Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2016-01-20, 17:29
Ebbas avatar
Ebba Ebba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 55
Standard Sv: Öluff Kreta maj 2016

Tack Annwi, jag har också tänkt så, att man kan ta passagerarfärja till Loutro och ställa bilen ett par dagar i Chora Sfakion.
Det känns som om vi skulle behöva vara borta längre än 14 dagar för att hinna med allt vi önskar att göra, men vi får begränsa oss och spara en del till nästa resa till Kreta.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2016-04-16, 12:05
Ebbas avatar
Ebba Ebba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 55
Standard Sv: Öluff Kreta maj 2016

Hej! Nu skulle jag vara tacksam för er hjälp igen. Två nätter bokade på hotel Danaos, Nea chora, buss till Chora Sfakion, ändrade planer (igen!!) skulle jag nu väldigt gärna vilja veta vilket är det bästa boendet där och i Loutro och Paleochora.
Jag har mailat Notos i Paleochora, men tyvärr inte fått något svar, vi tänkte hyra bil där efter era rek här på forumet. Vågar vi vänta med att hyra bil tills vi kommer dit?
Sååå tacksam för alla era tips!!!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2016-04-17, 07:27
Marcos avatar
Marco Marco är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Vänersborg
Inlägg: 211
Standard Sv: Öluff Kreta maj 2016

Hej, det bästa stället att bo på i Chora Sfakion tycker jag är Hotel Stavris. Råkade bli det stället första gången jag var där och sedan dess har jag alltid bott på Stavris under mina besök i byn. Gillar framför allt det charmiga lilla torget utanför hotellet där man kan sitta ner och umgås med andra gäster och lokalbor. Det är bara att googla så hittar du mer info. Kan också tipsa om filmen "Tsatsiki, farsan och olivkriget" som mestadels spelades in i Chora Sfakion och Loutro. Trevlig resa!
Svara med citat
  #24  
Gammal 2016-04-17, 08:30
Thopers avatar
Thoper Thoper är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Vetlanda
Inlägg: 746
Standard Sv: Öluff Kreta maj 2016

I Paleochora har vi bott på båda Haris Studios och Studios Yiorgios. I höstas bodde vi på Soula Apartments, som vi tyckte mycket om. Kan verkligen rekommenderas. Om ni vill ha närhet till sandstranden, så ligger det på 10 minuters gångväg. Till centrum tar det ca 5 minuter.
Thoper
Svara med citat
  #25  
Gammal 2016-04-17, 15:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Öluff Kreta maj 2016

Citat:
Ursprungligen postat av Ebba Visa inlägg
buss till Chora Sfakion, ändrade planer (igen!!) skulle jag nu väldigt gärna vilja veta vilket är det bästa boendet där och i Loutro och Paleochora.
Mina favoriter är:

Loutro
Hotel Porto Loutro on the Hill

Chora Sfakion
Xenia Hotel

Paleochora
Soula Apartments
Svara med citat
  #26  
Gammal 2016-04-18, 06:25
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Öluff Kreta maj 2016

Liksom Marco har vi med fördel bott på Hotell Stavris i Chora Sfakia.
Man har nu satt in kylskåp i alla studios. Tidigare fanns det bara några med kylskåp och då fick man betala lite extra, men detta behöver man inte göra nu.
Som Marco skriver är det mysigt att sitta på det lilla torget utanför. Men denna gång (om en dryg vecka) ska vi testa Hotell Lefka Ori. Tavernan som dom driver i samma hus har väldigt god mat och senast vi var i Sfakia var ägaren så trevlig och satt och pratade med oss.

I Loutro finns det nog bara bra boende. Jag tror alla rum/studios i byn har utsikt mot Libyska havet. Vi bodde senast på Kyma (till höger i viken) och hade en jättealtan med vidunderlig utsikt. Om 5 dar har vi bokat in oss på Madares och hoppas även där på bra boende. Rapporter om dessa 2 kommande boende återkommer vi till i vår reserapport.

Paleochora så. Här bör man bestämma sig om man vill bo nära sandstrande med solnedgång eller klippstranden med soluppgång. Vi vill se soluppgången vid krokodilsiluetten och därför har det bara blivit hos Haris och Flora. Och sedan trivs vi bara så förträffligt på Water Edge Cafe. Här blandas lokalbefolkningen och vi turister med varandra och vi har det så väldigt trevligt

När det gäller Notos Rentals i Paleochora tycker jag du ska ringa dom istället. Nummer finns på deras hemsida. Jag träffar nog Susanna idag, som jobbar på Notos, ska prata med henne då.

Birgitta
Svara med citat
  #27  
Gammal 2016-04-18, 13:37
Ebbas avatar
Ebba Ebba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 55
Standard Sv: Öluff Kreta maj 2016

Tusen tack för alla tips!
Det här är ett underbart forum.....
Ang att hyra bil i paleochora - min fråga till Notos är om vi kan vänta med att hyra tills vi kommer dit, som är omkring 24/5.Vi vill lämna den på flygplatsen Chania. /Ebba
Svara med citat
  #28  
Gammal 2016-04-18, 13:54
dromprinsen dromprinsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: råå
Inlägg: 171
Standard Sv: Öluff Kreta maj 2016

vid den tiden har Notos gott om bilar till uthyrning.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT