Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-12-11, 20:24
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Planer för 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Tilos är ett paradis för vandrare! Det finns många trådar om Tilos här på Kalimera.
Jag har förstått det, jag har redan lusläst alla trådar och även tagit del av flera fantastiska resebrev därifrån. Men kanske det finns fler erfarenheter och tips från er som varit där..........?

Ann-Kristin
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-12-11, 20:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Planer för 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Annki Visa inlägg
Men kanske det finns fler erfarenheter och tips från er som varit där..........?
Om du vill Annki: Starta en tråd under Dodekaneserna. De som letar efter Tilostips ska kunna hitta allt sådant på rätt plats. Den här tråden får handla om just planer för nästa år.

inkfish/moderator
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-12-11, 20:32
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Planer för 2007

Av er som skrivit hittills verkar de flesta göra som jag nästa år: besöker gamla favoriter.

Visst finns det mängder av nytt man borde upptäcka i Grekland, men just nästa år kan jag inte bara släppa Karpathos och framför allt inte Amorgos
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-12-11, 20:38
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Planer för 2007

Citat:
Ursprungligen postat av lille Visa inlägg
Det jeg sliter med nå er en mann som heller vil bruke pengene på forsterker til stereoanlegget ....
En sån man har jag också, fast min drömmer om nya högtalarkablar och nya högtalarelement... Jag brukar göra som Lissi och helt enkelt köpa två biljetter; det funkar för det mesta.

Nästa sommar blir det dock ingen Greklandsresa för vår del eftersom vi ska ha barn i april. Det känns lite tidigt att åka på långresa med en två-tremånaders bebis. Troligen blir det en bilsemester i Tyskland i stället.

Ruby
Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-12-11, 22:17
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 487
Standard Sv: Planer för 2007




25/2 - 4/3 = Athen + efter planen nogle dage i bil på Peloponnesos

10/3 - 20/3 = Azorerne

4/4 - 11/4 = Påske på Syros

og så skal jeg nok snart til at tænke på sommeren
Svara med citat
  #26  
Gammal 2006-12-11, 23:39
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Son, Norge
Inlägg: 263
Standard Sv: Planer för 2007

Neste sommer, sannsynligvis i juni, ligger det an til en Hellas-reise sammen med 3 venninner. Siden vi bare skal ha 1 uke har vi funnet ut at vi bør dra til et sted med flyplass, ellers går det bort så mye tid til reising (selv om jeg veeeldig gjerne skulle ha vært på bl.a. Amorgos). Men også Peloponnessos står høyt på min ønskeliste, og det er jo flyplass i Kalamata.

Ingrid
Svara med citat
  #27  
Gammal 2006-12-12, 07:51
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Planer för 2007

Mina planer är förstås först Sverige i 5, 6 veckor med barnen.
Sedan tar barnen och jag en sista minuten tillbaka från Stockholm till någon stor ö. Barnen har tröttnat lite på fastlandet och vill komma till en ö, och eftersom vi ändå måste hem så tänkte jag att det skulle vara smart att slå ihop 2 resor i en.

Där möter vi upp maken, eftersom han är kvar och jobbar i Grekland över sommaren.

Vi åker ung. vart tredje år utan barn några dar till någon ö.
Behövligt för alla parter. Men vi brukar alltid ta några dagar med barnen först. Sedan har ju barnen haft härliga veckor i Sverige, så jag har inget dåligt samvete.

Monica
Svara med citat
  #28  
Gammal 2006-12-12, 07:53
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Planer för 2007

Planerna här är ännu inte planer men tankar. De går lite i nordostlig riktning, Lesvos känns intressant just nu. Vi var också nyfikna på Limnos som får ligga lite och slumra i baktankarna. Ving flyger inte på Limnos från Stockholm, endast från Kastrup.

Apollo har Limnos men då blir en senare fråga hur vi vill bo. Väljer vi Limnos blir det lgh-hotell utan pool, det verkar inte vara något man satsat på där. En ö utan större charter-erfarenhet kan kanske vara både positivt och negativt, vad vet jag ?

Mer tankar och planer måste smidas innan vi blir klara på vad vi vill.



Hasse
Svara med citat
  #29  
Gammal 2006-12-12, 09:20
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Planer för 2007

Jag har beställt 2 biljetter till Samos den 22 juni, jag o min man åker från Samos till Ikaria och sen Fourni eller i omvänd ordning, sen tillbaka till Samos där våra ungdommar ska möta upp och fira min 50 års dag. Vi har inte tänkt boka vare sej båt eller boende i förväg, undrar om det är klokt, men vi gillar verkligen att ha friheten att välja när vi kommit på plats. Hem åker vi alla från Samor den 13 juli. Längtar sååå.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2006-12-12, 09:37
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Falun
Inlägg: 127
Standard Sv: Planer för 2007

Biljett till Santorini 25/8 och fort vidare till Anafi för att känna lugnet och njuta av utsikt och god mat.Därefter Schinoussa(besöks varje år)-Amorgos-Astypalea-Leros-någon av Arki,Agathonissi eller Lipsi-slutligen Samos där planet lyfter hemåt 21/9.Så ser planen ut nu men det är långt dit och nån ö kan ersättas men inte Schinoussa.Skönt att ha en resa att längta till!
Svara med citat
  #31  
Gammal 2006-12-12, 10:17
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Planer för 2007

Vi ska gifta oss i september och nästa års greklandsresa hänger därmed löst. Vi åker till Thailand i januari och sambon påstår att jag får nöja mig med det, några andra före-bröllopsresor har vi varken tid eller råd med. Ett par dagar i Rom efter bröllopet är dock inbokade. Men, vi får väl se - sista ordet är inte sagt i frågan!

Om vi åker blir det Skiathos och Skopelos, tror jag nästan säkert.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2006-12-12, 11:50
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Planer för 2007

Det är många som planerar!

Susies planer blir man lite avundsjuk på. Två resor inbokade - utan att ens ha börjat tänka på sommaren

Hasse: Limnos låter spännande! Har du prövat att googla öns namn och inte bara välja träffar på svenska sidor? På det viset kan man ju få en uppfattning om hur "charteriserad" en ö är. Ofta får man ju träffar på exvis tyska researrangörers sidor.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2006-12-12, 12:20
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Planer för 2007

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Hasse: Limnos låter spännande! Har du prövat att googla öns namn och inte bara välja träffar på svenska sidor?


Jodå, jag har lagt upp en del sidor som jag vid senare tillfälle ska gå igenom. Brukar söka smalare också, städer, byar, hotellnamn och dylikt.



Hasse
Svara med citat
  #34  
Gammal 2006-12-12, 12:26
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Planer för 2007

Bra sysselsättning i vintermörkret

Jag är än så länge på biljettstadiet när jag ressurfar. Apollo har inte släppt all ticket än så min ena planerade resa skulle kosta nära 4000 och den andra drygt 3000, det betalar jag bara inte
Svara med citat
  #35  
Gammal 2006-12-12, 21:32
snorfuss avatar
snorfus snorfus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 74
Standard Sv: Planer för 2007

Vi ska iväg en vecka nästa år och valet står mellan tilos o milos...
Svara med citat
  #36  
Gammal 2006-12-12, 21:49
*Nicki* *Nicki* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 66
Standard Sv: Planer för 2007

Har precis bokat Apollo oneway till Santorini den 9 juni. Hemresa sker från samma ö den 23 juni. Nu börjar äntligen den roliga delen av planeringen. Förra året, som var första året våra barn (3 o 5 år) ö-luffade, körde vi den säkra varianten med Santorini, Naxos, Koufonissi och Athen, dvs främst ställen som vi varit på tidigare.

Nu är frågan var vi ska ta vägen den här gången? Jag har läst så mycket gott om Amorgos. Är ön något för oss med småbarn eller måste man kunna ta sig runt med motorcykel för att ta sig till de fina stränderna?
Någon annan bra "barn-ö"? Paros och Antiparos har vi varit på tidigare så dem har vi koll på redan.
Svara med citat
  #37  
Gammal 2006-12-12, 21:50
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Planer för 2007

Det blir Aten några dagar nu i Januari Sedan vet jag inte om det blir något mer

Riitta
Svara med citat
  #38  
Gammal 2006-12-12, 22:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Planer för 2007

Citat:
Ursprungligen postat av snorfus Visa inlägg
Vi ska iväg en vecka nästa år och valet står mellan tilos o milos...
MMMM...TILOS!!

Lissi
Svara med citat
  #39  
Gammal 2006-12-12, 22:57
Sofie.Ks avatar
Sofie.K Sofie.K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 33
Standard Sv: Planer för 2007

Ni som reser mer än fem veckor på ett år, hur får ni semesterdagarna att räcka till?

Jag vet så mycket som att jag ska till Grekland och defenetivt Kreta inräknat där, om det blir jobb eller min första ö-luff förslagsvis vet jag inget om än. Bankar pengar för att vara på den säkra sidan iaf
Svara med citat
  #40  
Gammal 2006-12-12, 23:00
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Planer för 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Sofie.K Visa inlägg
Ni som reser mer än fem veckor på ett år, hur får ni semesterdagarna att räcka till?
Gubbvecka, vettu
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT