Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-12-15, 17:14
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Bakgrundsbilder

Kunde va trevligt med lite nya bakgrundsbilder på Kalimera att ladda ner.
God Jul alla Kalimeror
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-12-15, 18:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Bakgrundsbilder

Citat:
Ursprungligen postat av Lotti Visa inlägg
Kunde va trevligt med lite nya bakgrundsbilder på Kalimera att ladda ner.
Jag läser och lyder. Nu finns fyra nya bakgrundsbilder att pryda skärmen med inför jul. Länk från förstasidan.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-12-15, 19:21
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Sv: Bakgrundsbilder

Det är så härligt! Jag frågade grabben: Var? Och han svarade blixtsnabbt: Naxos! Bilden i fråga var den lysande bra bilden på solnedgången över kyrkan på ön i hamnen. Hur ska vi kunna undvika Naxos i sommar är frågan... Inte för att vi vill det egentligen, utan för att vi vill uppleva något nytt... Men vad gör man?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-12-15, 19:40
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Bakgrundsbilder

Lägg upp bilden på skärmen, högerklicka samt välj i gardinen "spara som skärmbild"

Arne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-12-15, 20:06
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Sv: Bakgrundsbilder

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Lägg upp bilden på skärmen, högerklicka samt välj i gardinen "spara som skärmbild"

Arne
Hehe... Och vi blir inte mindre sugna då då?

Frågan vi ställer oss nu är enkel: Hur tar vi oss enklast/billigast/bäst till Naxos från Malmö runt den 15/6 till den 6/7.

Alternativen är: Rhodos, Symi, Nisyros, Leros, Ikaria...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-12-16, 02:55
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Bakgrundsbilder

Citat:
Ursprungligen postat av rvh Visa inlägg
Hur tar vi oss enklast/billigast/bäst till Naxos från Malmö runt den 15/6 till den 6/7.
Det finns ju flera altenativ. Apollo från Sturup/Kastrup till Santorini är ett. Men det finns inga billiga biljetter den vägen ännu. Jag har kollat... Annars är det Sterling eller SAS, Kph - Athen som gäller. Bägge har ung samma priser nu, drygt 2000 SEK t o r. Men Sterling brukar komma med erbjudanden under våren. Så det handlar lite om hur "kall" man törs vara...

Jag sitter själv i samma sits och letar... Men landar man i Athen kan man åka färjan från Lavrio och vara framme på Naxos redan vid 19-tiden. I stället för att åka från Pireus då man kommer fram ca 22.00.

Citat:
Alternativen är: Rhodos, Symi, Nisyros, Leros, Ikaria
Rhodos är en bra ö att landa på för vidare transport. OK, man kan vara där en eller ett par dagar... (Faan, nu kommer Anoula att hacka på mig... )

Symi. Litet och varmt. Och rätt dyrt. Mycket "upper-class-engländare" .

Nisyros. Underbar ö. Torget i Mandraki är sanslöst på kvällen. Få turister som övernattar. Lite goa utflykter till Vulkanen, Nikia och den övergivna byn Exomburgo...

Leros, Ikaria vet jag inget om eftersom jag inte varit där. Men du har ju missat den bästa ön i Doddarna, nämligen Tilos! En helt fantastisk liten ö!

Om du väljer att landa på Rhodos skulle jag säga att en kombination Nisyros, Tilos, Rhodos är den perfekt!

Peter

P.S. Har nu installerat DVD-brännare! Och DVD-samlingen har utökats... Ska vi försöka ta den där Pizzan någon gång lite längre fram? Ska göra en sammanställning av vad som finns tillgängligt under helgerna...

D.S.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-12-16, 08:33
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Sv: Bakgrundsbilder

Det är ju just det där med bolagens "fantasipriser". I år åkte vi med Sterling till Athen och vidare från Lavrio till Naxos precis som du föreslår. Vi betalade ca 1575:-/person för flygresan som vi bokade mellan jul och nyår 2006. Det innebär en bra bit lägre än priserna i år! Men det är klart att Naxos lockar nästa år igen trots att det blir dyrare att ta sig dit. Janne hjälper ju också till med sin blog och sina bilder. Jag har en bakgrundsbild på min dator som för mig lockar till Grekland mer än någon annan, som ger mig en stor förväntan och längtan tillbaks, men den tar jag och visar först efter fototävlingen

Vi får höras om den där pizzan m.m. efter helgerna Peter! Absolut!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT