Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-09-19, 21:04
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Jomala
Inlägg: 125
Standard Klassisk öluff i Kykladerna...

Hej. Nu är vi hemma igen efter ca 2 1/2 vecka i Kykladerna. Rutten var Aten/Rafina-Naxos-Amorgos-Paros-Aten/Piraeus.

Det har varit underbara veckor och väldigt intressant att skapa sig en egen bild och uppfattning om öarna man läst om.

Kan rekommendera motsvarande "rutt".

Rafina är enligt mig en "välsignelse" för de som närmast är intresserade av övärlden. Vi kom på vår "retur" till Piraeus, men bodde bara en natt i Aten, sedan for vi till Rafina och blev där i väntan på kvällsflyget.

Vi tycker stranden i Rafina är helt ok, botten bra och klart fint vatten. Jag har sett inlägg som hävdar att det inte är badbart i Rafina, tänkte på det då jag badade i Rafina och tänkte också på Östersjöns algsoppa som många doppar sig i...

Mvh Obo
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-09-20, 13:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Klassisk öluff i Kykladerna...

Citat:
Ursprungligen postat av Obo Visa inlägg
Hej. Nu är vi hemma igen efter ca 2 1/2 vecka i Kykladerna. Rutten var Aten/Rafina-Naxos-Amorgos-Paros-Aten/Piraeus.
Håller med, det är en bra rutt, och visst är Rafina en fröjd i jämförelse med Pireus.

Välkomna hem!

Citat:
Vi tycker stranden i Rafina är helt ok, botten bra och klart fint vatten. Jag har sett inlägg som hävdar att det inte är badbart i Rafina, tänkte på det då jag badade i Rafina och tänkte också på Östersjöns algsoppa som många doppar sig i...
Det har du helt rätt i, inte så himla fräscht med alla äckliga alger hemma i Sverige.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-09-26, 22:10
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Jomala
Inlägg: 125
Standard Sv: Klassisk öluff i Kykladerna...

Med en dryg veckans distans till vår resa så kanske man vågar sig på en personlig utvärdering av öarna...

Naxos - kunde gärna åka tillbaka, fina stränder.
Amorgos - kunde gärna åka tillbaka för att verkligen slappa...badbåten från Katapola etc. Agia Anna etc...been there, done that...
Paros - nja...vi kanske hade extrem otur med blåsten... Naousa som vi bodde i var väl ok, men kanske lite "too much" med alla gulliga gränder. Vi åkte mycket buss där och det fungerade bra, vi sökte stränder då det blåste ordentlig nordan.
Antiparos - skulle gärna åka tillbaka för att upptäcka mer.

Mvh Obo
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-09-30, 15:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Klassisk öluff i Kykladerna...

Citat:
Ursprungligen postat av Obo Visa inlägg
Naousa som vi bodde i var väl ok, men kanske lite "too much" med alla gulliga gränder.
Naoussa börjar tyvärr alltmer likna Mykonos stad.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT