Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Folegandros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-09-19, 10:54
Bernt Andrès avatar
Bernt Andrè Bernt Andrè är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Inlägg: 87
Standard Folegandros

Hei alle sammen. Nå reise jeg til Folegandros til Tirsdag og gleder meg.Blir der 1 uke så drar jeg til Naxos og Plaka til mine venner på Aronis. Lurer på om noen har vært på Folegandros, og kan anbefale spiseplasser og den beste strand?
Liker å nyte stillhet og ikke så mye tøy på seg. Vet Agios Nikolas er bra,andre steder i nærheten?
Takk så mye for svar.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-09-19, 11:24
Toto Toto är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Växjö
Inlägg: 29
Standard Sv: Folegandros

Hej!
Vi var på Folegandros i juni/juli. Vi bodde i hamnbyn Karavostasis. Lugnt och skönt. Inte så många restauranger att välja mellan, så ni hinner prova alla. Vi åt väl dock för det mesta på den restaurangen som låg närmast affären. Just när vi lämnade Folegandros så öppnade restaurangen som ligger i slutet av strandpromenaden. Den kan rekomenderas även om de inte hade full meny när vi var där.
Vidare så åt vi några kvällar uppe i Chora. Där fastnade vi för den första restaurangen du kommer till framme på torget. Mycket trevlig personal och om ni äter kött så kan jag definivt rekomendera deras "Mixed grill". Kanske den godaste kötträtt jag ätit i Grekland.
Lycka till.

Thomas Reinhag
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-09-19, 11:33
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Folegandros

Jag skulle nog föredra att bo uppe i Chora, mkt mysigare. i o f s litet men mysigt, dockskåpskänsla! Bodde på ett ställe precis utanför busshållplatsen där vid byn. Precis vid muren med havsutsikt. Där fanns kokplattor på hotellet som du vill ha. Vet även att Polikandia ung mittemot är bra o billigt!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-09-19, 13:21
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Folegandros

Tycker att du ska bo i Chora som är mycket mysigare än hamnbyn. Ta buss eller moped till stränderna. Konkreta tips på bra matställen har jag inte eftersom det var några år sedan jag besökte ön. Fanns då en mysig vinbar som drevs av en trevlig lärarinna som kommer från Belgien. Den låg i kastrot och serverade kvalitetsviner på glas. Hörde att den fanns kvar förra säsongen.

Vi bodde på Polikandia som ligger vid fotbollsplanen. Helt ok.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-09-19, 14:17
Bernt Andrès avatar
Bernt Andrè Bernt Andrè är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Inlägg: 87
Standard Sv: Folegandros

Hei igjen og takk for svar. Vi fått boplass i Chora på Ampelos Resort og håper det blir trivelig. Uansett så gleder vi oss mye,dette er 2 gang vi reiser til Kykladene/Naxos i år. Denne gang blir vi 2 uker. Hvordan er strendene? Har hørt de er helt fantastiske,spesielt Agios Nikolas som er et "must" for oss.
Personlig liker vi strender som Plaka på Naxos der det er forsåvidt stille og en kan slappe av med en kald Mythos mens sola varmer hele kroppen.
Eller hva syns andre?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT