Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-08-07, 17:59
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard SALVA MOT PSORIASIS

Hej alla kalimeror !!
Jag åker till Kreta och Platanias om 2 veckor . En kompis till mig köpte en salva mot psoriasis i Rethymnon i en sk "hälso" burik, som sålda hemkokta krämer,tvålar, oljor mm. Vi har inte kontakt längre så jag kan inte fråga henne.
Någon som känner till om det kan finnas motsvarande butik i Chaniaområdet ?? Kanse någon vet vad för kräm jag menar. min svärson har svår psoriasis inte mycket här hemma hjälper, men krämen min kompis köpte ska vara något x-tra.
Ha det gott
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-08-07, 18:19
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: SALVA MOT PSORIASIS

Det finns flera butiker i Platanias som har Oliv- och Aloeveraprodukter... Skulle kanske kunna finnas i dessa...? En ligger precis där man svänger ner till hotellen Indigo Mare, Lola, Costas&Christina och Lissos.

Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-08-07, 18:42
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: SALVA MOT PSORIASIS

Tack, Malin det låter som det skulle vara exakt vad jag letar efter, jag ska gå dit.
När jag ändå har dig på "tråden" vill jag passa på att fråga dig som den expert du är på området runt Platanias Var i Agia Marina ligger Romanza, om man kommer gåendes från Platanias?? Vill gjärna prova deras mat.
Ha det gott,Åsa, Som har två veckor kvar tills planet lyfter !!
Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Det finns flera butiker i Platanias som har Oliv- och Aloeveraprodukter... Skulle kanske kunna finnas i dessa...? En ligger precis där man svänger ner till hotellen Indigo Mare, Lola, Costas&Christina och Lissos.

Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-08-07, 19:09
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: SALVA MOT PSORIASIS

Ojoj...expert, det låter allt det Om du går från Platanias mot Agia Marina så går du tills du har Canea Mare Hotell på din högra sida och restaurang Mitsos på din vänstra...där svänger du upp till höger och går ca 50 m så ligger det som andra taverna på vänster sida Jag har inte varit på Romanza på några år nu men sist jag var där var det gott och billigt. I Platanias får du inte missa Drossia som är vår absoluta favorittaverna Vilket hotell ska ni bo på?

Malin
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-08-07, 19:31
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: SALVA MOT PSORIASIS

Drossia ska jag absolut besöka, ligger det ca 200 m från torget (ej havssidan) så svänger man vänster vid Utopia ??
Ska bo på Marika Suiets har bott där förrut och gillar läget och den trevliga personalen, speciellt dom som jobbar lunchpasset, och vilka goda luncher, oj,oj snålvattnet rinner!!
Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Ojoj...expert, det låter allt det Om du går från Platanias mot Agia Marina så går du tills du har Canea Mare Hotell på din högra sida och restaurang Mitsos på din vänstra...där svänger du upp till höger och går ca 50 m så ligger det som andra taverna på vänster sida Jag har inte varit på Romanza på några år nu men sist jag var där var det gott och billigt. I Platanias får du inte missa Drossia som är vår absoluta favorittaverna Vilket hotell ska ni bo på?

Malin
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-08-07, 19:52
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: SALVA MOT PSORIASIS

Citat:
Ursprungligen postat av Åsa Visa inlägg
Drossia ska jag absolut besöka, ligger det ca 200 m från torget (ej havssidan) så svänger man vänster vid Utopia ??
Ska bo på Marika Suiets har bott där förrut och gillar läget och den trevliga personalen, speciellt dom som jobbar lunchpasset, och vilka goda luncher, oj,oj snålvattnet rinner!!
Det stämmer Ja, Marika är bra. Vi brukade ofta gå dit och luncha förr men nu blev det Lissos mest hela tiden...han som har den strandbaren är så trevlig. Att han tar 1,5 E för liten öl gör ju inte saken sämre

Malin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT