Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-30, 23:00
MiaT MiaT är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 2
Standard Förboka båtbiljett?

Hej!

Jag och min pojkvän ska flyga till Aten på måndag den 5 juli och planerar att åka vidare från Pireus med båt till Naxos. Vi har tidigare läst i både böcker och här på sidan att man inte behöver förboka/köpa båtbiljetter hemifrån, men i de senaste inläggen verkar det vara lite delade meningar om detta.
Hur ska man göra?! Finns det risk att båtbiljetterna är slut?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-01, 17:52
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Förboka båtbiljett?

Jag kan aldrig tro att biljetterna skulle vara slut en måndag i början på juli, det är ju långt till högsäsongen då ännu och måndagar är det inte så många greker som åker ut till öarna heller, de åker bara till sina jobb då. Hade det varit en fredag i början på juli så tror jag inte heller att biljetterna skulle vara slut men det kan vara lite mera folk på båten då. Hade det varit en fredag i början på augusti så kanske eventuellt möjligen biljetterna till någon båttur skulle kunna vara slut men om det skulle vara så tokigt så går det säkert flera båtar.
Vi har en gång varit med om fullbokad båt, då var det en highspeed-båt som vi precis missade till Naxos(?) så då fick vi vänta ett par timmar på nästa vanliga färja och där var det gott om plats. Det var fredagen innan pingst som är långhelg och alltså drar mera greker ut till öarna.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-01, 19:24
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Förboka båtbiljett?

Jag tror som Jan-Erik att det i princip är omöjligt att det skulle vara fullt en måndag på väg ut i ö-världen, men att garantera det till 100% går ju inte
Vi har varit med om att liten katamaran varit fullbokad en fredag i juni ut i ö-världen. Faktiskt också att economy-biljetter på Bluestar varit slut på väg in till Pireus i juli.
Men skulle det mot all förmodan hända er så finns det ju alltid andra möjligheter, som att köpa dyrare biljett i högre klass, eller ta en båt som går på annan rutt och börja på annan ö.

Lars
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-01, 20:19
MiaT MiaT är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 2
Standard Sv: Förboka båtbiljett?

Okej, det låter bra. Då bokar vi inget nu utan väntar som vi tänkt från början.
Tack!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT