Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-07-21, 11:58
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard "Ett nytt liv vid vägens ände - om mat, människor och konsten att köpa hus"

Boken "Ett nytt liv vid vägens ände - om mat, människor och konsten att köpa hus" av Joanna Nicklasson-Mlynarska och Mikael Backman har många av Kalimeravännerna läst. Vi, hustrun och jag, gjorde ett besök i Sigri förra veckan och fick då förmånen att träffa författarna och kunde köpa boken direkt av dem. Mikael berättade att det finns ett hundratal böcker kvar. Eftersom förlaget inte finns mer säljer författarna böckerna själva. Det är en fantastisk bok för alla som älskar Grekland och/eller Lesvos och/eller Sigri. En perfekt present till dig själv eller någon du gillar! Vill du köpa ett eller flera ex kan du gå in på Joannas hemsida: http://polenkunskap.se/. Där, under ”Reseskildringar” finns ”Grekland” (Lesvos-boken alltså) och under ”Kontakt” står det hur du beställer den.
Mycket nöje.

Vi tog Sigri till våra hjärtan och kommer att åka dit fler gånger. Det är ungefär 100 km från Skala Mistegnon och tar cirka två och en halvtimme att köra så vi behöver övernatta, men tillgången på rum att hyra är god och priserna är låga. Om du åker, skaffa rum inne i byn inte på de hotell som ligger utanför, så tror jag du får mest glädje av besöket.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-07-21, 14:46
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Re: "Ett nytt liv vid vägens ände - om mat, människor och konsten att köpa hus"

Instämmer! en fantastisk bok som tog oss till Lesbos och även till Sigri. En fridfull pärla till by. Så roligt att gå runt där och insupa atmosfären vi läst om... vi letade på huset efter att ha pratat med Michailis(?) som hade den lilla souvenirshopen, men vågade inte plinga på åt mat på restaurangen vi läst om och njöt av den fantastiska maten och utsikten! Vilade oss på stranden efter ett dopp och fick lugn i våra själar uppe v borgen....
/Emma
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-07-23, 08:16
Mikael B Mikael B är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 57
Standard Sv: "Ett nytt liv vid vägens ände - om mat, människor och konsten att köpa hus"

Hej Emma,


och alla ni andra som hittar till vägens ände. Självfallet ska ni plinga på
Är vi hemma kan vi bistå med lite nyheter och tips. Annars är Adonis på Kafenion Kendro den som känner till allt och alla, om ni t.ex. söker efter en studio att hyra. Adonis är för övrigt Greklands svar på Krister Björkman, om ni råkat glömma vem som kom trea i finalen 2003 eller så....Han har också samlat byns slogan på ett 20-tal språk.


Its worth reaching the end !


Mikael
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-07-23, 17:27
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Re: "Ett nytt liv vid vägens ände - om mat, människor och konsten att köpa hus"

å nästa gång vi kommer, ja då plingar vi på!
/Emma
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-01-24, 18:14
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: "Ett nytt liv vid vägens ände - om mat, människor och konsten att köpa hus"

Även jag har nu köpt boken Den kom hela vägen från Sigri till lilla mig i Karlstad


Tack så jätte mycket Mikael och Joanna


Jag har nu läst halva boken och har blivit jätte inspirerad till att åka till Lesvos och sigri ! så om jag hittar till erat hem så plingar jag på
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-04-18, 10:22
tekla99 tekla99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 48
Standard Sv: "Ett nytt liv vid vägens ände - om mat, människor och konsten att köpa hus"

Hej. Jag ska åka ner till Lesbos i juni för att titta på husdå jsg vill köpa ett. Är intresserad sv boken och tacksamt tsr jsg mot tips. Lisa
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-04-18, 13:59
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: "Ett nytt liv vid vägens ände - om mat, människor och konsten att köpa hus"

Hej
Boken kan du köpa här: http://polenkunskap.se/. Klicka på böcker.

Var på Lesvos planerar du att köpa? Jag bor på östkusten norr om Mytelini. I år från ca 15 maj till oktober.
Om du skickar ett privat meddelande till mig här på Kalimera så ska du få mina kontaktuppgifter.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT