Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-20, 19:23
miinna miinna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 9
Standard "Billig" ö i högsäsong?

Jag och flickvännen ska åka ner till Grekland nu i början av augusti och planerar att flyga ner till Aten, bo där 2 dagar och sedan fortsätta ut till någon ö i ytterliggare några dagar och sedan flyga hem från Santorini. Vi vill hitta en ö där man kan bo billigt eftersom vår budget är ganska usel men hittar egentligen bara ok på Egina. Har någon ett bra billigt hotelltips?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-20, 19:49
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: "Billig" ö i högsäsong?

Jag skulle ändå drista mig att rekommendera Naxos för billigt boende. Naxos har ett enormt överskott på hotellrum och detta genererar billiga priser. Oaktat att Augusti är absolut högssäsong finns det ändå alltid ett antal rumsraggare nere vid hamnen när färjorna ankommer.

Kan ni acceptera ett enklare boende så ska ni kunna finna detta tilll bra pris. Lägg till detta att färjeförbindelserna mellan Naxos och Santorini är utmärkta.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-20, 20:33
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: "Billig" ö i högsäsong?

Håller fullständigt med föregående talare.
Tänk på att priserna på nätet är betydligt dyrare än "på plats", betänk dessutom att nätterna i Aten är "svindyra".
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-20, 20:49
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: "Billig" ö i högsäsong?

Citat:
Ursprungligen postat av miinna Visa inlägg
Jag och flickvännen ska åka ner till Grekland nu i början av augusti och planerar att flyga ner till Aten, bo där 2 dagar och sedan fortsätta ut till någon ö i ytterliggare några dagar och sedan flyga hem från Santorini. Vi vill hitta en ö där man kan bo billigt eftersom vår budget är ganska usel men hittar egentligen bara ok på Egina. Har någon ett bra billigt hotelltips?
Eftersom ni ska flyga hem från Santorini så förmodar jag att ni föredrar att förlägga ö-vistelsen till någon av öarna i östra Kykladerna för att ha så nära som möjligt till flyget när ni ska hem. Men om ni väljer att bo ett tag på Egina och i byn Agia Marina så tror jag att det går att få till hyfsade priser på boende där. Vi har två gånger bott på Barbara´s, i den nya byggnaden som heter Barbara II. Boendet är enkelt men fräscht, och vi har fått till bra pris vid förhandling på plats.

Barbaras ligger i en återvändsgränd som går upp från mitten på bygatan, mitt emellan Hotell Karras och Café Marina. Fråga på Café Marina om ni inte hittar.

Men, även om jag är Egina-fantast så skulle jag nog i ert fall välja någon ö som ligger närmare Santorini med tanke på hemresan. Och jag håller med Arne om att då är ju Naxos ingen dåligt alternativ.

Mats
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-22, 17:11
miinna miinna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 9
Standard Sv: "Billig" ö i högsäsong?

Med rimliga priser på Naxos...vad får man vara beredd att ge per person i början av augusti? Sist jag öluffade så betalade vi 10 euro/natt på Ios men det var i maj 2004.... :-)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-22, 17:25
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: "Billig" ö i högsäsong?

Citat:
Ursprungligen postat av miinna Visa inlägg
Sist jag öluffade så betalade vi 10 euro/natt på Ios men det var i maj 2004.... :-)

En garanti får du av mej; Du får inget boende i Cykladerna för 10 € i augusti 2010.
Seriöst vet jag inga augustipriser då jag bara reser juni o början av juli.
Men en gissning Naxos, augusti, om man inte är kräsen på läget, torde det funka runt 35 €.
Rätta mig någon om jag har fel .
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-07-23, 16:11
miinna miinna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 9
Standard Sv: "Billig" ö i högsäsong?

35 per person eller rum?! Det går ju att hitta billigare boende än så på nätet förbokat så det låter märkligt :S
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-07-23, 16:37
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: "Billig" ö i högsäsong?

per rum!
Hittar du billigare än 35 € på nätet genom att förboka i augusti, då är det bara att gratulera.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-07-23, 17:13
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: "Billig" ö i högsäsong?

Citat:
Ursprungligen postat av miinna Visa inlägg
35 per person eller rum?!
Boendepriserna anges nästan uteslutande per rum.

/kimmen
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-07-28, 12:38
miinna miinna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 9
Standard Sv: "Billig" ö i högsäsong?

Ja men vårt pris var ju per person - 35 per rum är ju helt ok! =)
Är det någon som känner till ett hotell på Santorini för det priset så är jag glad för en länk =)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT