Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-01-05, 10:25
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Bästa hotellet

Hej vilket av alla hotell ni bott på kalimeravänner är det bästa ever
behöver inte betyda att det ligger på eran favoritö
Mitt är Fata Morgana på Folegandros Vilket är erat?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-01-05, 12:13
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Sv: Bästa hotellet

vilken rolig tråd, ser framemot allas favoriter! ska fundera lite på mitt eget.....
/emma
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-01-05, 12:52
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Bästa hotellet

Superkul tråd. Men oj, en så svår fråga.
Cityhotell och ö-hotell skiljer sig ju ofta markant åt. På öarna blir det ofta lite mer personligt. Men om jag får välja ett "cityhotell" och ett ö-pensionat. Så blir det nog Attalos hotell som jag bodde på nu senast i Aten eller Mariannes i Nafplion. Bland ö-hotellen måste jag nog säga Honeymoon Beach på Santorini trots att jag bara bott där vid ett tillfälle. Tyckte det var så mysigt.

Senast redigerad av Thira den 2016-01-05 klockan 13:12.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-01-05, 13:17
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Bästa hotellet

Tycker nog inte det är så viktigt. Ordet "hotell" undviker vi ganska ofta.

Jag utgår från vilka öar vi vill öluffa till. Bestämmer det inför vår resa. Sen brukar vi ofta kolla havsutsikt, men det kan vi variera det under vår öluff. Ibland havsutsikt men på nästa ö tar vi boendet på ett bra ställe. Oftast blir det havsutsikt. Men vi bokar mest pensionat eller studios. Då får vi en familjeatmotsfär. Numera bokar vi ganska ofta via booking.

Som alla förstår åker vi numera aldrig charter. Men är man hänvisat till det är det en annan sak.
Birgitta.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-01-05, 14:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Bästa hotellet

Citat:
Ursprungligen postat av ellada Visa inlägg
Hej vilket av alla hotell ni bott på kalimeravänner är det bästa ever behöver inte betyda att det ligger på eran favoritö
Det är ett ämne jag länge tänkt skriva om på Kalimera, alltså mina favoriter under mina många resor. Men det har aldrig blivit av, kanske för att det är så svårt att välja. Har bott på så många bra ställen. Men om jag spontant ska välja ett ställe så är det Eleonas i Zaros på Kreta.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-01-05, 16:08
core core är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 27
Standard Sv: Bästa hotellet

Captains house på Patmos, vilken fantastisk värdinna och vilka bakverk.

Core
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-01-05, 16:49
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 747
Standard Sv: Bästa hotellet

La Riviera Barbati på Korfu! En tvåvånings "lägenhet" med stor uteplats på båda våningarna. Fantastisk utsikt mot havet och staden. Nytt, fräscht med härligt kök, fin inredning och en liten tvättmaskin i lilla toan. Glömmer aldrig detta! Och detta var en riktigt billig resa
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-01-05, 16:58
anpe anpe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 197
Standard Sv: Bästa hotellet

Skönaste sängarna vi har legat i finns på Louros Beach på Zakynthos, helt fantastiska

Anne
Svara med citat
  #9  
Gammal 2016-01-05, 19:39
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Bästa hotellet

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Men om jag spontant ska välja ett ställe så är det Eleonas i Zaros på Kreta.
Nice place, men nu är nog risken stor för överbokning när Kalimera själv valt stället!

/NW
Svara med citat
  #10  
Gammal 2016-01-05, 20:15
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Bästa hotellet

Oj va roligt att läsa allas favvoställen kul att se på nätet
Svara med citat
  #11  
Gammal 2016-01-05, 22:18
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Bästa hotellet

Citat:
Ursprungligen postat av core Visa inlägg
Captains house på Patmos, vilken fantastisk värdinna och vilka bakverk.

Core
Måste hålla med ! Ett av dom bästa vi bott på , och vi har bott på många ställe i hela Grekland inkl. fastlandet !
Svara med citat
  #12  
Gammal 2016-01-06, 01:06
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Bästa hotellet

Ojojoj, så svårt. Hur ska man kunna välja? Vårt senaste boende på Thassos, trivdes alldeles förträffligt på. Bästa uppvaknandet kanske varit i Faros , Sifnos. Minns även Effies hotell i Skala, Patmos, Underbart! Eller varför inte Stefanos Place i Mirthios, Plakias, Kreta? Otroligt boende!
Glömmer aldrig heller, när vi hyrde eget hus på Paxos. Egen pool och åtta bäddar. Otroligt! Tholaria på Amorgos icke att förglömma. En värld för oss själva. Eller kanske det bästa var på Chalki, där vi välkomnades av havet var morgon? Hur ska man kunna glömma hotellet i Almirida, med åttiosex trappsteg ned till stranden? Å stället på Antiparos, med bougainvillean och de italienska grannarna? Fantastiskt!
Å tänk på Thomas place på Lipsi. Aldrig har jag känt mig så välkommen. Å Ikaria sen. Den soluppgången/solnedgången glömmer jag aldrig.

Någonstans ovan finns nog bästa boendet någonsin, men att välja ett. Nä, det är omöjligt.

/Netwolf
Svara med citat
  #13  
Gammal 2016-01-06, 10:45
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 747
Standard Sv: Bästa hotellet

Citat:
Ursprungligen postat av anpe Visa inlägg
Skönaste sängarna vi har legat i finns på Louros Beach på Zakynthos, helt fantastiska

Anne
Ser jättefint ut!
Åker man sista helgen i maj kostar det bara 3500:-
inkl. frukost
Svara med citat
  #14  
Gammal 2016-01-06, 14:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Bästa hotellet

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Nice place, men nu är nog risken stor för överbokning när Kalimera själv valt stället!
Den risken fanns redan innan vi bodde där. Inte helt lätt att få rum, trots att det finns många.

Allt på Eleonas är perfekt, man kan liksom inte önska sig mer. Inte minst är maten gudomlig. Vi åt lunch och middag där varje dag (utom två luncher) under en vecka. Varje dag sa vi: bästa maten hittills i Grekland.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2016-01-06, 15:20
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Bästa hotellet

vi har pratat om vad som är bäst...Svårt,mycket svårt,,.Vår första resa tillsammans Santorini .Ett enkelt boende 8 rum,alla delade på samma kylskåp.För oss var det en underbar resa.Eller till Kos när vi bodde på ett ställe som hette Penelopi,det fanns 9 rum..rum nr 9 där bodde vi.Såg ut som ett litet hus uppe på taket.Det var fint.Kreta ..en magisk kväll på Galaxy i Paleochora.Vi sitter på balkongen,månen lyser över havet.en gatumusikant spelar lyra.Waow.Mirthos Kreta..största lägenheten vi haft i Grekland(större frys än vi har här hemma) Vet inte vad det heter ..ovanför en restaurang.Sist men inte minst tar jag vårat Daisy i Rethymno.dit vi återvänder..Underbart.Det bästa av allt det är att man kan /orkar resa.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2016-01-06, 16:11
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Bästa hotellet

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Tycker nog inte det är så viktigt. Ordet "hotell" undviker vi ganska ofta.

Jag utgår från vilka öar vi vill öluffa till. Bestämmer det inför vår resa. Sen brukar vi ofta kolla havsutsikt, men det kan vi variera det under vår öluff. Ibland havsutsikt men på nästa ö tar vi boendet på ett bra ställe. Oftast blir det havsutsikt. Men vi bokar mest pensionat eller studios. Då får vi en familjeatmotsfär.

Birgitta.
..känner lika här.. själva pensionatet/boendet är inte så viktigt för mig, mer miljön däromkring..och jag har bott på många fina ställen!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2016-01-06, 17:08
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Bästa hotellet

Ingen stor erfarenhet av hotell ...första Greklandsresan (charter) var en vecka i Aten, en på Kreta och en på Rodos. På Kreta bodde vi på Minos Beach som inte var riktigt färdigbyggt, antagligen billigt därför. Men oj, jag och kompisen i en bungalow med egen altan och servitör som kom med frukosten...kompises föräldrar i den andra lägenheten gjorde väl att vi inte hittade på så mycket dumt som vi skulle ha velat...havet ett stenkast från dörren...inredning i rustikt vitt, rött och svart...

Sämsta? När vi hade haft en dramatisk dag i Korint med demonstrationer och avspärrning av bron, polisingripanden, rökgaser...vi behövde sova, tog in på något ställe nära Patras. Stenhårda sängar och kuddar, en skällande hund utanför. Till slut steg min man upp och slängde en blomkruka mot jycken, och så for vi. Jag vet fortfarande inte om han ens betalade.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2016-01-06, 17:42
giggsan giggsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Ort: Skogås
Inlägg: 318
Standard Sv: Bästa hotellet

Svårt! Varit på 4 olika grekiska hotell/lägenhetshotell och faktiskt varit nöjd med alla, på olika sätt!

Svårt val mellan det på Samos och det på Kefalonia...
Men med en hårsmån vinner nog Antonia Studios på Kefalonia!

Ej så stort, enkla med fräsha rum, mkt fin liten pool, trevliga ägare och fantastisk utsikt!
Enda - skulle vara avståndet till stranden. men som hotell: toppen!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2016-01-06, 20:04
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Bästa hotellet

Trivts väldigt väl på Pension Askas i Aegiali (varmt välkomnande familj) och på flera andra ställen, men hittills är Angeliki Beach på Skiathos outstanding. Ingen materiell lyx (helt, rent och praktiskt såklart) men framförallt är atmosfären så avkopplande och välkomnande. Läget vid vattnet och stranden och med en härlig trädgård är formidabelt. Sedan finns Swell, en beachbar/taverna, där timmar kan försvinna förbi blickandes ut över vattnet med en isad Alpha på bordet.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2016-01-06, 21:37
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Sv: Bästa hotellet

så roligt att läsa! och visst är det väl så att det ofta är hela resan, atmosfären som avspeglar när man sedan ska välja... måste nog säga att pensionat Sunshine på Naxos är mitt favortipensionat. det var vår första resa utan barn, så allt var fantastisk på den resan! Men den enkla lägenheten med en stor balkong med skymt av havet och vågornas brus gjorde att vi förälsakde oss i både pensionat, Naxos och i varandra! (igen). Allt var perfekt tyckte vi! Att sitta och lyssna på vågorna med en kall i handen....smyga ner till havet på morgonen...
Men jag har ju bott på andra mer flashiga ställen men föredrar nog de enkla! Atlantis på Karphatos var bra.... SeaHorse i Molyvos likaså....
/emma som längtar o längtar till Grekland denna hemska kalla kväll
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT