Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2017-03-24, 17:05
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 360
Standard Vågar jag boka?!

Sent om sider efter mycket huvudbry: Smider allvarliga planer på att återse Cykladerna efter många år... Hittade inga bra flyg Stockholm-Santorini i juni på våra datum, så det får bli Athen då istället, vilket blir en ny rutt för mig. När väl bokningen är gjord kommer jag bestämt köpa alla guider som finns i ämnet :-) Men, jag måste våga boka!

Flyget till Athen ankommer 10.40. Sen går båten till Naxos 17.30 och är framme 6 timmar senare. Det blir lång restid den dagen... Att stanna och se Athen skulle vi helst vilja göra på hemresan, då man ändå måste vara i god tid inför flyget hem. Så vi hade tänkt att mosa på och åka samma dag, både flyg och båttur. Pallar man det tro? (Beror kanske på formen och tålamodet och den tåliga stussen... ) :-)Har inte åkt den sträckan förut. Vad gör man i 6 timmar på båten, varav de sista i mörker utan härlig utsikt?

Ett alternativ var också att åka direkt till Amorgos i hytt såg jag här på forumet, men ankomsten vid tresnåret på natten känns inte så sjysst för kidsen, med tanke på dagens tidiga flyg. Sjögång - är det ofta förekommande?
( Jo, vi vet att man kan ta inrikesflyg också, men i sista hand i så fall... )
Vana ö-luffare är förstås ute tidigare än vi när det gäller biljetter... Men, men.. vi försöker att lösa det.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT