Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Agistri

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-10-04, 16:07
Danlaes avatar
Danlae Danlae är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Boden
Inlägg: 31
Standard Liten luff i Saroniska

Hej på er.
Just hemkommen från Aten. Haft en mycket bra semester med familjen. 10 dagar blev det, 1 natt Pireus-4 nätter Agistri-4 nätter Egina-1 natt Aten.
På Agistri bodde vi på Boulas. Kanonbra boende i Milos. Supertrevliga ägare med pool just utanför rummet. Rekomenderas! Sailors mycket bra mat. På Egina bodde vi i Eginastad och det är jag glad för. Härligt levande, en viss kontrast till Agistri Hyrde bil 2 dagar och upplevde de flesta stränderna runt ön. Ön Moni utanför Perdika var härlig om än påfåglarna kunde bli lite väl påträngande. Två fina öar som jag gärna kan återvända till. Aten sista natten Myrto hotell, perfekt läge nära syntagmatorget för flygbuss. Träffat så mycket trevliga människor bra väder och aldrig ätit så mycket pistachnötter i hela mitt liv

Mvh Daniel
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-10-04, 17:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Liten luff i Saroniska

Låter härligt!

Agistri bodde jag 14 dagar på år 2000. Badade, cyklade och läste och ÅT, samt gjorde utflykter till andra öar! Bodde också bra, men det var OTROLIGT mycket mygg så jag var helt uppäten....Inga medel hjälpte verkade det som. Jag gillar Saroniska öarna mycket i alla fall det jag sett av Agistri, Egina, Poros och Hydra som ingick i dagsbesöken.

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-10-04, 18:02
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Liten luff i Saroniska

Samma här .....! Vi var där 1994 och blev mycket bitna av Agistri & av myggen där !!!
Första natten blev det ingen sömn , försökte jaga rätt på dom små otygen men dom var osynliga.
En Ö som vi inte besöker igen pga myggjä....na ! Synd på en charmig Ö .
/ Tom
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-10-04, 18:12
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Liten luff i Saroniska

Citat:
Ursprungligen postat av Danlae Visa inlägg
På Egina bodde vi i Eginastad och det är jag glad för. Härligt levande, en viss kontrast till Agistri ................. ............................................. och aldrig ätit så mycket pistachnötter i hela mitt liv

Mvh Daniel
Kul att ni gillade en av mina favoritöar, Egina, och Egina stad. Även om vi föredrar att bo i Agia Marina för strandlivets skull så blir det ALLTID ett par turer i veckan till Egina stad som jag gillar skarpt. Grekiskt vardagsliv i småstad med skön lunk!

Ja Egina är en jätteproducent av pistagenötter och lär enligt vad jag hört exportera det i massor.

Masse
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-10-04, 22:38
Danlaes avatar
Danlae Danlae är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Boden
Inlägg: 31
Standard Sv: Liten luff i Saroniska

Till Agia marina åkte vi och badade en dag. Mycket fin strand. Och jo, jag är faktiskt lite myggbiten
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT