Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-08-28, 08:08
Olsson Olsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Sollentuna
Inlägg: 35
Standard Restauranger i Hersonissos

På söndag åker vi till Hersonnissos. Skulle vilja ha tips på bra restauranger (och gärna varningar om dåliga!). Hoppas också på lite glada tillrop, eftersom det mesta jag läst efter att ha bokat låter ganska pessimistiskt.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-08-28, 13:46
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Restauranger i Hersonissos

Ja, vi lyckades ju hamna i Hersonissos i september förra året högst ofrivilligt. Inte ett ställe jag skulle ha valt annars men något positivt ska jag väl kunna förmedla för ett par bra matställen hittade vi faktiskt. Tyvärr blir det något torftiga vägbeskrivningar och restaurangnamnen minns jag inte heller men det är bättre än inget alls.

Om man går längs strandpromenaden (som jag minns det ungefär vid mitten) finns det en smal gata som går upp till bilvägen som går genom sta'n. På denna finns ett par tavernor på vardera sidan, de hade helt godkänd mat. (Det går flera smala gator upp till bilvägen men jag tror inte det direkt var matställen på dem.)

Vid strandpromenaden finns det också ett modernt grekställe där man går nerför en trappa och sitter vid kajkanten. De serverade grekisk mat med en twist och var helt ok. En smula dyrare men där var trevligt att sitta.

Ställena med bilder på maten och envisa inkastare var aldrig riktigt aktuella.

Hur stranden ser ut inne i Hersonissos har jag ingen aning om, men om man går västerut förbi Creta Maris, där vi bodde, och ut "på landet" kommer det några fina stränder med härligt badvatten. Jag skulle tro att det är promenadavstånd från var man än bor. Vi åt lunch en dag på en liten taverna som låg på vänster sida av vägen inte så långt från Creta Maris, den maten smakade alldeles utmärkt (och speciellt efter den all-inclusive-lunch som vi åt de dagar det var kurs...). Längre bort på en höjd finns en utmärkt fiskrestaurang, man ser den på håll på kvällen för den är (var) ganska upplyst.

I övrigt var Hersonissos fullständigt invaderat av rysktalande personer och det var mer ryska än grekiska skyltar...

Hoppas detta kan vara till någon nytta i alla fall!

Celbe
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-08-29, 13:34
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Restauranger i Hersonissos

Ja det är tur att ryssarna väljer de sk charterorterna!
Hade varit hemskt med dessa rysskyltar och pälsaffärer på de mer genuina orterna.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-08-29, 17:52
FIDOW FIDOW är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 11
Standard Sv: Restauranger i Hersonissos

Vi är två gånger per år i Området men inte Hersonissos. Vi tilbringar vår tid i Grannbyn Stalis. En 2 km lång sandstrand som man kan gå efter med många bra restauranger. Väldigt många britter och holländare där! Ett lungt tempo! om man gillar det! Det ligger ca 3km från Herssonissos österut. Någonting helt annat än Herssonisos! Om ni åker ut med någon båt från Herssonisos kolla upp skepparna. Vi var med om en otäck incident i juni.Vår båt körde på grund och vi blev räddade av kustbevakningen. Ryssar var ansvariga för båtturen men hade ingen licens.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-09-09, 22:09
Nea44 Nea44 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 2
Standard Sv: Restauranger i Hersonissos

Hur hade ni det?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT