Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-09-12, 17:24
JoLos avatar
JoLo JoLo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 123
Standard Kalimeratröjor/linnen

Just hemkommen från Rethymnon. I denna stad, med X antal svenska turister och X antal "Kalimerianer" blev jag förvånad av att inte se en enda Kalimeratröja från det att resan startade på Arlanda tills dess att planet åter landade på Arlanda. Ingen dag eller kväll i Retymnons vimmel lyckades jag se ngn annan Ktröja än min egen om jag speglade mig, vill säga.

/JoLo
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-09-12, 18:36
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Kalimeratröjor/linnen

Jag äger ingen egen men trodde nog att jag på Kreta skulle få se en och annan som bar ett linne eller T-shirt. Men icke, inte en enda under mina 17 dagar i Rethymno ej heller under en vecka på Karpathos. Fast statistiskt kanske det inte är så konstigt, det gäller ju att man inte bara springer på någon som äger ett linne utan även har på sig det just den dagen man råkar krocka...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-09-12, 21:13
guppel guppel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sumpan
Inlägg: 128
Standard Sv: Kalimeratröjor/linnen

Alltsa (inga svenska bokstaver), jag ar pa Kreta nu, men det ar
ursakta franskan, bokstavligt talat f;r dj;avla varmt f;r min kalimera-troja. Var linnet blev av borde jag kontrollera med hemhjalpen nar jag anlander arla morgon m'ndag till Arlanda
(Darav namnet???)
Har det ljuvfeligt tills dess.
Och som jag Gupplar.......
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-09-13, 16:09
aake aake är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 132
Standard Sv: Kalimeratröjor/linnen

Äger man en klimeratröja ska man väl ha den på.Under två veckor juni juli i Reth såg jag inte en enda.Jag hade min på varje dag åtminstone förmiddag.

aake
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-09-13, 17:13
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Kalimeratröjor/linnen

Jag blir mer förvånad över att ni förväntar er att se kalimeratröjor, än att ni inte ser några!

Kalimera är världens bästa och tröjorna är jättefina, men de som äger en tröja är ju bara en ynklig liten bråkdel av alla skandinaviska turister i Grekland. De allra flesta känner inte ens till sajten.

Så nog är det en ren lyckträff om man ser någon! Köp en lott om det händer, det är säkert din lyckodag
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-09-13, 19:53
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Kalimeratröjor/linnen

Og så er der os fra Danmark, der ikke kan købe den
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-09-13, 23:25
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Sv: Kalimeratröjor/linnen

Säkert kan ni köpa dem i Danmark, eftersom vi kan köpa dem i Finland. Ni som är på Kreta från 27.9. kan försöka hitta mej, har både Tshirt och linne.
Ypsilon, med plus 5 grader just nu....
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-09-14, 12:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kalimeratröjor/linnen

Kalimeratröjorna är för trånga i halsen för att jag ska vilja ha dem på mig , annat än när jag ska fixa ett kort att sända till "Kalimera was here" Maken använder dock sina dagtid till och från stranden...Linnena däremot är JÄTTESKÖNA och det är nästan de enda jag använder dagtid i Grekland....De väcker alltid lite nyfikenhet dessutom....Men att ha dessa till eller från Grekland på flyget för att ev få kontakt med andra Kalimerianer har jag inte ens tänkt på...Däremot får man alltid kontakt med greker som undrar över www-adressen.

Lissi
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-09-15, 08:12
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Kalimeratröjor/linnen

Har tillbringat en vecka på Thassos och fyra veckor på Rhodos utan att ha sett en enda kalimeratröja! Själv använder jag min till och från stranden nästan varje dag.
Är det någon som vet när Janne kommer hem? Skulle gärna vilja ha några tröjor innan jag reser (presenter).
Mvh. lilla sjöborren.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-09-15, 10:59
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Kalimeratröjor/linnen

E-guider kan kjøpes fra idag, om jeg ikke tar feil, det betyr vel at Janne e r tilbake
- så o m det finnes trøyer på lager, kan vel de også bestilles.....?

Foruten de jeg har sett på familie og venner, har jeg sett e n Kalimeratrøye i Hellas.
Det var på Lipsi, i september i fjor
Mannen med blå Kalimeratrøye var ombord i utfluktsbåten "Margarita", siden jeg sto på land og båten hadde startet motoren kunne jeg ikke ta kontakt, selv hadde jeg ikke Kalimeratrøye på meg da.

- jeg har forresten sett Paris på Honeymoon med Kalimeratrøye og, men det "teller" jo ikke

Kari
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-09-15, 11:14
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Kalimeratröjor/linnen

Så många kalimeratröjor och linnen som jag såg på Naxos i år har jag aldrig sett tidigare, de svarta var helt klart i majoritet.
// Helén
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT