Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-03-02, 22:40
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Remos på Athens Arena

Vi åker till Aten några nätter över den svenska påsken.
För första gången kommer vi att gå på konsert och lyssna på Remos :-) Efter att ha missat honom med en dag vid ett flertal tillfällen spelar han äntligen samma dag vi är på plats :-) Han spelar på Athens Arena. Vi kommer inte att boka bord för 120 euro utan köpa en barbiljett för 15 euro. Är det någon som har varit på Athens arena som kan berätta hur det ser ut, hur upplägget är. Vad jag förstår så är det ingen konsertlokal i vanlig bemärkelse (typ konserthuset i Göteborg). Med honom är även Eleni Fourreira, som jag ännu inte har lyssnat på.
Jag är så glad att äntligen få höra honom live. Eventuellt kommer vi att gå dagen efter också och lyssna på Marinella, Vitali och Glykeria.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-03-04, 14:03
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Remos på Athens Arena

Citat:
Ursprungligen postat av naxoss Visa inlägg
Han spelar på Athens Arena. Vi kommer inte att boka bord för 120 euro utan köpa en barbiljett för 15 euro. Är det någon som har varit på Athens arena som kan berätta hur det ser ut, hur upplägget är. Vad jag förstår så är det ingen konsertlokal i vanlig bemärkelse (typ konserthuset i Göteborg).
Jadå, på Athinon Arena har Riitta och jag sett Remos tre gånger. Läs gärna våra resebrev från Aten 2005, 2006 och 2007 så får du ett hum om upplägget. Det finns några bilder därifrån också. Jag ångrar inte att vi betalade för att få sitta vid ett bord: en grekisk konsert är LÅNG! I bordspriset - som gäller för två personer - ingick i alla fall då en flaska vin, vatten, ett fat med blandad frukt och ett fat med nötter. Själva lokalen är uppbyggd så att nere vid scenen står en massa bord i solfjädersformation ut från scenen och sedan finns det ett antal våningar med balkonger med småbord. Baren finns i ena änden under balkongerna, men du är ju inte fast där utan kan röra dig runt i lokalen. Var beredd på att sjunga med och dansa!

Karin
bara LITET avundsjuk ...

Senast redigerad av karinafp den 2018-03-04 klockan 14:16.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-03-05, 20:38
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Remos på Athens Arena

Hej och tack så mycket för din/er berättelse!!!
Jag har läst resebreven nu och har (nog) läst dem förut. Minnet sviktar ibland men kan uppstå igen vid påminnelser. Riktigt roliga upplevelser ni har haft
Ser verkligen fram emot vår resa och konserten!i

Tack
Lena
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-03-05, 21:31
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 232
Standard Sv: Remos på Athens Arena

Finns det ingen konsert före påsk ...vi kommer ner den 17:e mars?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-03-05, 22:55
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Remos på Athens Arena

Jo. Titta på www.whyathens.com så ser du vilka som uppträder under mars. Remos uppträder varje fredag och lördag i mars.

Lena
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-04-23, 21:28
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Remos på Athens Arena

Nu har det gått några veckor sen vi var i Athen. Som vanligt hade vi en härlig vistelse där. Vandrade upp mot Lykavitos, tog dock linbanan den sista biten. Satt och njöt i värmen med den underbara utsikten över Athen mot Pireus. Hoppade över Akropolis då det var världens längsta kö. Gör inget, vi har varit där förr och vi kommer att komma tillbaka! Gick på marknad, åt god mat och njöt av värmen och alla underbara dofter och alla intryck.

På påskafton åkte vi till Athinon Arena för att lyssna på Remos. Vi var på plats 22.15 och de började släppa in 22.30 För 20 euro fick vi barplats nästan längst fram vid scen, och då ingick ett glas vin. Vi hade bara några meter fram till scenen och ingen stod framför oss, desto fler bakom oss. En perfekt plats som vi inte flyttade oss från förrän 03.15.
Först uppträdde några riktigt duktiga sångerskor, sedan kom Foureira. Henne var vi inte speciellt imponerade av.... Publiken var väldigt ljum över dessa framträdande. 01.30 kom Remos in på scen och 3000 personer fullkomligt exploderade av lycka. Alla reste sig och sjöng med och det var en sån glädje och eufori. Alla kan alla sånger och alla sjunger med, även jag. En sån underbar upplevelse. Remos gick av scen 03.15 men jag tror inte att det var det sista han gjorde den kvällen. Tror att han kom in och gjorde extranummer efter det. Vi var då nöjda och lite trötta i benen så vi gick ut, fick en taxi på en gång och var hemma på hotellet 03.45 efter att ha tagit en liten promenad, i en underbar natt, till hotellet. En alldeles fantastisk upplevelse som jag hoppas få uppleva igen. Athen återkommer vi alltid till och kommer att försöka pricka in Remos igen, nånstans i Europa.

Lena
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-04-24, 16:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 250
Standard Sv: Remos på Athens Arena

Citat:
Ursprungligen postat av naxoss Visa inlägg
01.30 kom Remos in på scen och 3000 personer fullkomligt exploderade av lycka. Alla reste sig och sjöng med och det var en sån glädje och eufori. Alla kan alla sånger och alla sjunger med, även jag. En sån underbar upplevelse. Remos gick av scen 03.15 men jag tror inte att det var det sista han gjorde den kvällen. Tror att han kom in och gjorde extranummer efter det. Vi var då nöjda och lite trötta i benen så vi gick ut, fick en taxi på en gång och var hemma på hotellet 03.45 efter att ha tagit en liten promenad, i en underbar natt, till hotellet. En alldeles fantastisk upplevelse som jag hoppas få uppleva igen. Athen återkommer vi alltid till och kommer att försöka pricka in Remos igen, nånstans i Europa.
Det var länge sedan jag var på en grekisk konsert, ändå kan jag minnas exakt hur det känns när alla sjunger med. Det är så mäktigt, och så oförglömbart! Enda problem som jag ser det är att konserterna i Grekland slutar så sent. Men å andra sidan är det ett litet problem.

Tack för recensionen!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT