Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Symi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-08-14, 09:43
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Vilken häftig spricka

...på Agios Georgios, Symi!

Berätta om den! Kan man gå in i den? Rinner det vatten där? Hur lång och hög är den?

Och hur är stranden? Sten, sand? Skugga? Taverna? Kan man komma dit på annat sätt än med båt? Hur långt är det från Yialos?

NU blev man ju sugen på ännu en ö!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-08-14, 12:02
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Vilken häftig spricka

Så vitt jag minns kan man inte gå in i sprickan. Och där rinner inget vatten. Symi har nästan inget eget grundvatten. Däremot kanske vattnet rinner ner där när det regnar på vintern?

Stranden är sten, stor klappersten. Möjligen är där några träd vid kapellet som kan ge skugga (har inte varit där på många år så minnet är lite oklart. Men eftersom Janne nog aldrig var iland försöker jag svara så gott jag kan .) Annars kommer skuggan från bergväggen ganska tidigt.

Taverna finns inte, stranden är helt vild. Det är därför den är så fin. Och om man åker lite utanför säsong kan man få vara där nästan helt ensam. Och vattnet är klart som sockerdricka.

Det går bara att åka båt dit - bergväggen är alltså helt lodrät. Underbart maffigt ställe. Agios Giorgios är sista stoppet före Nanou så jag skulle tippa 45 min med skuta och lite mindre om man tar snabbare taxibåt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-08-14, 17:21
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Vilken häftig spricka

På Agios Georgios-stranden har vi varit, Nanou är den vi gillar! Det finns flera små vikar vid kusten, Agios Georgios är väl ganska nära till Gialos.
Soleil
Sorry: måste korricera..

På AG-stranden har vi inte varit...
Soleil
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT