Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-02-19, 17:35
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Kalimeramiddag!!!

Ja, någon måste ju börja även i det nya forumet.
Således: ALLA som känner för det är mycket välkomna att närvara vid årets Kalimeramiddag på Kalymnos.
I år tänkte vi träffas den 21 juni i Myrties eller Masouri på en restaurang som serverar den allra bästa grekiska mat som ö-världen har att erbjuda.
Har just DU lust att träffa oss, så skicka bara ett meddelande till oss med din e-postadress så hör vi av oss med närmare information.
Tills dess: Lev väl !

Rasmus
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-02-20, 21:52
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Kalimeramiddag!!!

Vi kommer att finnas, någonstans, i omgivningarna på angivet datum. Dock är det osäkert på vilken ö vi då befinner oss Vi landar ju på Kos 9/6 och ämnar "luffa oss" norrut eftersom hemfärden går från Samos 1/7. Jag ville ändå svara på den trevliga inbjudan och ber att få återkomma då mer detaljerade planer är, mer eller mindre, fastlagda
"Den godaste maten i Grekland" lockar oxå VERKLIGEN

-Birgitta, som längtar till Dodde-luff
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-03-13, 08:45
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Kalimeramiddag!!!

Så har vi äntligen, med mycken möda och stort besvär, åter lyckats lokalisera vår grekiske favoritkock, Yannis !!!

Första gången vi hade det stora nöjet att avnjuta resultatet av hans stök i köket var 1986, i Masouri. Jösses, vilken mat !!! "-Guide Michelin, släng dig i väggen! Nu pratar vi kulinarisk njutning av hyperklass!"

Så vi tänkte njuta årets Kalimeramiddag med Yannis som kock. Det blir bra.

Jag e-postar gärna en preliminär meny från Yannis till den som så önskar.

Mycket välkomna ska ni vara till Kalymnos den 21 juni...

R
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-03-13, 10:06
Kirios Kirios är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Trollhättan
Inlägg: 54
Standard Sv: Kalimeramiddag!!!

Ja, skicka gärna en kopia. Det behövs något uppiggande som varslar om sommaren en sådan här förmiddag när snön ligger djup och det är åtta minusgrader ute.

Kirios// "bara" 97 dagar, 19 timmar och 57 minuter kvar
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-03-13, 12:38
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Kalimeramiddag!!!

Skicka gärna kopia till oss också, nu när det äntligen går

Riitta
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-05-06, 21:39
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Kalimeramiddag!!!

Så, till slut, efter mycket letande på nätet, efter många kontakter med vänner och bekanta på Kalymnos, samt efter en massa velande fram och tillbaka och hit och dit: Restaurangen för vår högst informella Kalimeramiddag är äntligen funnen, spikad, bordsreserverad och bestämd... Ja, bara så ni vet, ni som planerat att deltaga... Men självfallet är eventuella "eftersläntrare" också välkomna. I så fall, hör gärna av er...
Förresten, visst är det "vår" Yannis som är kock, fattas bara, så menyn gäller...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-05-07, 12:03
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Kalimeramiddag!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus
Men självfallet är eventuella "eftersläntrare" också välkomna. I så fall, hör gärna av er...
...
Hur pass mycket "eftersläntrad" får man vara månne
Detaljerna i vår resrutt blir nog inte riktigt tydliga förrän vi är "på plats" eftersom vi, i stor utsträckning, kommer att behöva nyttja utflyktsbåtarna/kaikerna i vår luff och deras tider o rutter finns väl ändå inte på "nätet" Vi vet ju inte heller hur pass bra vi kommer att trivas på de valda öarna, vi kanske blir "stannandes" längre än vi tänkt på någon ö. Hur som helst; det KAN bli en tur till Kalymnos, fast alls ej bestämt i denna dagen, därför min fråga Skulle ju vara kul att träffas "på riktigt" också

Hur är det, kan vi få ta del av menyn fast vi inte har bestämt hur vi ska ha det

//Birgitta
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-05-07, 13:00
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Kalimeramiddag!!!

Du får eftersläntra hur mycket du vill. Men du får gärna slå en signal till vår mobil före klockan 12.00 aktuell dag om du/ni har lust att dyka upp. Menyn kommer till din e-postadress, men den är inte komplett ty Yannis har en underlig förmåga att trolla fram mycket mer än vad som finns skrivet på den. Ofrånkomligt är dock att han är en mästare vid spisen...
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-05-07, 14:42
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Kalimeramiddag!!!

Det börjar vattnas i munnen Snart sitter vi där och gottar oss

Riitta 40+
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-05-07, 21:15
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Kalimeramiddag!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus
Du får eftersläntra hur mycket du vill. Men du får gärna slå en signal till vår mobil före klockan 12.00 aktuell dag om du/ni har lust att dyka upp.
Det tackar vi särskilt för Menyn har anlänt i min e-låda
Skulle ju vara praktiskt att få mobilnumret oxå, i samma låda, för att kunna följa din uppmaning vilken är en rimlig begäran. I kväll är jag väldigt otålig o fylld av längtan i det kalla regnvädret "Sköna maj" lyser med sin frånvaro och jag var nästan på väg att boka en höstresa åt oss när jag ändå var i farten

//Birigtta
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-05-08, 12:24
spagetti spagetti är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 81
Standard Sv: Kalimeramiddag!!!

Hej, midsommar på Kalymnos kanske verkar fint, vi som bor i Aten brukar annars fira midsommar i Skandinaviska kyrkan i Piraeus med nubbe och en trevlig stämning. jag kommer denna sommaren att arbeta som hotelshef på ett hotell på Patmos och kommer säkerligen vara tillgänglig om det går bra.

Skicka mig ett email så kanske jag dyker upp. mike@spagetti.tk
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-05-29, 12:54
PlatyYialoss avatar
PlatyYialos PlatyYialos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 61
Standard Sv: Kalimeramiddag!!!

Hej Rasmus

Har inte varit inne här på länge men nu är jag här. Tyvärr anländer vi inte Kalymnos för än den 23 så vi kan därför inte närvara på middagen. Man kanske kan köra ytterligare en lite senare. Vi åketr hem i Juli.

Platy Yilaos
(Bengt)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT