Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2019-09-21, 17:52
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Plötsligt händer det!

Började skriva detta för en vecka sedan ...

Äntligen på Tilos, där vi för tillfälligt bor i en studio, men om några dagar kommer att flytta till hotell Irinoula, där vi brukar bo. Vi kom i fredags kväll och det var på lördagkvällen det plötsligt hände! Inte som i tv-reklamen att vi vann ett antal Lotto-millioner, utan min man blev magsjuk. Men två dagar senare var han så pass kry att han kunde gå och köpa båtbiljetter eftersom vi på tisdagen skulle till Nisyros tillsammans med goda vänner, och hotellnätter var sen tidigare bokade. Själv hade jag inte varit magsjuk sen 1983 (på ön Egina). Men natten till tisdag fick jag tillbringa på toaletten, så någon resa till Nisyros blev det inte.

Kvinnan vi bodde hos hette Stella och var en riktig ängel, som med en försynt dörrknackning kom med tepåsar och citron, en stund senare med vattenflaskor under armen och en kastrull med nykokt ris, och några timmars senare, med vattenmelon i bitar( gul och godaste min man ätit). Och varje gång klappade hon sig på magen så jag skulle förstå hur gott det gjorde. Stellas engelska var näst intill obefintlig, vilket passade mig bra, så jag fick chansen att prata lite grekiska (med betoning på lite).

Idag, en vecka senare, mår jag bra. Det är bara min aptit som haltar något. Häromdagen beställde vi in en flaska vatten vid lunchen, något som aldrig tidigare hänt. I kväll blir det Omonia, om inte blåser bort på vägen, och där kommer det gå vågor i Retsinaglaset.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT