Georgiopoulis är fantastiskt!
Ett besök (minst) på Nostos Taverna kan jag rekomendera. Adonis tar säkert nå'n ouzo med dig. Om han nu håller den gamla vanliga stilen. Ha en jätte skön semester!
/Kerstin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-05-24, 13:19
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Buss från Georgiopoulis?

Joppan här!

MYCKET BRA val G-polis är underbart mysigt ställe
Jag kan rekomendera fler restauranger som har trevlig personal, god mat osv: Neorio (bortanför kyrkan) Valentino, Rodaria, Sun Light (nere efter stranden) Nostos (som någon nämde, Adonis tar säkerligen en raki efter maten med er) Paradis (nedanför kiosken på torget) byns godaste Stifado!! bara för att nämna några det finns många fina och bra restauranger att välja på. Ni kommer stortrivas tror jag!! Vilket hotell skall ni bo på? Vi skall bo på Eleana.
Vi har nedräkning i familjen nu för vi åker till G-polis nästa helg

Joppan som har 6 dagar kvar
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-05-24, 17:26
Bitte63 Bitte63 är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Tollarp
Inlägg: 3
Standard Sv: Buss från Georgiopoulis?

Tack för era svar!
Nu vet jag i alla fall att vi kan åka till Chora Sfakion från Vrisses, det ska vi försöka göra. Jag avundas Joppan med bara några dagar kvar. Verkar ju som om valet av Georgiopoulis var en lyckoträff enligt er. Vi ska bo på Romantika! Har läst andra inlägg om det hotellet och de flesta verkade nöjda. Hoppas vi också blir det. Vi var i Agia Marina 2007 men ville till något lite mindre "turistigt" den här gången även om vi hade det jättebra där. Bye for now!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-05-28, 13:43
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Buss från Georgiopoulis?

Hej igen!

Vi har bott på Romantika för några år sedan, inget dumt val det heller, helt ok, vi fick en 2 rums med 2 balkonger, 1 stor mot gatan och en liten mot baksidan, vi hamnade i en av de nyare delarna nere efter gatan, granne med Mikes biluthyrning, när du kommer ner dit så svänger du till höger så har du en bra billig mataffär+diverse (SPAR, om den finns kvar, var -06 sist) där + restaurang Neorio som jag tipsade om tidigare.

Ha så trevligt
/Joppan nu med bara 2 dagar kvar
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT