Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-23, 11:45
Kurre Kurre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 8
Standard Ta med sig bilen eller ej

Hejsan, några av er kanske minns min "tråd" i ämnet under 2007 då jag undrade om någon visste hur man skulle göra för att få med sig sin bil hit ner, utan att "det kostade skjortan". Nu skriver vi den 23 januari 2008, flytten är avklarad, vi är på plats här i Grekland och vår bil är grekregistrerad. Hela förfarandet med bilen kostade oss ung 400 Euro. Det hela förutsätter att du bosätter dig i Grekland permanent och att du förbereder dig på rätt sätt från hemlandet.
Välkommen att höra av Dig om Du vill ha mer information om hur det gick till. Hälsningar Kurre
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-23, 12:22
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Ta med sig bilen eller ej

Hej
Vill gärna veta mer om hur det gick
Mvh
Anneli
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-23, 12:45
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Ta med sig bilen eller ej

Ja, skriv gärna och berätta. Inte för att det är aktuellt för min del, men i den förra tråden var det ju så motstridiga uppgifter, så det vore bra med färsk och faktisk erfarenhet. Det finns säkert flera som vill veta hur det fungerar, för eventuella framtida behov.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-23, 18:44
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Ta med sig bilen eller ej

Det var kul att höra! Jag tror snarare att det beror på att Grekland var tvugna att "se över" de tidigare avgifterna efter som EU krävde det.
Berätta gärna!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-25, 15:17
sven.kriti sven.kriti är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: GR72100 Agios Nikolaos
Inlägg: 250
Standard Sv: Ta med sig bilen eller ej

Citat:
Ursprungligen postat av Kurre Visa inlägg
Hejsan, några av er kanske minns min "tråd" i ämnet under 2007 då jag undrade om någon visste hur man skulle göra för att få med sig sin bil hit ner, utan att "det kostade skjortan". Nu skriver vi den 23 januari 2008, flytten är avklarad, vi är på plats här i Grekland och vår bil är grekregistrerad. Hela förfarandet med bilen kostade oss ung 400 Euro. Det hela förutsätter att du bosätter dig i Grekland permanent och att du förbereder dig på rätt sätt från hemlandet.
Välkommen att höra av Dig om Du vill ha mer information om hur det gick till. Hälsningar Kurre
Nei, det lønner seg definitivt ikke! Hellas har Europas laveste priser på nye biler, de har ikke avgifter på biler under 2 liter motorvolum. Selv om du kommer fra et EU land er det problemer og omkostninger. Som Nordmann vil jeg si at du får en ny bil her for bruktbilpris i Norge!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-08-07, 00:44
madjon madjon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 3
Standard Sv: Ta med sig bilen eller ej

Skulle gärna vilja veta mer. Vi flyttar till Lefkas om ett år och vill då ha med oss bilen.

Mvh Madde
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT