Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-02-28, 11:19
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Hyra bil

Hej.

Vi skall åka till Pytaghorion i september 14 dgr. Är det någon som kan rekommendera någon seriös o prisvänlig biluthyrare. Jag funderar också på att hyra bil 1 vecka o moppe 1 vecka.
Tacksam för svar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-28, 13:55
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 766
Standard Sv: Hyra bil

Nicos i hovedgaten i Pythagorion. Greie priser og veldig seriøst. Bra biler og mopeder, motorsykler. De snakker også dansk fordi fruen jobber der og er dansk.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-02-29, 22:48
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Östersund
Inlägg: 714
Standard Sv: Hyra bil

Evelin rent a car otroliga enorm service och trevliga...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-03-01, 06:12
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Hyra bil

Citat:
Är det någon som kan rekommendera någon seriös o prisvänlig biluthyrare. Jag funderar också på att hyra bil 1 vecka o moppe 1 vecka.
När ni varit på alla de andra rekomenderade uthyrarna så går ni till Kiklos, också på huvudgatan, Lykourgou Logotheti, Pythagprion. Jag har hyrt både bil och Mc av dem i många år.
Låt inte lura er av det deras oansenliga yttre, de har en enorm depå utefter vägen mot Vathy. Jämför därefter priserna.

Hälsa Samos från mig!
Lefteris
obetald reklammakare
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-03-03, 09:49
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Sv: Hyra bil

Tack för svaren. Jag får väl jämföra priserna lite grann. Jag funderar lite på försäkringsskyddet man får. Tidigare år har jag tyvärr inte tänkt så mycket på det(som tur är har inget inträffat). Kan det vara så att priserna kan variera beroende på vilken nivå av självrisk man väljer??
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-03-03, 10:36
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 766
Standard Sv: Hyra bil

Citat:
Ursprungligen postat av rebase Visa inlägg
Tack för svaren. Jag får väl jämföra priserna lite grann. Jag funderar lite på försäkringsskyddet man får. Tidigare år har jag tyvärr inte tänkt så mycket på det(som tur är har inget inträffat). Kan det vara så att priserna kan variera beroende på vilken nivå av självrisk man väljer??


Forsikringer osv. er vedlig godt ivaretatt hos Nicos. Det er veldig viktig, så derfor velger vi alltid dem. Du finner dem på internett.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-03-03, 13:31
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Östersund
Inlägg: 714
Standard Sv: Hyra bil

Är nog stort sett samma försäkringsskydd hos alla som hyr ut i dag..
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-03-03, 13:41
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Östersund
Inlägg: 714
Standard Sv: Hyra bil

Tänk även på miljön när ni är på semester. Försök att hyr av dom som ligger lite utanför tätorterna.Sen att man försöker låta bli att köra in i centrum av tätorterna tex. Pythagorion mm. Dom är ju inte så miljövänliga dessa köretyg på två hjul. Bara en liten tanke som slagit mig i dessa tider
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-03-03, 16:31
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Hyra bil

Miljö... Ja, då borde man väl framför allt inte flyga!
Aina
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-03-03, 16:47
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Östersund
Inlägg: 714
Standard Sv: Hyra bil

Nej Aina men när vi nu är där menar jag att vi kan bidra lite eller??
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-03-23, 16:28
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Sv: Hyra bil

Kirtor. Vill bara tala om att jag mailade med Lil på Nicos och fick ett väldigt fint intryck av henne o Nicos. Dom var inte billigast men efter lite prutning så bokade jag bil av dom. Det verkar som dom har ett bra försäkrinksskydd. Tack för tipset
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-03-24, 07:39
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 766
Standard Sv: Hyra bil

Citat:
Ursprungligen postat av rebase Visa inlägg
Kirtor. Vill bara tala om att jag mailade med Lil på Nicos och fick ett väldigt fint intryck av henne o Nicos. Dom var inte billigast men efter lite prutning så bokade jag bil av dom. Det verkar som dom har ett bra försäkrinksskydd. Tack för tipset

God tur til Samos! Flott å kjøre bil der og det er mange flotte steder og besøke.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-04-05, 18:30
olivs avatar
oliv oliv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 33
Standard Sv: Hyra bil

Det är nog ingen större skillnad på uthyrarna kan jag tänka, vi hyrde av en firma mittemot hotell Illios (supergod o enorm grillmix) i tvåvägskorsningen på väg mot Ireon. De var serviceminded så det förslog, när vi fick stopp på bilen kom de efter 10 minuter med en ny bil. Vi var på Samos i 2 veckor förra året i maj och gjorde upp med firman att hyra mc mest hela tiden men att vi fick hyra bil om vi ville för samma pris (en mindre sådan men med AC). En dag regnade det så vi hyrde bil istället men de andra dagarna blev det mc. Mest för att få känna alla dofter av kryddor och blomster mmmmmm och det var lättare att stanna o parkera mc,n också. Ha en skön resa.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-04-05, 18:36
olivs avatar
oliv oliv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 33
Standard Sv: Hyra bil

Kom på att biluthyraren i trevägskorsningen mittemot hotell Illios heter DINOS, bara gott att säga om dem, inga problem då vi ville byta mc eller ha bil istället en dag.
Men som sagt det är nog säkert lika bra hos de andra.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-04-30, 12:36
dannys avatar
danny danny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 10
Standard Sv: Hyra bil

Hej,
Vi åker till Samos 11/5 och har tänkt att hyra bil några dagar. Här finns ju en hel del bra tipps på biluthyrare i Pyhagorion, tydligen även nära hotell Ilios där vi ska bo.

Är det någon som har någon uppfattning om ifall det är förmånligare att hyra bil på plats jämfört med att boka till den som tillval hos Ving? Den minsta bilen (räcker för oss) kostar 850kr för 3 dygn hos Ving, vilket jag tycker verka vara ett riktigt bra pris. Lite otydligt dock vilka försäkringar som ingår, ifall det tillkommer avgifter utöver detta. Vi måste boka bilen senast en vecka innan avresa (dvs söndag 4/5), så om det är någon som har några tipps eller erfarenheter så mottages dessa tacksamt!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-04-30, 23:04
maggiones avatar
maggione maggione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Gotland
Inlägg: 210
Standard Sv: Hyra bil

På plats kan man alltid pruta, om du hyr här hemifrån är det fast pris. Beror på när man skall åka också, i slutet av säsongen är det billigt att hyra bil!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-05-01, 00:18
zero zero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Flen
Inlägg: 24
Standard Sv: Hyra bil

Hej!
Åker med Fritidsresor till Samos 20-27/7 och bokade bil samtidigt vilket kostar mig 1554 kr för 8 dagar (kategori A) vilket jag tycker är ett bra pris har även kollat priser på plats men detta var helt klart billigast
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT