Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-02-02, 01:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Paris bokat

Ja, nu har vi flygbiljetter bokat 30 dec 08-5jan 09...
Var ska vi bo??? Montparnasse tycker jag , men där är det mycket dyrare än Montmartre...Ni som nyligen varit i Paris..hjälp oss! Vi bor gärna mycket enkelt, men vill ha dusch och helst toalett på rummet...i alla fall dusch! Frukost är inte nödvändigt och mer än 65 euro per natt: Helst inte...

Lissi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-02, 18:24
Getty Getty är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 400
Standard Sv: Paris bokat

Tyvärr kan jag inte hälpa dig nu Lissi, men åker själv till Paris i böran av April. Ska kolla runt lite så kan jag kanske ge dig några tips när vi kommit hem.

//Ingela
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-02-02, 18:31
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Paris bokat

Grattis till bokningen Lissi. Vilken framförhållning!

Vi ska ju bo i Latinokvarteren när vi åker till Paris i maj, på Hotel du Commerce. Återstår att se vad det är för ett ställe...

Carina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-02-02, 23:43
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Paris bokat

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN Visa inlägg
Grattis till bokningen Lissi. Vilken framförhållning!
Ja, framförhållning behövs förvisso. Vi har letat boende under 70 euro /natt och nästan allt är redan FULLBOKAT just 30 dec - 5 jan så det är fler än vi som är ute i god tid!!

Nu har vi hittat boende i Montparnasse....Där har jag varit flera ggr förut och känner till området så det är helt ok....58 euro/natt...och då ingår INTE frukost..men den kan man ändå vara utan för det är kaffe och croissant....inget annat...Fransk frukost= ingen frukost alls

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-02-03, 10:36
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Paris bokat

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nu har vi hittat boende i Montparnasse....Där har jag varit flera ggr förut och känner till området så det är helt ok....58 euro/natt
Lissi
Det låter ju kanon! Ja, jag förstår att framförhållning krävs när man vill fira nyår i en populär stad som Paris. Trodde inte ens det gick att boka flyg så här långt innan. Vilket bolag flyger ni med?

Carina - som har legat i influensa i snart en vecka nu
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-02-03, 11:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Paris bokat

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nu har vi hittat boende i Montparnasse....
Lissi

OOOOPS!!! Inte Montparnasse......Montmartre menar jag....Lite mer livligt förvisso men rätt charmigt område ändå.... Vi får se om vi hittar något bättre och bokar om , men tills vidare har vi i alla fall ett boende...

Carina: Vi flyger med SAS...Kastrup- Paris de Gaulle..
..och hotel du Commerce var redan fullbokat den tiden över nyår

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-02-03, 20:57
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Paris bokat

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
..och hotel du Commerce var redan fullbokat den tiden över nyår

Lissi
OJ! Helt otroligt vad folk är tidigt ute!
Men Montmartre blir väl bra? Jag har hört flera som gillar att bo där. Dessutom är det ju så smidigt att förflytta sig hit och dit med tunnelbana i storstäder, så läget på boendet är inte superviktigt.

Carina
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-02-03, 21:15
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Paris bokat

Har du kollat med Hotel Marignan i Latinkvarteren där vi bodde? De har dubbelrum från 65 euro i lågsäsong enligt hemsidan. Frukost kostade 5 då. Mycket enkelt, men perfekt läge.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-02-03, 21:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Paris bokat

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Har du kollat med Hotel Marignan i Latinkvarteren där vi bodde? De har dubbelrum från 65 euro i lågsäsong enligt hemsidan. Frukost kostade 5 då. Mycket enkelt, men perfekt läge.
Jo då har kollat, men där var redan fullbokat denna tid var svaret vi fick

Överallt sägs att det är mycket tidiga bokningar som gäller över nyår... och jag tycker vi ÄR tidiga Fast vi är nöjda med det vi bokat, ser fint ut på bilderna och vi är bara på rummet för att sova ändå...

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-02-03, 22:10
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Paris bokat

Det blir säkert jättebra! Kan inte bli annat i Paris
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-03-21, 13:43
Flinga Flinga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 29
Standard Sv: Paris bokat

Hej, vi bodde på http://www.paris-hostel.biz/frankrik...andrarhem.html En kort promenad från montmartre, nära tunnelbana. Billigt och enkelt men fint. Vi tog dusch i rummet och fick då tyvätt utsikt mot en vägg, men annars är rummen rena och fräscha. Lugnt område!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-03-21, 22:00
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Paris bokat

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
OOOOPS!!! Inte Montparnasse......Montmartre menar jag....
Montmartre är jättetrevligt. Inte mitt i smeten, men som någon sa ändå nära till mycket med métron. Mycket av det gamla Paris lever fortfarande kvar här om man bortser från Place du Tertre som är en riktig turistfälla.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-03-21, 23:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Paris bokat

...tyvärr så var det hotellet vi fått bekräftat och fått voucher på stängt för renovering nov- febr, så vi är "anvisade" ett annat hotell, med bättre standard och DYRARE...i 10:e arrondissementet..Hotel de Lorraine...76 euro natten...och vi orkar inte leta annat ..blir säkert bra!!! Det området är även det med bra gångavstånd till allt....Jag har varit i Paris 4 ggr förut så stan är inte främmande...

Men att det var så fullbokat redan NU var en överraskning!

Lissi
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-11-21, 23:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Paris bokat

Jaha..så fick vi för några dagar sen besked att detta hotell var fullbokat .....Kul efter 7 månader då pengarna för den aktuella veckan redan drogs på kontot i februari... ....jag menar fullbokat var det ju inte i februari, då skulle vi ju aldrig behövt betalat....Våra pengar ska betalas tillbaks för den redan betalda vistelsen... Bokningsföretaget ville boka om åt oss igen men vi sa NEJ TACK och vill ha pengarna tillbaks och boka själva..och det var OK.. PUST...Vi har nu hittat OCH betalt OCH fått bekräftat ett hotel nära Eiffeltornet i 7:e arondissementet.. Hotel La Serre ..så vi får se om det blir tredje gången gillt!! Det är ju bara 6 veckor kvar nu till avresa så vi vill ju att allt ska vara OK nu..
Allt verkar seriöst och bra men det är tuffa villkor i Paris denna tid på året. Bokningen är definitiv och inte en enda euro betalas tillbaks vid ev. avbokning... Fast avboka ska vi ju inte...

Lissi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-11-22, 00:12
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Paris bokat

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jaha..så fick vi för några dagar sen besked att detta hotell var fullbokat .....Kul efter 7 månader då pengarna för den aktuella veckan redan drogs på kontot i februari... ....jag menar fullbokat var det ju inte i februari, då skulle vi ju aldrig behövt betalat....Våra pengar ska betalas tillbaks för den redan betalda vistelsen...
Lissi
Hmm, visst måste det bli en ganska bra placering för er, ni betalade i kronor omräknat till Euro i februari, får tillbaka lika mycket i Euro nu och ska räkna om det till kronor efter aktuell kurs. Jag skyller på Ouzun om jag har fel men det borde bli vinst.
För övrigt är det ju naturligtvis tråkigt att det inte blir som man bokat och ännu värre att någon går fram med osanningar men det blir säkert bra i slutändan, för mej har enda gången hittills i Frankrike varit då vi körde fel på väg ner mot Grekland, blev en positiv överraskning.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-11-22, 09:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Paris bokat

Det ska bli spännande att se vad återbetalningen blir i kronor räknat. Pengarna har inte kommit ännu..Har inga förhoppningar om att det blir till vår fördel...Det blir säkert nån bokningsavgift som dras oavsett att det inte var vi som bokade av... Det vi vet är att nya hotellet är nästan 2000 kr dyrare för de 6 nätterna så vi hoppas att standarden är bättre...LÄGET är bättre i alla fall

Lissi
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-11-22, 15:48
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Paris bokat

Lissi, såg den här artikeln och tänkte på dig: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=252&a=851817
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-11-22, 15:55
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Paris bokat

Lissi.
Det finns ett bra hotell som heter Astrid Avenue Carnot 27, mitt i smeten där jag brukar kinesa in. Det tråkiga är att AC är fnaskgatan mitt i stan värre än Rue Rivoli. Men centralare kan ni inte bo.
Tour Maine Montparnasse, La Ciele de Paris är häftigt. En utsökt måltid på Hmm "tror" 52 våningen

Uffe (har andra erfarenheter än Grekland)

Senast redigerad av UlfWiman den 2008-11-22 klockan 15:57.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-11-22, 16:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Paris bokat

Tack för tips!
Anoula:Just 20:e arrondissement är inringat på vår karta redan just för flera av anledningarna som stod i artikeln som jag nu skrivit ut....

Uffe: Vi har hittat ett, tror vi, mycket bra hotel (Hotel La Serre), mellan Eiffeltornet och Hotel des Invalides....betalar ca 6000 svkr för 6 nätter exkl frukost..(den äter vi ute)
Vi känner oss nöjda nu och hotellet har gett oss exakt tips för smaraste transporten från flygplatsen..Nu ser vi fram emot nyårsresan

Lissi
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-11-22, 16:39
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Paris bokat

Ursäkta språkbruket, "Men ha det så helvetes bra ni kan du och Claes"
Paris på nyår är fantastiskt. Det smäller överallt och parisare går runt på gatorna med skumpaflaskor.
-Gillar du inte fransk frukost?
-Kaffe, croissant och camenbert?
-Britt uppskattade det inte!
Men jag gjorde det.
-Tänk om man var född fransos eller grek?
I blodet är jag grek med nästan 8 liter Kretablod i mina ådror.
Glöm inte nyårsmiddagen på La Ciel De Paris.

Uffe

Senast redigerad av UlfWiman den 2008-11-22 klockan 16:43.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT