Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-07-26, 15:14
mamasauruss avatar
mamasaurus mamasaurus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Dorotea
Inlägg: 50
Standard Att hyra sulky

Jag måste bara få höra om detta.. Apollo (vet inte om de andra stora resebolagen) hyr ut sulkys i sina Club -hotell för en hyfsat pris, tror det var 150kr per vecka samt en €50 "pant". Har någon provat detta? Hur var dom här sulkys? Skulle vara skönt att slipa dra med sig vagnen till Kreta Man har som tillräckligt att ta med sig med 2 små barn Vore tacksam för lite mer info... 33 dagar kvar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-07-26, 19:19
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 676
Standard Sv: Att hyra sulky

Citat:
Ursprungligen postat av mamasaurus Visa inlägg
Jag måste bara få höra om detta.. Apollo (vet inte om de andra stora resebolagen) hyr ut sulkys i sina Club -hotell för en hyfsat pris, tror det var 150kr per vecka samt en €50 "pant". Har någon provat detta? Hur var dom här sulkys? Skulle vara skönt att slipa dra med sig vagnen till Kreta Man har som tillräckligt att ta med sig med 2 små barn Vore tacksam för lite mer info... 33 dagar kvar
Vi gjorde så att en sulkyvagn inköptes på Blocket för 150 pix. Inga problem att checka in den på flygplatsen (lägg den i en sopsäck). Planen var att lämna den till ngn annan i Grekland, men den var så bra att vi tog med den hem igen!

/NW
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-07-26, 19:42
NinaE NinaE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Kil
Inlägg: 20
Standard Sv: Att hyra sulky

Har åkt med Ving och hyrt sulky. Det var den enklaste modellen utan liggläge och små hjul, men det kan säkert variera. Det beror nog på hur små barnen är om man anser att det räcker med en enklare modell. Annars har vi reste med både egen sulky och barnvagn och det har funkat bra båda gångerna.
/Nina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-07-27, 21:21
mamasauruss avatar
mamasaurus mamasaurus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Dorotea
Inlägg: 50
Standard Sv: Att hyra sulky

Tack för era svar! Vi bestämde oss att prova på hyrsulkyn, så man får hoppas att den duger. Sonen är ju iofs 1,5 år när vi åker, så han borde klara sig bra med den (han är ju stor nu ) När vi reste med dottern tidigare så hade vi egen vagn med oss, men flygbolaget lyckades med att ha sönder den. Visserligen gick det att laga men hela processen var alldeles för lång (kompensation osv). Man är lite försiktigare nu
/Mamasaurus
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-07-27, 23:00
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Att hyra sulky

Nu senast så hade vi en syskonvagn med oss (Har en 3,5-åring och en 4-månaders), vagnen köpte vi innan på blocket för 1200 kronor. På väg ner fick jag precis in den i en av säckarna man kan köpa på Arlanda, de finns tydligen i lite olika format. Jag fick med mej en extrasäck för att ha på hemvägen.
På väg ner var underredet löstryckt på vagnen men det gick att få ihop tillbaka med lite pyssel.
Under resans gång försvann säcken jag skulle ha på tillbakavägen. Jag insåg att detta kommer att gå åt h-sike men det var inte mycket att göra åt. Jag fällde ihop vagnen och drog några varv silvertejp runt det hela och checkade in den.
Döm om min förvåning då vi på Arlanda får motta en vagn som är mycket renare och snyggare än säcken som den samma var i på väg ner. Min gissning är att de är lite försiktigare då det kommer en oskyddad vagn än då det kommer en säck att ta i och slänga.
Ska tilläggas att jag under båda turerna tog bort hjulen från vagnen och fäste dom inne i nedervåningen på vagnen.

Mvh Janérik (med en syskonvagn till salu)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-07-28, 07:45
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Att hyra sulky

Barnbarnets vagn skadades på resan hem från Lesbos förra året. Om det skedde med det grekiska inrikesflyget eller på SAS planet vet vi inte. När vi kom fram till Umeå fick hon fylla i en skadeanmälan och lämna in vagnen för lagning på den butik som sålt den. Tyvärr är hanteringen av vagnar inte så mild så kan man resa med en billigare vagn än en fleratusenkronors kanske det är att rekommendera. Vi hade den i plastsäck.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT