Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-05-07, 12:36
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 21
Standard Bokning av boende-garanti

Hej!
Har bokat en liten studio på Hotel Agios Prokopios på Naxos i juli.
Allt verkar bra, men ägaren Kavuras Vaggelis önskar Kreditkort OCH CVC kod, som säkerhet (i fall vi inte dyker upp). Tänker självklart inte lämna ut detta, men hela hans korrespondens är lite, hm, enkel. Dålig engelska och mailen väldigt "egenhändigt" gjorda. Kanske helt normlat, men blir plötsligt lite frågande. Det verkar ju trots allt vara ett ganska stort och populärt ställe, som många rekommenderar. Jag har istället bett om att få betala ett par nätter i förskott, genom banktransfer. Är det vanligt att det går till så här? Tidigare år, och boendet jag bokat på Santorini, vill inte ha betalt förrän vi kommer/lämnar.
Hlsn
Kajsa
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-05-07, 12:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Bokning av boende-garanti

Frågan har varit uppe tidigare, du kan läsa tråden här. Kan tillägga att Vaggelis är superseriös och jag skulle utan tveka lämna ut alla nummer till honom. Det blir allt vanligare att man måste lämna ut kreditkortsnummer och CV-kod. Jag lämnar vanligtvis inte ut CV-koden dock, men till Vaggelis skulle jag göra det, det beror på att jag har bott där flera gånger. Kände jag honom inte skulle jag aldrig ha gjort det.

Bokade ett hotell i Aten förra året, de ville ha kreditkortsnummer och CV-kod. Jag mejlade mitt kreditkortsnummer som bifogad fil, och uppgav en falsk CV-kod.

Senast redigerad av Kalimera den 2010-05-07 klockan 13:11. Anledning: Tillägg
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-05-07, 13:08
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 21
Standard Sv: Bokning av boende-garanti

Hej! Såg en annan diskussion om det samma, så jag förstår att det blir allt vanligare. Låter lovande med hotellet Tack!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT