Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-05-03, 11:52
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Slutbilat till Balos

Slutligen bilar Balos
Med buss blir land besökare tillgång till känsliga området Bali miljön. O kommun Kissamos och kompetenta organ beslutade gemensamt att stoppa den stora koncentrationen av bilar i området mycket stora miljöproblem.
I ett uttalande till "CH.N." borgmästaren Kissamos Theo Stathakis sade: "Eftersom det finns ett stort problem med ansamling av bilar i ett skyddat område av Balos beslutat att förbjuda förflyttning av fordon till området efter Kaliviani. I samarbete med miljö Department of Environmental Education Chania och Skogsavdelningen överens om att omedelbart flytta åtgärder för att skapa parkeringsplats på tomten av kommunen i början av det skyddade området och därefter överföring av besökare till Balos vara med bussar "Bussarna kommer att ske var 15 minuter och bördan av besökarna kommer att vara mycket låg enligt borgmästaren.

Allt enligt Haniotika Nea och som vanligt en dålig översättning av Google men jag tror ni fattar ändå.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-05-03, 16:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Slutbilat till Balos

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Allt enligt Haniotika Nea och som vanligt en dålig översättning av Google men jag tror ni fattar ändå.
Jag fattade.

Chaniapost skriver om det här.

De skriver också att kommunen ska rensa upp bland alla illegala byggnader vid Balos, och till och med stänga av elektriciteten. Finns att läsa här.

Är det någon som har kört sträckan på senare år? När vi körde dit var vägen i uselt skick och det gick knappt att köra. Vi sa att det gör vi aldrig mer om, nu får vi inte ens försöka, och det är ju bra.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT