Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-05-01, 08:38
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard 13 dagar kvar ...

Det är söndagmorgon och jag sitter och funderar. Jag törs nämligen inte ta fram mina sommarkläder! Jag tror att det har varit väldigt fuktigt i min garderob i vinter så att kläderna krymt.....
13 dagar kvar - att jag aldrig ska kunna ta tag i saker i tid! Jag har ju tänkt hela vintern att jag har ju världens sporre framför mig. Jag skulle sluta röka, börja motionera m.m. Hur kunde jag låta tiden bara rinna iväg så här?
Men det är i alla fall bättre att börja sent än inte alls.... nästa år är säkert läget ett annat....

Nu ska jag ta fram resväskan, börja prova kläder och slänga ner det som jag förhoppningsvis kan använda. Jag brukar slänga i det som jag ser när jag går förbi den för att sen, när det börjar närma sig avresa, börja rensa (den brukar väga 25 kg innan). I år får den inte väga mer än 15 har jag bestämt mig för.
En tanke: om jag tar den lilla väskan ryms det inte lika mycket, då blir det inte så mycket att släpa på. Hmm, får fundera på det......

Eva - med 13 långa dagar kvar..... (eller korta....)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-05-01, 20:23
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: 13 dagar kvar ...

Ta den LILLA väskan!

Ta bort ALLT som du är tveksam om, om du kommer att använda!

Packa ner en köksrulle eller rulle toa-papper - så vet du att du har plats till allt när du ska hem igen, för visst fyller kläderna mer när de varit använda!

Trevlig semester!

Marianne - som också alltid har en väldigt fuktig garderob om vintern!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-05-02, 08:33
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: 13 dagar kvar ...

Hej!
Min mamma brukar också klaga över fuktig garderob på vintern... Hon brukar inte ta med sig så mycket kläder alls eftersom allt brukar ha krympt, utan hon har hittat en affär på Rhodos som säljer jättefina lediga semesterkläder i bomull för folk med fuktiga garderober (...). Den ligger mittemot Thomas och Charlottes taverna (kan tyvärr inte adressen) och hon brukar alltid bli bjuden på ouzo när hon shoppar där. Så det är därför hon alltid, första eller andra dagen på semestern brukar säga: "Nu skall jag gå till min ouzo-tant och ekipera mig!"
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-05-02, 18:59
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: 13 dagar kvar ...

Citat:
Ursprungligen postat av anoula
Hej!
Min mamma brukar också klaga över fuktig garderob på vintern... Hon brukar inte ta med sig så mycket kläder alls eftersom allt brukar ha krympt, utan hon har hittat en affär på Rhodos som säljer jättefina lediga semesterkläder i bomull för folk med fuktiga garderober (...). Den ligger mittemot Thomas och Charlottes taverna (kan tyvärr inte adressen) och hon brukar alltid bli bjuden på ouzo när hon shoppar där. Så det är därför hon alltid, första eller andra dagen på semestern brukar säga: "Nu skall jag gå till min ouzo-tant och ekipera mig!"

Hej!
Det är skönt att veta att vi är flera som har fukt i garderoberna!
Tack för tipset! Jag ska genast vid ankomst försöka hitta denna butik.... och kanske få en ouzo även jag.... Med denna butik i åtanke blir det stora resväskan så jag kan fylla den med trevliga saker att ta med hem. Om du skulle komma på åt vilket håll butiken ligger, nån plats i närheten eller så, så kan du väl höra av dig? Jag lämnar huset den 14 maj vid 14.00-tiden och jag kollar här det sista jag gör. Åt vilket håll ligger Thomas och Charlottes taverna?

Marianne,
Det där med pappersrullen ska jag definitivt annamma! Vilket knep, har aldrig hört talas om detta! Tack och nig.....

Eva - med 12 dagar och 12 timmar kvar.....
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-05-08, 00:48
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Sv: 13 dagar kvar ...

Usch! Dessa fuktiga garderober! Hur man än gör så lyckas fukten göra sitt

Sahar, som istället för -5 som var bestämt samma dag som resan bokades är på +3!(inte antal dagar dessvärre...)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-05-08, 08:54
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: 13 dagar kvar ...

Dom där 3+ kan du ju skylla på oss som var på Lilla Tavernan
Så mycket som du fick äta där och resten till kvällsmat. Det blir 3+ för mindre

Du och pojkarna får ha en jättetrevlig resa
Nästa år behöver du nog inte släpa med tvillingkärran

Riitta
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-05-15, 23:12
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Sv: 13 dagar kvar ...

Ja, det är så sant Riita! Det måste vara all mat jag beställde på Lilla tavernan som är orsaken till mina 3+

Vänninan ska åka till grekland o gifta sig så igår kidnappades hon av oss, fick gå runt på Liseberg med brudslöja på huvudet och avslutningsvis åt vi en utsökt middag på Lilla tavernan men den här gången nöjde jag mig med bara huvudrätt
Det är knappt två veckor kvar så nu känns det pirrigt, och som du skrev ska tvillingkärran göra sin sista resa till Grekland nu.
Väntar ivrigt på rapport från hjalta så man vet hur det är på Rhodos.
sahar

Senast redigerad av sahar den 2005-05-15 klockan 23:14.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-01-13, 09:36
senzys avatar
senzy senzy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Norge
Inlägg: 15
Standard Sv: 13 dagar kvar ...

HM...Har aldri hørt om fukt i garderoben før!!
Hva består problemet i???
Forstår jeg det riktig at klærne krymper??
Det var da det merkeligste....kan det ikke være kroppen som har utvidet seg tro???
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-01-13, 10:01
Eirini Eirini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Aten
Inlägg: 277
Standard Sv: 13 dagar kvar ...

Eva skrev: Det är söndagmorgon och jag sitter och funderar. Jag törs nämligen inte ta fram mina sommarkläder! Jag tror att det har varit väldigt fuktigt i min garderob i vinter så att kläderna krymt.....

Sommarklader....hmmmm... var ska du aka? Inte till Grekland val? Eller?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-01-13, 10:04
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: 13 dagar kvar ...

Inlägget är från maj 2005!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-01-13, 14:09
Eirini Eirini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Aten
Inlägg: 277
Standard Sv: 13 dagar kvar ...

Inlägget är från maj 2005!

Tack for upplysningen! Det verkade lite val optimistiskt!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT