Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-05-08, 11:17
KRs avatar
KR KR är uppkopplad nu
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 766
Standard Astypalea

Hej Greklandsvänner!

Hur är det med båtar till Astypalea i slutat av augusti och i början av september?
Vi planerar att flyga in på Kos och ta båten från Kalymnos till Astypalea men det ser ut som att den slutar gå i augusti. Enda anslutningen jag hittar är från Pireus.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-05-08, 11:36
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Danmark
Inlägg: 823
Standard Sv: Astypalea

GTP viser færger fra Amorgos til Astypalea ultimo august og primo september.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-05-08, 13:32
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Astypalea

KR! Kan med nöje rapportera attt Nisos Kalymnos nu är i farten igen. I går gick den till Astypalea och tillbaka. I morgon ska den uppåt Samos med åtskilliga hamnbesök på vägen.

Den har varit på varv i Pireus för ett motorfel. Motorerna var nyinsatta i fjol, men innan garantiåret tog slut märkte man något skumt med avgaserna . Vår (min) favoritkapten Lelekis ordnade/bråkade/envisades så att Wärtsilä , som sålt motorerna, åtog sig att restaurationen , eller vad det nu heter på båtar, blev kostndsfri för ANEK, -men stilleståndet i tre månader har varit mycket kännbart för alla möjliga parter. Ända in i kommunhuset var det storm kring detta, orkan snarast.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-05-08, 14:37
KRs avatar
KR KR är uppkopplad nu
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 766
Standard Sv: Astypalea

Tack Monica och larvi!

Förhoppningsvis kommer det att gå båtar senare i sommar då vi tänkte åka. Eftersom jag aldrig tidigare läst på om Astypalea var jag rädd för att de inte brukade ha förbindelse med öarna väster ut senare på sommaren. Nu känns det ändå som att vi kan köpa våra Kos biljetter och leva på hoppet. Kalymnos kommer bli ett kärt återseende efter 20 år. Sedan finns ju fler alternativ som kan fungera. Men ni vet hur det är, har man riktat in sig på en ny ö är det svårt att tänka om.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT