Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-11-16, 19:41
minda minda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 54
Standard Biljetter bokade juni 2007

Slog till igår och bokade flyg Apollo one way köpenhamn-santorini och tillbaka. Det blev exakt två veckor, 6-23 juni. Hade hoppats på ett par dagar till men alla alternativ var slut. Priset blev 8200 för två vuxna och två barn utan mat på flyget. Känns ok, framförallt med tanke på att vi kommer hela vägen ner till Santorini och slipper omvägen om Aten. Så vår rutt blir nog att starta med Amorgos och sedan till ljuvliga Agia Prokopios på Naxos. Någon som har koll på när båtarna från Santorini till Amorgos gick här i somras och vad biljetterna kostade?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-11-16, 21:14
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Biljetter bokade juni 2007

När jag åkte i september gick direktbåten Santo-Amo bara en gång i veckan (onsdagar). Det stämde inte med mitt schema så jag landade på Amo, åkte direkt till Naxos och sov över natten där tills jag kunde fortsätta till Amo nästa dag.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-11-16, 22:46
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Biljetter bokade juni 2007

Vi har också bokat Köpenhamn - Santorini med Apollo Oneway. Den 16 juni till den 30 juni, 4600 kr för två. Inte jättebilligt precis, men å andra sidan blir det kortare båtresor. Vi tänker bl a besöka Folegandros.
Vi har aldrig varit på Santorini. Har aldrig känt mig lockad av att åka dit, men efter att ha läst lite och tittat på vackra bilder på bl a Mera Kalimera - skivan, har vi nu bestämt oss för att avsluta ö-luffen med att tillbringa de sista 3-4 dagarna på Santorini.

Carina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-11-16, 22:53
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Biljetter bokade juni 2007

Ni får säkert härligt!
Jag har suttit och letat billigt flyg oxå...längtar SÅ.... Vi har sagt att vi ska vara obokade i sommar och ta sista minuten istället...men så hittar jag t o r Athen för 3.300DK för två ....o en massa lata obokade dagar däremellan...22/7 -10 /8...och blir så SUGEN...Tur att maken är bortrest...eller påsken t o r 12 dagar för 2800DK för 2.....
Vilka välfärrdsproblem.....
Somnar obokad ikväll och drömmer om Grekland

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT