Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-21, 14:15
Vasilis Vasilis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 17
Standard Åka själv till en grekisk ö?

Hej,

Jag skulle vilja åka ner helt själv till en grekisk ö för att bara slappna av på stranden, sola, och äta god mat. Tänkte att jag skulle leta upp någon sista minuten resa runt mitten av Augusti.

Nu undrar jag om ni har något tips på vart jag kan dinna dessa. Problemet när jag var inne på t.ex. Apollo och kollade var att alla resor med boende är för två personer. Hur gör jag som vill åka ner själv?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-21, 14:27
olaas avatar
olaa olaa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 122
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Hej,

Boka "endast flyg" och ordna boendet själv på plats.

/Ola
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-21, 15:11
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Hej.
Har åkt till Rhodos själv två år i rad nu. Gå in på t.ex. Apollos hemsida, där finns det ju i högerkanten sökkriterier, nästan längst ner så kan man ändra så att resan endast är för en person, tryck SÖK, så kommer alla hotell upp som har enkelrums-tillägg. Man får alltså betala en avgift för att man åker ensam, eller så KAN det finnas hotell som har enkelrum på hotellet....
Irene
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-21, 15:33
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Du kan eks. ta en sjekk på 'solfaktor', søk på 'alle' (ikke bare uspesifisert eller spesifisert reise) om du vil lete etter et flysete. Finner man hotell/bosted selv i Hellas, betaler man som regel noe lavere pris om man er alene. I motsetning til med charterpakke.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-21, 16:22
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Vingresor brukar ha resor för oss/de som reser själva.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-07-21, 17:04
Vasilis Vasilis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 17
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Tack så mycket för tipsen! Hur är det med hotellpriser om man vill bo ganska enkelt? Tänkte om man köper bara resa och försöker hitta något när man väl är nere. Kan prata grekiska så språket blir inga problem.

Har ni några tips på ställen som är bra att resa till?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-07-21, 18:48
olaas avatar
olaa olaa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 122
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Mitten av augusti är ju högsäsong. Kan du vänta till första eller ändå hellre andra veckan av september blir läget helt annat. För 25 Euro/natt får du ett bra boende då...

/Ola
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-07-21, 19:01
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Reser alltid ensam till Grekiska övärlden, o oftast tar jag bara en flygstol m t ex Apollo o fixar boendet själv. Vet man någorlunda vilket resmål man vill till går det bra att kolla hotell o priser hemifrån via olika hotellsajter, om man är orolig att det skall vara svårt att hitta lediga rum på plats i Augusti. Brukar på Santorini hitta lägenhet för eget bruk för ca 30E/dygn under högsäsong, billigare andra tidpunkter.
Ibland lönar det sig dock att, som tidigare föreslagits, kolla paketresa för en person med ngn känd arrangör - häromåret hittade jag charterresa med exklusivt boende ett par tusenlappar billigare än vad jag själv kunde förhandla till mig på ett enklare pensionat!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-07-21, 19:27
Vasilis Vasilis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 17
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Citat:
Ursprungligen postat av olaa Visa inlägg
Mitten av augusti är ju högsäsong. Kan du vänta till första eller ändå hellre andra veckan av september blir läget helt annat. För 25 Euro/natt får du ett bra boende då...

/Ola
Hej, tyvärr så kan jag inte åka senare. Jag ska gå från ett jobb till ett annat och vill ta ut de två sista veckorna som semester, därför jag är så begränsad.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-07-21, 20:33
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Sök på Apollo - fyll i "1 person" i högerkanten, i sökbilden. Upp kommer många förslag, tex Kefalonia!

Hur länge vill du stanna, en vecka eller två?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-07-21, 22:01
Vasilis Vasilis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 17
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Sök på Apollo - fyll i "1 person" i högerkanten, i sökbilden. Upp kommer många förslag, tex Kefalonia!

Hur länge vill du stanna, en vecka eller två?
Ja, se där. Tycker att systemet att söka på deras förstasida och sedan gå dag för dag framåt var ganska dåligt men men.

Jag tänkte nog mig 7-10 dagar. Har nog ej "råd" att vara kvar där 2v. Det enda stället jag inte vill till är egentligen fastlandet och Korfu då jag varit där allt för många gånger. Har varit på Skopelos en gång och det var helt underbart.

Tar gärna emot tips på ställen och även billiga boenden om ni vet något om det. Ska dock försöka få fram någon sista minuten med boende om det finns billigt (max 3500kr).
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-07-22, 22:35
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Detta kanske du upptäckt men apollo har ju "single by apollo". De har kanske inte så mycket i Grekland där med några få har dem såsom Kreta och Karpathos...
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-07-23, 09:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

De bra erbjudandena brukar bara vara i högsäsong och utbudet är väldigt begränsat. Bäst är nog att resa på egen hand och skippa chartern.

Eva
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-07-23, 12:18
Vasilis Vasilis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 17
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Tack för all hjälp. Jag kommer nog hålla mig uppdaterad på "reseguiden" tills det är några dagar från att resa och hoppas på att någon prisvärd resa kommer upp.

Troligtvis så blir det flygstol ner och fixa boende på plats. Ska bli spännande!
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-07-27, 18:13
Vasilis Vasilis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 17
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Blev ingen sista minuten ändå Jag lyckades skada mig i helgen, så ligger hemma nu med 4 brutna revben och skadat nyckelben. Får väl vänta med Grekland ännu ett år =(
Svara med citat
  #16  
Gammal 2011-07-27, 22:11
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Åka själv till en grekisk ö?

Citat:
Ursprungligen postat av Vasilis Visa inlägg
Blev ingen sista minuten ändå Jag lyckades skada mig i helgen, så ligger hemma nu med 4 brutna revben och skadat nyckelben. Får väl vänta med Grekland ännu ett år =(

Så tråkigt! Hoppas att du kryar på dig snart! Du får satsa på en resa nästa år i stället!

/Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT