Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-05, 18:58
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard GREKLAND ÄR KÄRLEK !!

Har nyligen läst Kalimeras resebrev från Joniska öarna, även om det var länge sedan det skrevs.
Just Lefkas, Kefalonia, Meganissi och Itaca var dom första öarna jag besökte i Grekland. Min första "Greklandskärlek" och ni vet ju vad dom säger om första kärleken
Jag fann mig helt uppslukad av resebrevet och ville sluka varje ord, jag satt och log och nickade En värme spred sig i kroppen och en känsla som påminner om moderskärlek !!! Urk!! Men det slog mig att det är KÄRLEK Jag vart ju kvar i nästan 7 säsonger där så jag hann ju runt några varv.

Håller helt med om att komma till Fiskardos hamn är helt storslaget, liksom Itacas hamn. Porto Katsiki,Katisma, oj,oj,oj. Vart så överväldigad av alla dessa känslor så jag vill dela med mig, och tacka för det fina resebrevet !!
Jag har fortsatt resa varje år med Joniska öarna i mitt hjärta, nu bär det iväg till Naxos det var 5 år sen jag var där sist, det är en ny favorit!!
Ha det gott alla
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-05, 22:07
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: GREKLAND ÄR KÄRLEK !!

Ja Grekland är kärlek! Min kärlek till Grekland startade på Santorini i slutet av april 1996...min första öluff till Grekland...o min första resa på egen hand.

Vad än någon annan säger om Santorini...för meningarna är delade...så vet jag vad jag kände den där dagen i slutet av april 1996 när jag stod på altanen till min "grotta" och blickade över kraterkanten ner i havet!

Har sagt det förr o säger det igen....jag var lycklig, det var ren o skär lycka, helt olik annan lycka jag känt...det kändes som jag hade sockerdricka i blodådrorna, det var berusande....äh...svårt att förklara, men jag VET....det var då jag blev kär i Grekland och kärleken lever kvar, idag bor jag permanent i Rethymno på Kreta...som passionär....ett vanligare ord är pensionär men jag föredrar passionär.....då man lever ut sina passioner!
Naturligtvis...för mig iaf...kommer jag att starta kommande öluffar från Kreta istället för från Sverige!

Yanna - lycklig passionär på Kreta!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-05, 23:17
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: GREKLAND ÄR KÄRLEK !!

Visst är första kärleken speciell ... därför har Rhodos en stor plats i mitt hjärta.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-06, 09:48
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: GREKLAND ÄR KÄRLEK !!

Ohh Du lever ett drömliv !!
har läst din blogg o sett ditt mysiga hus.
Jag hoppas att jag ska kunna bo i Grekland när det är dags för mig att gå i pension. I denna skrivande stund får jag ståpäls !!!
Kalimera/Janne beskrev allting så målande och exakt som jag kände tror det var 1997....jag laddar nu för nya upplevelser på Vackra Naxos
Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Ja Grekland är kärlek! Min kärlek till Grekland startade på Santorini i slutet av april 1996...min första öluff till Grekland...o min första resa på egen hand.

Vad än någon annan säger om Santorini...för meningarna är delade...så vet jag vad jag kände den där dagen i slutet av april 1996 när jag stod på altanen till min "grotta" och blickade över kraterkanten ner i havet!

Har sagt det förr o säger det igen....jag var lycklig, det var ren o skär lycka, helt olik annan lycka jag känt...det kändes som jag hade sockerdricka i blodådrorna, det var berusande....äh...svårt att förklara, men jag VET....det var då jag blev kär i Grekland och kärleken lever kvar, idag bor jag permanent i Rethymno på Kreta...som passionär....ett vanligare ord är pensionär men jag föredrar passionär.....då man lever ut sina passioner!
Naturligtvis...för mig iaf...kommer jag att starta kommande öluffar från Kreta istället för från Sverige!

Yanna - lycklig passionär på Kreta!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-06, 10:18
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: GREKLAND ÄR KÄRLEK !!

Ja Åsa, jag har äntligen nått drömmen efter mer än 10 år! Vad jag har längtat dom åren...och vad svårt det är att få in i huvet att jag är framme!! Men lite i taget börjar jag fatta...
Yanna
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-08-08, 17:05
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: GREKLAND ÄR KÄRLEK !!

Yanna, Rethymnon är nog ett ganska bra val. Jag har bara varit där 2ggr men min uppfatning är att även om det är mycket turister så går det att se Grekernas vardag istan och det är ett bra tecken.
Jag kommer säkert att återvända dit jag tyckte mycket om Rethymnon.
Förstår att du njuter av att äntligen vara på plats.
Lycka till med allt !!
Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Ja Åsa, jag har äntligen nått drömmen efter mer än 10 år! Vad jag har längtat dom åren...och vad svårt det är att få in i huvet att jag är framme!! Men lite i taget börjar jag fatta...
Yanna
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT