Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-03-09, 16:20
dromprinsen dromprinsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: råå
Inlägg: 171
Standard Vinterboende i Grekland

Vi är ett par som går i pension om 2 år och vi har tänkt att tillbringa de kallaste månaderna typ november till mars på Kreta. Finns det någon som känner någon som hyr ut ett mindre boende på ön? Har aldrig varit på Cypern, men kan även tänka mig boende där om ni har något att föreslå?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-03-11, 13:20
SvinFins avatar
SvinFin SvinFin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 55
Standard Re: Vinterboende i Grekland

Är det hus eller lägenhet ni söker? Den perioden ni vill dit finns det en uppsjö av boenden. Jag skulle ta en vecka på hotell och söka boende på plats.
Ni kan lätt få ett hus för 200 - 300 € per månad.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-03-11, 13:50
dromprinsen dromprinsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: råå
Inlägg: 171
Standard Sv: Re: Vinterboende i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av SvinFin Visa inlägg
Är det hus eller lägenhet ni söker? Den perioden ni vill dit finns det en uppsjö av boenden. Jag skulle ta en vecka på hotell och söka boende på plats.
Ni kan lätt få ett hus för 200 - 300 € per månad.
Tack, men var på nätet hittar man denna uppsjö av objekt? Vi kan tänka både lägenhet och ett litet hus.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-03-11, 14:10
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Vinterboende i Grekland

Hej !

Jag vet inget angående Kreta men har pratat med familjeägda pensionat/hotell på andra öar. Det går att hyra studios med pentry för 200-300 euro per månad (beroende på storlek) under vintersäsongen, mitten oktober - april.
Ett förslag kan kanske vara att börja med nått sånt och sedan leta på plats efter hus/lägenhet.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-03-11, 14:46
SvinFins avatar
SvinFin SvinFin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 55
Standard Re: Sv: Vinterboende i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Hej !

Jag vet inget angående Kreta men har pratat med familjeägda pensionat/hotell på andra öar. Det går att hyra studios med pentry för 200-300 euro per månad (beroende på storlek) under vintersäsongen, mitten oktober - april.
Ett förslag kan kanske vara att börja med nått sånt och sedan leta på plats efter hus/lägenhet.
Såklart. Inte bo på hotell som jag skrev, studio är bättre.
Däremot kan man själv söka upp studios genom att gå in på någon förmedlings hemsida, och sedan själv kontakta uthyraren via mail eller telefon för att spara pengar.
Sen kan det vara svårt att hitta studios med värme. Det är inte vanligt i turistboenden, tyvärr.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-05-17, 21:07
Eurydike Eurydike är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Inlägg: 1
Standard Sv: Vinterboende i Grekland

Jag har svarat dig privat om att vi är intresserade av att hyra ut vår lägenhet :-)
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-05-18, 17:35
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Vinterboende i Grekland

"Haris Studios" i Paleochora/Kreta har i mange år leid ut studios,/ leiligheter til "vinterpriser" i perioden nov - mars
Vi har booket "vår" leilighet for November måned i år igjen, det blir 4.gang
Prisen er, har hittil vært, 350 euro/mnd, rimelig synes vi!
- det er tillegg for AC, men vi har hittil ikke trengt verken å kjøle ned, eller varme opp leiligheten.

Johan på "Kristina's Rum" i Gamlebyen på Rhodos leier også ut til ca tilsvarende pris i perioden, Nov - Mars
Vi leide et fint Studio, nr 4, av Johan Nov-2012, og likte oss s å godt der og, veldig sjarmerende og trivelig
Men fordi vi foretrekker Paleochora, framfor Rhodos By, har det blitt Paleochora f.o.m 2013
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT