Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-04, 19:51
mollie mollie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 41
Standard Tur med bil runt ön

Hej igen
många frågor nu, men resan närmar sig med stormsteg. Vi tänkte hyra bil och åka runt hela ön. Är det någon som har tips på en bra rutt? Vi startar i Samos stad. Tyvärr är jag, som så många andra, livrädd att åka längs branta stup och djupa dalar. Vet ju att det inte går att undvika helt men är glad att slippa de alltför nervkittlande.
/mollie
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-04, 22:00
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Östersund
Inlägg: 714
Standard Sv: Tur med bil runt ön

Från Samos stad mot Kokkari som är värt ett besök. Sedan vill jag nog åka upp till Stavrindes eller Ambelos. Många vill nog säga Manolates, men jag tycker det är för turistigt. De andra två nämnda byarna är lika vackra men mera genuint Grekiska. Sedan vill jag åka till Karlovasi, gå in i den gamla delen och äta lite lunch innan turen går upp mot Platanos som har en underbar utsikt mot Kerkisbergen.Vidare ner mot Pirgos, där tar jag höger mot Spatharei som är en fin liten men nästan avfolkad lansdby (har ett fint torg) sedan mot Pagondas och ner mot Ireon och fram till Pythagorion där man kan njuta av en god middag. För det är nog kväll när ni kommer dit. Hoppas ni har badat under färden. Vägarna är mycket bra och inte för branta. Kör försiktigt och ha en fin semester.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-05, 20:58
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Tur med bil runt ön

Karlovassi kanske vi hoppar över, men jag noterar tipsen på byar. Manolates åkte vi upp till i somras. Vägen upp var fantastisk, men det ska bli spännande att besöka andra byar i sommar.
Aina
(som förresten via din hemsida fick veta att kinarestaurangen i Eskilstuna brunnit! Men har ätit i den nyöppnade )
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT