Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-10-23, 20:02
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Även jag har en kapput dator!

Blir så trött, trots virus skydd och brandvägg så var det dags igen....
Fick in virus för 2 veckor sen och har sen dess försökt att fixa men inser nu att det är kört! Så i morgon gör jag en återställning och hoppas att det ska funka sen. Men dessvärre försvinner vell en del bilder ioch annat har lagt över en del på minne men pallar inte allt. E bara så trött på virus och spioner, trojaner och allt vad det heter....

Nåja fick skriva av mig en stund / tack och bock Camilla
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-10-23, 20:54
Charlotte! Charlotte! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Södertälje
Inlägg: 57
Standard Sv: Även jag har en kapput dator!

Hej Camilla,

Jag har också haft virusproblem nyligen trots alla säkerhetsåtgärder. Det var något med siffran 32 i namnet som bytte namn så fort man försökte ta bort det. Det gjorde väl ingen påtaglig skada, men det var irriterande att få virusvarning stup i kvarten. Till sist blev jag av med det genom följande procedur, testa detta innan du gör något drastiskt:

- Välj "Egenskaper" under "Den här datorn"
- Välj fliken "Systemåterställning" och klicka i rutan för "Inaktivera systemåterställning". Starta om datorn.
- Kör igenom virusprogrammet.
- Gå in under "Systemåterställning" och ta bort bocken i "Inaktivera systemåterställning".
(Jag använder Windows XP)

Funkar det nu? Hoppas att det hjälpte!

Hälsningar från Charlotte
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-10-24, 13:05
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 698
Standard Sv: Även jag har en kapput dator!

Jag förstår inte detta med virus, spyware mm. Det är ju bara att vara noga med att INTE klicka på okända filer eller skumma sidor. En IT-arbetares eviga dilemma. Att endast förlita sig på brandvägg, virusprogram är inte att rekommendera. Först och främst. Är virusskyddet uppdaterat? Ska man normalt göra VARJE vecka. Det räcker INTE med att ha inställt att det automatiskt uppdaterar varje vecka. Har prenumerationen på virusskyddet löpt ut, så får du inga nya uppdateringar i alla fall. Kontrollera även att brandväggen är inkopplad. Den kan vara satt ur spel av tidigare installation eller spyware.
Apropå spyware. Där hjälper oftast INTE virusprogrammen. Ett spyware kan vara ett program som du själv väljer att installera (när du installerar något annat). Virusprogramföretagen riskerar att bli stämda om de tar bort deras spyewareprgram, så därför slinker det förbi. För att ta bort spyware o dyl rekommenderar jag Search & Destroy (gratis). Det hittar det mesta. Se bara till att uppdatera varje vecka...

/Netwolf
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT