Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2007-05-15, 20:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av anoula Visa inlägg
Wow, vilken strandraggare! .
Kunde varit om det vore en ö med fina stränder. Bilden är tagen på Schinoussa, och där kunde man inte ragga.
Svara med citat
  #62  
Gammal 2007-05-15, 20:50
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

GRATTIS KALIMERA - Den outtröttlige Janne och numera FRU Camilla till de 10 framgångsrika åren !!!!!

Oj oj oj oj oj vad mycket jag minns och vad mycket som har hänt. 1999 skulle min sambo Bettan för första gången få se hur jag reagerade över att resa till Grekland och allt vi hoppades på att få uppleva. Vi hade varit i Grekland utan varandras vetskap många år tidigare, jag bara en gång men hon hade t.o.m. ö-luffat i luffandets barndom.

Parga som vi då 1999 åkte till blev en dundersuccé för oss, vilken härlig stad det är insåg vi, snacka om att välja rätt första-gångs-by. Hur lite eller mycket jag tog information från dåvarande Kalimera minns jag inte, jag var ovan med datorer. Den biten har ju vuxit rejält sedan dess, de årliga Greklandsresor vi företagit oss kommer nu i sommar i och med Lesbos att bli den 11:e i obruten rad. Vi förstår inte hur vi ska kunna undvika ( ? ) Grekland (eller Kalimera heller.......)

Naturligtvis är alla möten det som blivit min guldkant här. Reggade jag mig 1999 redan minns jag inte riktigt men jag tror jag har varit med sedan före sekelskiftet. Mötena startade då jag tog initiativet till Kalimerafesterna som startade 2001 (Hallå Rasmus !!!!!). Dock är Ole den person för första gången i forumet föreslog fest, han var med då 2001 i Stockholm men har inte synts till sedan dess. (Läser du Kalimera, Ole ???)

Att jag haft med en hand eller två i de två andra festerna (Malmö 2002, Uppsala 2003) är ju bara bonus. Jag resonerar så att festerna ska spegla en av de viktigaste bitarna i vårat resande, vi Greklandsdårar - MÖTENA MED MÄNNISKOR. De sker ju även här hemma där vi bor, kalla Norden så att de får fortsätta i någon eller flera former är ju självklart - lika självklart som att Kalimera nu påbörjar sina 10 nästa år

Vi missar Juni-festen men den 1/12 är vi absolut gjutna på, var så säkra !


GRATTIS till 10 år åter igen, Kalimera !!!



Hasse
Svara med citat
  #63  
Gammal 2007-05-15, 20:51
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Grattis på tioårsdagen Kalimera Och ett gigantiskt tack till Janne och Camilla

Kalimera är en jättebra site där du får svar oavsett vad du frågar!
Tack!

Jag blev medlem i januari -06 och har varit mer eller mindre aktiv under denna tid. Jag kollade dock på Kalimera redan 00 eller 01 då jag kommer ihåg att jag läste om olika öar osv.

Ser fram emot 10 nya Kalimeraår
(Ja, tänk om man bor i landet om 10 år t.o.m )
Svara med citat
  #64  
Gammal 2007-05-15, 20:52
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Hur i hela friden kan du komma ihåg det!
Minnet är ett mysterium... Men som sagt, jag tyckte det var såå fint. Minns att jag till och med blev ledsen när du tog bort det
Citat:
Texten var Louis Armstrongs, med en speciell slutknorr
Aah, var det What a wonderful world!! Jag hade det i bakhuvudet, men litade inte riktigt på känslan av minne, utan tänkte att det var nog nåt grekiskt..
Svara med citat
  #65  
Gammal 2007-05-15, 20:57
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Jag har förresten skickat en "födelsedagspresent" idag till Kalimera, riktad till Janne särskilt men givetvis får Camilla ta del av den (när du vill släppa den ifrån dig en stund, Janne).

Jag tror du förstår vad det rör sig om Janne, men säg för sjutton ingenting här "öppet". Det förblir din och min hemlighet, eller hur ??



Spjuvern Hasse
Svara med citat
  #66  
Gammal 2007-05-15, 20:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Jag tror du förstår vad det rör sig om Janne, men säg för sjutton ingenting här "öppet". Det förblir din och min hemlighet, eller hur ??
Har mina aningar och tackar redan nu.
Svara med citat
  #67  
Gammal 2007-05-15, 21:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Jag tror att det var i årsskiftet -97/-98 som jag upptäckte sajten.
Jag minns när du dök upp, måste varit i mars 1998. Vintern 97-98 spenderade jag i Indien. Du var mer aktiv då inte sant.

Svara med citat
  #68  
Gammal 2007-05-15, 21:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Minns att jag till och med blev ledsen när du tog bort det
Den fanns där över en vinter när Kalimera hade stängt för att jag skulle uppdatera. Du var inte den enda som gillade den minns jag.
Svara med citat
  #69  
Gammal 2007-05-15, 21:10
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Inte så kul. En kollega till mig svarade på nyhetsbrevet (det blev rundgång, går inte idag) och det gick ut till alla prenumeranter, som i sin tur svarade och undrade vem hon var, vilket resulterade att ännu fler svarade. Och snöbollen var i rullning. Gissa om det tog tid att reda upp den fadäsen.
Det kommer jag ihåg!!!
Svara med citat
  #70  
Gammal 2007-05-15, 21:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN Visa inlägg
Hösten 2005 var det nog tror jag.
Fel, det var den 22 januari 2005. Ditt första inlägg i dåvarande forum löd så här:

Här kommer ännu en Greklandsfantast och vill vara med! Vi (jag+sambo) har varit i Grekland flera gånger men aldrig båtluffat. I sommar gör vi slag i saken. Vi flyger till Athen och tänker sedan åka till Milos, Sifnos och Serifos. Jag kommer nog att anfalla er med alla möjliga och omöjliga frågor om båtluff under våren. /Carina

Minns du?

Senast redigerad av Kalimera den 2007-05-15 klockan 21:21.
Svara med citat
  #71  
Gammal 2007-05-15, 21:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Kom på en annan rolig sak. När jag fick veta att Anna Vissi skulle uppträda i Solna nämnde jag det i ett nyhetsbrev. För dem som inte visste vem hon var la jag till en länk till hennes hemsida. Några sekunder efter att nyhetsbrevet gått ut fick jag ett mejl från inkfish med rubriken "Stoppa pressarna"! Jag hade skrivit fel länk, hennes namn var felstavat och länken gick till en tysk hårdporrsajt. Det var inte alls roligt, och omöjligt att reparera skadan.
Svara med citat
  #72  
Gammal 2007-05-15, 21:30
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

GRATTIS !!!! En kilde til inspriasjon og kunnskap.
Svara med citat
  #73  
Gammal 2007-05-15, 21:36
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
..."Stoppa pressarna"! Jag hade skrivit fel länk, hennes namn var felstavat och länken gick till en tysk hårdporrsajt. Det var inte alls roligt,...
Jag har full förståelse för att du inte tyckte det var roligt då, men nu är det ju jättekul

Själv har jag tittat in lite då och då som anonym något år innan jag blev medlem, det blev jag våren 05.(tjuvkikade) Har lärt mig enortm mycket om platser jag besökt och framför allt platser jag ännu ej hunnit besöka. Vi är relativt nya på Grekland. Önskar minst 10 år till och tackar för den bästa informationskällan om Grekland.
// Helén
Svara med citat
  #74  
Gammal 2007-05-15, 21:39
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Även jag sällar mig till hyllningskören! Grattis Kalimera! Och jättestort tack till Janne och Camilla!

Jag tror det var våren -98 (jag kan ha fel, rätta mig nån som vet) som jag läste en artikel om Grekland i Allt om Resor. Där fanns adressen till kalimera.nu. Och ibland händer det underverk; jag gick in och kollade. Sen dess är jag fast och har blivit fullständigt beroende av Kalimera! Jag är inne nästan varje dag och läser, hämtar inspiration och blir jättenyfiken på alla öar som jag inte besökt ännu (vilka är många). Än en gång: Hurra till 10-åringen! Ser fram emot minst lika många och givande år!

Hälsn
Eva
Svara med citat
  #75  
Gammal 2007-05-15, 21:41
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

För oss som hade autoreply på jobbets email som jag hade under en semester skickades meddelandet ut till alla nyhetsbrevsläsare? måste ha varit i den vevan. Nu har jag kikat lite i ett skåp med smått och gott. Hittade två kalimera klistermärken. Jag var nog med från starten av första forumet men visst fanns sidan ett bra tag innan.

Eva
Svara med citat
  #76  
Gammal 2007-05-15, 21:44
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

GRATTIS från
Lotta !

Någon tidigare skrev att KALIMERA gör tiden mellan resorna roligare - Håller med!
Svara med citat
  #77  
Gammal 2007-05-15, 21:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Jag minns med glädje kvällen då Georgios Dalaras sjöng i Solnahallen oktober 2001. (Bara en vecka innan Kalimerafesten, den första så det blev resor Kalmar-Sthlm 2 veckor irad....!) Då åts det mat på Södermalm innan avfärd tillsammans med Dig Janne och Camilla och Marianne och Jens från Danmark.. Hette inte restaurangen Sonjas grek?? Eller Greken på hörnet?? Gott var det i alla fall! Efter konserten som var så BRA så blev vi 4 hembjudna på prat och dryck till er på Östgötagatan. DÅ fick jag se var "Kalimeradatorn" fanns, i en liten hörna i sovrummet, märkvärdigare var det inte då.. och Du brände en CD med Eleni Karaindrou som jag fick ..eller skickades den senare?? Hennes musik hade jag aldrig hört innan.Hur som helst, sen dess var jag helt såld på hennes musik och är fortfarande..Jag har tappat räkningen på alla CD nu....
Tänk 7 år sen är detta snart..... Så många Kalimerminnen som väcks!!

Lissi
Svara med citat
  #78  
Gammal 2007-05-15, 22:02
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Efter lite rotande.. Här är ett lätt sentimentalt bildmontage jag gjorde när gamla forumet gick i graven för ett par år se´n. Kommer ni ihåg hur det såg ut?



//PO
Svara med citat
  #79  
Gammal 2007-05-15, 22:06
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

OH ja visst minns vi!! Det är ju inte så länge sen, ska man väl tillägga , annars är det ju si och så med minnet ibland...Tänk, först saknade jag det gamla jättemycket, tyckte allt var krångligt på det nya....och nu är visst nåt nytt på gång igen enligt nyhetsbrevet... ..fler funktioner..och jag som inte lärt mig de som finns här ännu...

Lissi
Svara med citat
  #80  
Gammal 2007-05-15, 22:08
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Kalimera fyller tio år!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Fel, det var den 22 januari 2005.
Hi, hi... tur att du har koll på oss Janne .

Carina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT