Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-12-20, 13:41
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Förhandlingar med OTE

-I högsta grad irriterande att betala telefonräkningar, det är det nog många som tycker. När jag handlar mat får jag konkret bevis på mina utlägg, kånkar gladeligen hem mina inköp och packar in dem i skåp och kylskåp.

-Elräkningen känns också konkret, det lyser, det värmer, det tickar och surrar. Samma med vattenräkningen, jag får betala för vad jag förbrukar (plus grundavgiften som är större än förbrukningen...)

-Men OTE, som vi hittills har anlitat, har med sina olika program förvirrat oss så in i hoppsan.

-Vi fick till stånd en förändring en tid sen, men det blev inte billigare som man hade sagt. I går sade min man upp mest alla tjänsterna (fast telefon, internet,mobiler och TV) och då började man ringa från centrala OTE med alla möjliga erbjudanden.

-Nu får vi väl se. Deras erbjudande var VÄLDIGT mycket bättre, men jag vill ha papper på det också. Nej, förresten det lär väl bli ett SMS, papper är ju SÅ artonhundratal.

-Med alla människor som använder telefonerna oavbrutet och överallt anar jag att det är stora pengar i rullning kring hela den här sektorn. Vi backar.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-12-20, 18:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Förhandlingar med OTE

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Med alla människor som använder telefonerna oavbrutet och överallt anar jag att det är stora pengar i rullning kring hela den här sektorn. Vi backar.
Det är så de jobbar. Jag sa upp mitt mobiltelefonabonnemang för några månader sedan. Hittade en operatör som kostade hälften mot vad jag betalade för det gamla.

Jag betalade 199 kr i månaden för det gamla. När jag ringde och skulle säga upp det sänkte de priset till 119 kr i månaden. Bara så där. Då hade jag varit Telenor trogen i massor med år, och då kan man ju tycka att jag skulle fått det billiga priset utan att säga upp det, som trogen kund alltså.

Jag sa ändå upp det, för den operatör jag skulle byta till kostade 99 kr i månaden, och då fick jag mycket mer surf.

Min nya – billiga – operatör heter Fello, och finns att läsa om här.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-12-21, 07:38
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Förhandlingar med OTE

Även jag anlitar Telenor och planerar inget byte. Ok, de är inte billigast, men det funkar. Åsså får jag (och dotra) obegränsad surf, vilket betyder en del.
Det har blivit mer så att priset i numera inte kommer i första hand, utan kvalitén är Nummer Ett. Jag kör t ex Telias bredband/tv. Inte billigast, men i princip helt utan driftstsörningar.

/Netwolf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-12-21, 16:05
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Förhandlingar med OTE

Ja Monica, det är dyrt inom OTE:s tjänsteområde. Det sköts ju numera av tyskt företag, för att få ordning på ekonomin och som naturligtvis vill gå med ordentlig vinst! Eftersom vi vill ha både sport- och filmkanaler känns det dyrt. Du kan trösta dig med, att du inte som vi samtidigt betalar liknande utbud i Sverige. Under hela året! Sånt är livet!
/ Jannis
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT