Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-10-25, 15:48
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Kamaki

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Äh, ta den långa versionen nån gång när du har tid, det där lät ju jättespännande
Absolut, Janne!
Med din stora erfarenhet från filmbranschen (Sällskapsresan), så ser vi med spänning fram mot en svensk version av Mitt Stora Feta Grekiska Bröllop, starring Mr Eklund...
R
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-10-25, 18:34
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Kamaki

Hmm! MYCKET intressant detta! Jag skulle vilja veta hur unga killar i högstadieåldern/gymnasiet behandlar tjejerna i Grekland? Jobbar i skolan själv i en 1-9-skola och visst, de flesta killarna kan "bete sig", även om uppskattande kommentarer till tjejerna (nu menar jag inte visslingar enbart ) ofta lyser med sin frånvaro. Men, men...det finns ganska så många, som verkligen förnedrar tjejerna, verbalt framför allt. Detta är något vi får jobba mycket med i den svenska skolan. Hur är det i Grekland?
Ber om ursäkt i fall jag spårade ur nu från rubriken, men är verkligt nyfiken på detta!

Ivi
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-10-26, 08:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Kamaki

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Äh, ta den långa versionen nån gång när du har tid, det där lät ju jättespännande
Kanske gör jag det när jag har mer tid. Det är väl preskriberat nu så jag kan berätta utan att vara rädd för arga hagelbössbröder.

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus Visa inlägg
Absolut, Janne! Med din stora erfarenhet från filmbranschen (Sällskapsresan), så ser vi med spänning fram mot en svensk version av Mitt Stora Feta Grekiska Bröllop
Att vara med i Sällskapsresan var en baggis jämfört med detta.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-10-26, 15:07
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: Kamaki

Citat:
Ursprungligen postat av muffins Visa inlägg
Sen kan man ju undra hur vi kvinnor flörtar etc.
Min man blev ganska grovt "flörtad" av en överförfriskad tjej en gång..
Han skulle beställa en öl i en bar när hon kom fram och undrade när f-n dom skulle gå hem . När mannen svarade att han var gift så glor hon på honom en stund, säger - Men gå hem och xxxx din fru då!
Charmigt... och ja! det var i Sverige..

Annars tycker jag det flörtas alldeles för lite! Och då menar jag flört av den lite harmlösare typen... lite och kanske lite

Eller vad tycker ni

Stinab
Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-10-26, 18:07
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Kamaki

Min mobil pep för lågt batteri vid fikabordet och jag undrade om någon hade en nokialaddare i närheten. En av tjejerna log glatt och sa "Du kan alltid stoppa in den hos mig" och jag svarade "vi kan väl dricka upp kaffet först?" Allmänt garv och nog med det. Annars har vi haft så mycket etikdebatt på jobbet att ingen knappt törs "flörta"

//PO
Svara med citat
  #26  
Gammal 2006-10-26, 23:22
Zina Zina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 24
Standard Sv: Kamaki

Har dårlig erfaring når det kommer til å avvise greske gutter/menn, for snakker du litt med dem og deretter slutter å vise "interesse" blir jeg som regel "forfulgt" og får spørsmål som "you've been with other guys??", "Why you don't like me??". Generelt virker det som de fleste har SUPER selvtillit og ser seg selv som noen guder Men ellers er det ikke så mye negativt å si
Svara med citat
  #27  
Gammal 2006-10-27, 08:49
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kamaki

Det är ganska stor skillnad på en vanlig flörtande grekisk man och en riktigt framgångsrik kamaki. Den förste kan ha mer eller mindre framgång och klarar av att ha normala förhållanden medan den senare oftast ödelägger sin framtid, skadar sin sexualitet och i längden riskerar att hamna på glasberget.
Han krånglar till livet i nödan klarar inte av den närhet och intimitet som krävs i ett längre förhållande. Lyckas han stadga sig är han oftast notoriskt otrogen och förhållandet spricker.

Eva
Svara med citat
  #28  
Gammal 2006-10-27, 09:03
Charlotte! Charlotte! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Södertälje
Inlägg: 57
Standard Sv: Kamaki

Tja, en kamaki är väl en man med tusen kvinnor men som dör ensam?

/Charlotte!
Svara med citat
  #29  
Gammal 2006-10-27, 09:57
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Kamaki

Fant følgende - politisk meget ukorrekte - tips til kamakier på nettet:

GERMAN TOURIST
YOU WILL FIND HER: in Crete
YOU WILL RECOGNIZE HER: from her armpit hairs
YOU WILL APPROACH HER: by offering to spread sun-block lotion on her back so that her sensitive white skin doesn’t burn.
ADVICE: If you spend too much time talking her up, she will treat you like her older brother and ask you to introduce her to a friend of yours in order to get laid

SWEDISH TOURIST
YOU WILL FIND HER: on Rhodes
YOU WILL RECOGNIZE HER: from the hair on her legs which will hardly be visible because it’s blond.
YOU WILL APPROACH HER: With philosophical gibberrish. Say whatever you feel like saying as long as you keep a sophisticated look. After all, they are blondes and will fall for it.
ADVICE: Show her your intentions from go. Otherwise, her vacation will end and she will leave the country without getting laid.

FRENCH TOURIST
YOU WILL FIND HER: on Santorini
YOU WILL RECOGNIZE HER: From the designer label clothes and the CHRISTIAN DIOR bikini.
YOU WILL APPROACH HER: Definitely well-dressed and holding the “Le Monde”. Make a point of showing your preference of French products, by offering her a GAULOISES BLONDES cigarette.
ADVICE: Avoid showing her how much of a schmuck you are. Take her to an expensive Restaurant for dinner. You will enslave her!

ENGLISH TOURIST
YOU WILL FIND HER: on Corfu
YOU WILL RECOGNIZE HER: from the tons of beer she’ll have consumed at the Cavos pubs.
YOU WILL APPROACH HER: unshaven, with messy hair, a white t-shirt, jean and holding a beer.
ADVICE: don’t spend too much time chatting her up because you’ll end up going home wasted from all the beer consumption and you’ll have accomplished absolutely NOTHING.

GREEK TOURIST
YOU WILL FIND HER: EVERYWHERE!!!
YOU WILL RECOGNIZE HER: Sunbathing topless on the beach in order to attract attention (many tourists = a lot of competition).
YOU WILL APPROACH HER: With the best swollen item on you. Your wallet!!!
ADVICE: Make it understood that you prefer women …MADE IN GREECE!!!

GAY
YOU WILL FIND THEM: on Mykonos
YOU WILL RECOGNIZE THEM: As soon as you get there
YOU WILL APPROACH THEM: Effortlessly. They’ll beat you to it and approach you first
ADVICE: If you are SO unappealing that not one gay tourist hits on you, stroll over to PIERRO' S club and ask the DJ to play "I WANT YOU LIKE CRAZY" so you can dance on the bar. For what it’s worth, someone is bound to catch on!!!

http://www.clickhere.gr/content/anth...ANTHOEN_ID=142
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT