Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-03-25, 21:58
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Livet som sådant

Nu är jag irriterad.

Jag har blivit utkastad från Yahoo-dejting för att jag använde samma login-namn som här på Kalimera. Förklaringen är att jag måste var helt anonym. Jag är ingen anonym person och har inte varit de sista 30 åren. Står för mitt namn och den jag är. Det tror jag ni kan intyga. Skriver om livet och vad jag känner. Tur att Kalimera är frispråkigt. Tack till Janne för att han inte lägger sig i utom vid direkta felaktigheter.
Älskar för det mesta att skriva om livet och vad som händer. När jag sov middag idag drömde jag om Kreta igen. Jag hade glömt bort tiden hos min frisör och det fanns inte en taxi i sikte. Ve och fasa, måtte det inte hända i verkligheten. Han blir skitsur när man kommer sent, så grek han är.
Ni kanske också tycker jag är för frispråkig och skriver en massa goja. Jag kan inte skriva på något annat sätt än som jag skriver här och nu. Livet är inte enkelt och det påståendet tror jag att jag kan få medhåll på. Några av er har jag träffat live på Kreta, och visat upp mig som jag är här och nu. Hittills har ingen skrivit något negativt om mig eller till mig. Jag är ärlig i det jag skriver om och har upplevt. Idag stängde Telenor av routing för mitt grekiska Vodafone så det blev en paniktripp in till stan för att inhandla ett svenskt Telia-kort. Allt gick bra så nu kan jag ringa igen. Att de får göra sådant är för mig konstigt. Hade det hänt i Grekland kunde jag förstått och accepterat. Men inte i Sverige. Är jag som kund inte värd mera. Jag ringer i alla fall för 200.- varje månad. Nu börjar jag bli trött på svedala och vill hem. Det är någon som skriver ”Kreta i mitt hjärta” jag skulle villa utveckla det hela och tillägga ”och i blodet”. Till alla Kretomaner, det är inte enkelt att leva där, men ganska spännande. Det händer alltid något nytt och spännande.

Vid knapparna Uffe
  #2  
Gammal 2008-03-25, 22:15
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Livet som sådant

Fortsätt skriva som du gör Uffe, annars vore det ju inte du!
Härligt att du är tillbaks igen, har saknat dina underfundiga och tänkvärda betraktelser över livet.

Ann-Kristin
  #3  
Gammal 2008-03-25, 22:36
Gilla & Berts avatar
Gilla & Bert Gilla & Bert är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 40
Standard Sv: Livet som sådant

Hej Uffe.

Så glad jag blev, när du börjad skriva igen om ditt liv och leverne. Det känns nästan som om vi känner dig personligen, så som du skriver. Sluta inte med det, utan var bara dig själv. Det var därför att jag gillade dina bloggar och saknade dig här, när du inte mådde så bra.

Kram Gilla
  #4  
Gammal 2008-03-26, 08:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Livet som sådant

Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman Visa inlägg
Jag har blivit utkastad från Yahoo-dejting för att jag använde samma login-namn som här på Kalimera. Förklaringen är att jag måste var helt anonym. Vid knapparna Uffe
Detta med anonymitet på dejtingsiter är bara en ren trygghetsfaktor för att man inte ska utsättas för olagligheter av personer med annat uppsåt än att få kontakt med trevliga människor..Det har ju inget med ens egen personlighet att göra...
Jag tycker nog att detta är bra trots allt!
Kalimera är ju ett annat slags forum där ett gemensamt intresse för Grekland är det som förenar.

Lissi
  #5  
Gammal 2008-03-26, 10:05
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Livet som sådant

Hej!
Åtminstone jag är så glad att du skriver just såsom du känner och ärligt av ditt djupa hjärta. Det finns ju alldeles för mycket folk i världen som inbillar sig att vara "bättre folk" och är därför inte äkta. När man blir äldre, behöver man inte mera vara något annat man verkligen är !!
med vinterstormiga hälsningar
Eija
  #6  
Gammal 2008-03-26, 11:15
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Livet som sådant

Stå på Dig Uffe.
Tyvärr är Sverige ett byråkratiskt land. Vi har fått för oss att så inte är fallet men tyvärr. Så fort man ska ha något från myndigheter tar det en j-a tid men ska de ha in något så ska det vara omgående.
Idag talar vi om det papperslösa samhället. Allt ska ske via internet men man glömmer lätt bort alla de som inte har datorer. Därför är det intressant att läsa om Dina öden och äventyr nu här i Sverige. Har själv kollat upp litet hur det är att få sina räkningar sända till utlandet. Tyvärr är detta mycket svårt om man inte har de rätta kontakterna.
Förstår Dina problem och hoppas att Du blir bättre så att Du kan återvända till Ditt Kreta snarast möjligt.
Lycka till och skriv som Du brukar göra.
Häls/Chras
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT