Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-08, 12:18
Sköldis Sköldis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 15
Standard Vi ska åka på Bröllopsresa...Vart ska vi åka?!

Ja,som sagt..var ska vi åka?!
Vi vill ha romantik,mys,god mat och allt annat som ingår i en bröllopsresa...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-08, 13:15
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Vi ska åka på Bröllopsresa...Vart ska vi åka?!

Har ni varit i Grekland tidigare?
När ska ni resa?
Hur länge är ni borta?
Charter eller flygstol?

Det blir lättare att hjälpa er om ni berättar lite mer.
Välkomna till Kalimera!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-08, 13:21
Sköldis Sköldis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 15
Standard Sv: Vi ska åka på Bröllopsresa...Vart ska vi åka?!

Ah,ursäkta mig. Väldigt klumpigt utav mig. Ny på detta!..

Nu är jag ju tjej och planerar långt i förväg. Vi skulle egentligen ha gift oss i Augusti i år men pga sjukdom i familjen så skjuter vi upp det till Augusti 2011. Vi tänkte vara borta i 2 veckor och funderar på Charter och då med all Inclusive så vi bara kan lata oss. Men vi är ju givetvus öppna för alla förslag.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-08, 13:57
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Vi ska åka på Bröllopsresa...Vart ska vi åka?!

Istället för all inclusive,skulle jag välja en charterresa med kanske ett lite lyxigare hotell.
Det skulle ge er chansen att upptäcka mer av Grekland med allt vad det innebär av god mat,bad och upplevelser.

De öar min man och jag mest reser till är Santorini,Naxos och Amorgos.Vi har blivit hemtama där,men skulle givetvis se fler ställen om vi had mer tid.

OM ni inte har varit i Grekland tidigare,skulle kanske Skopelos (Mama mia-ön)passa.
Ett annat tips är att INTE resa i augusti.Då är det hett och dyrare och proppfullt av semesterfirare från resten av Europa.Börjag av september är däremot helt OK.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-08, 15:38
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Vi ska åka på Bröllopsresa...Vart ska vi åka?!

Nå er det vel ulike oppfatninger om hva som er romantisk, men noe av det mest romantiske jeg kan tenke meg er å sitte på en litt bortgjemt taverna, i en fløyelsmørk gresk kveld, med stearinlys på bordet, slippe å høre skandinavisk rundt meg, spise spennede småretter fra samme tallerkener, drikke lokal vin og rusle sammen hjem gjennom stille smågater.

Hvis du er enig, bør du ikke velge All Inclusive. Nå er det forskjell på standarden på dem også, men matbuffet, spisebord nok til å fylle en fotballbane og unger som maser om mer is og cola (på norsk) er ikke akkurat romantisk i mine øyne (og ører ). Disse hotellene er som regel alltid plassert langt fra nærmeste by, og selv om man kanskje har nok med hverandre og stranden på en bryllupsreise, så synes dere kanskje det er hyggelig å oppleve litt av det ekte Hellas også, uten altfor mye transportmas?

Enig med Malina at det er travelt på charetreisemålene i august. Alternativet kan jo være å booke "kun flystol" via et charterselskap, og heller reise til et mer fredelig sted på egen hånd. Skulle jeg dratt på bryllupsreise med "hele charterpakken", hadde jeg nok valgt Molivos på Lesvos. Var der i august for noen år siden, og falt pladask for den nydelige - og meget romantiske - byen. Lett å finne gode spisesteder, og hotellet vårt må også kalles romantisk - det het Sea Horse og lå helt nede ved havnen, som var spekket av små, søte fiskebåter, tavernaer med blekksprut "til tørk" og den flotte byen som bakteppe.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-14, 11:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Vi ska åka på Bröllopsresa...Vart ska vi åka?!

Citat:
Ursprungligen postat av Sköldis Visa inlägg
Vi tänkte vara borta i 2 veckor och funderar på Charter och då med all Inclusive så vi bara kan lata oss. Men vi är ju givetvus öppna för alla förslag.
Om ni ska åka med All Inclusive är utbudet något begränsat. Du kan se årets utbud på denna sida.Om jag skulle valt ett av resmålen med All Inclusive skulle jag ha valt Almyrida på Kreta. Om ni kan tänka er att åka på "vanlig" charter är utbudet mycket större, och ni kan då välja mellan många romantiska platser.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-07-14, 11:54
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vi ska åka på Bröllopsresa...Vart ska vi åka?!

Kan ni tänka er att inte åka charter utan väljer att flyga reguljärt eller boka en flygstol med något av chartersällskapen öppnar sig en värld av möjligheter. Då kan ni välja mellan massor av romantiska platser och öar dit det inte går charterresor.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT