Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-12-08, 10:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Fototävling - Bästa bild

Nu är den sista kategorin publicerad. Välkommen med dina röster.
  #2  
Gammal 2008-12-08, 11:51
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Hej
Denna klassen var lättast att rösta på. 6 bilder stack ut och av dessa blev det snabbt tre kvar. Dessa tre var helt i en klass för sig i mitt tycke. Eftersom smaken liksom baken är delad, ska det bli intressant att se hur min röstning ställer sig till de andras.
//Chras
  #3  
Gammal 2008-12-08, 13:33
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Röstat och klart men den BÄSTA BILDEN fick inte min röst! Fick helt enkelt ingen Greklandskänsla när jag såg den. Men fin är den!
  #4  
Gammal 2008-12-08, 15:47
Mosters avatar
Moster Moster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Nv Skåne
Inlägg: 400
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Oj, så många fina bilder! Jag tycker detta var den svåraste kategorin att välja från Får väl fundera lite till ...

Moster
  #5  
Gammal 2008-12-08, 16:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Lättaste klassen och helt naturligt, eftersom bästa bild kan vara SÅ mycket! Direkt vid första visningen fick jag tre favoriter som var bäst i andra och tredje visningen också.....Det ska bli KUL att se hur mina röster stämmer med er andras! Vi har säkert väldigt olika bedömningskriterier. En del går på "greklandskänsla", en del på bildkvalité och inget annat och en del på originalitet etc...BÄSTA kan ju vara så mycket! Fast vi får ju vänta LÄNGE på resultatet...

Lissi
  #6  
Gammal 2008-12-08, 20:35
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Ort: Borås
Inlägg: 344
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Har som hastigast tittat igenom även denna kategori. Efter snabbtitten vet jag inte om jag kan tycka att det är den enklaste att rösta på. Men det får bli en ordentlig genomgång och därefter röstning.
  #7  
Gammal 2008-12-08, 20:38
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Jag hittade också 3 favoriter ganska fort

Riitta
  #8  
Gammal 2008-12-08, 20:46
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Edane
Inlägg: 442
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Med risk för att låta väldigt negativ, men... tycker det är lite skrämmande när man tittar på endel folks "bästa" bilder, hur ser då dom ut som dom inte skickade in?
  #9  
Gammal 2008-12-09, 12:33
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Ja, det är väl som melodifestivalen. Länderna med sina dåliga låtar..hur lät då de som inte gick vidare i deras lands melodifestival.
Men bilderna i den här kategorin var väl bra?!
  #10  
Gammal 2008-12-09, 13:18
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Citat:
Med risk för att låta väldigt negativ, men... tycker det är lite skrämmande när man tittar på endel folks "bästa" bilder, hur ser då dom ut som dom inte skickade in?
Alla har ju olika tycke och smak, men jag kan hålla med dig till viss del.

Ett levande bevis är annars jag själv! Förrut fick man ju i och för sig bara rösta på en bild, men av de jag röstade på har ingen ens fått en topp-10, eller topp-20 placering. Nångonsin!
  #11  
Gammal 2008-12-09, 13:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Jag tror de flesta tar bilder från senaste resan, lägger varken ner tid eller kraft på att vara "stjärnfotograf" eller låtsas vara en.... Men man tar det för vad det är, EN LEK! Alla har så olika uuppfattning om vad som är bästa bild, det kan ju för fotografen vara en bild tagen just det bästa ögonblicket på hela resan !
Vi är alla så olika och inte spelar det nån roll för mig vad andra tycker då skulle jag ALDRIG våga skicka in nån bild... Jag tycker denna kategori var roligast för det var så skiftande motiv....

Lissi
  #12  
Gammal 2008-12-09, 15:43
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Citat:
Ursprungligen postat av bob-kåre Visa inlägg
Med risk för att låta väldigt negativ, men... tycker det är lite skrämmande när man tittar på endel folks "bästa" bilder, hur ser då dom ut som dom inte skickade in?
Måste hålla med dig, jag tycker att det fanns många fler riktigt bra bilder i de andra två kategorierna.
  #13  
Gammal 2008-12-09, 20:33
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag tycker denna kategori var roligast för det var så skiftande motiv....

Lissi
Håller med! Sitter och är nyfiken hur det går i tävlingen! Fast man får ju vänta hur länge som helst!
  #14  
Gammal 2008-12-10, 00:38
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 410
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Problem ! När jag försöker gå in på bildserie 171-184 så får jag upp ett felmeddelande från Janne med rubriken "Ooopa, ooopa !!!". Ligger felet hos mig eller hos Kalimera ? Hjälp mottages tacksamt!
  #15  
Gammal 2008-12-10, 08:47
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Citat:
Ursprungligen postat av Pnyx Visa inlägg
Problem ! När jag försöker gå in på bildserie 171-184 så får jag upp ett felmeddelande från Janne med rubriken "Ooopa, ooopa !!!". Ligger felet hos mig eller hos Kalimera ? Hjälp mottages tacksamt!
Jag råkade ut för detsamma, prövade då nummerserien före, sedan funkade det även på bildserie 171-184!?
// Helén
  #16  
Gammal 2008-12-10, 12:25
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 410
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Tack för hjälpen, Hellen!
  #17  
Gammal 2008-12-10, 14:05
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Färdigröstat! Jag tyckte nog att denna kategori var den enklaste. Nu återstår bara att se om bilderna jag röstat på får några placeringar i år! Annars håller jag mig nog borta från röstningen i fortsättningen...
  #18  
Gammal 2008-12-10, 17:45
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Ort: Borås
Inlägg: 344
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Nu har även jag röstat klart. Den första bild jag fastnade för var den som nu blivit borttagen, alltså bild nummer 10. Men nu blev det en annan bild som fick mina 3 poäng, återstår att se om det är fler som fastnat för samma.
Om det inte vore för mycket "krångel" så skulle det ju vara rätt så kul att få veta hur många röster som var och en av de vinnande tio bilderna har fått. Det kunde ju också vara av ett visst intresse att veta hur många röster totalt som har avgivits dvs sammanlagt för alla tre kategorierna.
Vad säger Du Janne, kan det vá nåt?

Olle
  #19  
Gammal 2008-12-11, 12:55
NaxosNille NaxosNille är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Norge
Inlägg: 98
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Citat:
Ursprungligen postat av bob-kåre Visa inlägg
Med risk för att låta väldigt negativ, men... tycker det är lite skrämmande när man tittar på endel folks "bästa" bilder, hur ser då dom ut som dom inte skickade in?
Jeg skjønner hva du vil frem til, men synes samtidig dette lyder litt respektløst overfor fotografen. Med Bästa bild ble man bedt om å sende inn et bilde som var annerledes - et bilde som fikk deg til å tenke. Når du tar akkurat DET blinkskuddet, er det slett ikke sikkert du har tid til verken å finne frem et stativ eller stille inn kameraet ordentlig. Det gjelder bare å fange øyeblikket. Det kan være at det er dårlige lysforhold eller at motivet ikke står stille. Bare tenk deg et grekisk bryllup som kommer forbi med brudeparet sittende på blomsterpyntet vogn trukket av to hester, en gammel dame på vei ut i vannet fullt påkledd og med stokk (!), en flokk med dyr ledet av en gjeter midt over hovedveien, en fin stund inne i en kirke. Bildet er like vakkert og stemningsfullt selv om den tekniske kvaliteten ikke skulle være helt på topp. Kanskje fotografen har tenkt seg om både en og to ganger før han eller hun våget å sende bildet fra seg.
  #20  
Gammal 2008-12-11, 18:21
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Edane
Inlägg: 442
Standard Sv: Fototävling - Bästa bild

Citat:
Ursprungligen postat av NaxosNille Visa inlägg
Bildet er like vakkert og stemningsfullt selv om den tekniske kvaliteten ikke skulle være helt på topp.
En bra bild behöver inte vara skarp och riktig tekniskt sett, men en bra bild tycker jag iaf skall få en att haja till och beröra en.
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT